Gå til innhold

For tidlig å vaske klær?


Gjest Jørild

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kommer vel an på hvordan du oppbevarer dem.



Anonymous poster hash: 21fe8...12c
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det. Jeg liker litt den "nyvaska"-lukta, så den forsvinner ganske fort. Jeg ville ha tatt det 2-3 uker før termin



Anonymous poster hash: 830b4...ef4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vasket en del tøy til lillemann allerede, begynte vel da kjønnet ble bekreftet rundt 12 uker før termin. Men det ligger sortert i plastbokser med lokk etter størrelse frem til nærmere termin, så ser ikke problemet...:) Bruker bare parfymefritt til de små, så "nyvaska-lukt" er det lite av uansett!;)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasket et par mnd før termin og fødte før termin, så glad vi slapp å vaske i siste liten.

Anonymous poster hash: fe135...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så smått begynt å vaske litt, ca 8 uker igjen her også. Synes egentlig det er liiiitt vel tidlig, men.. jeg kunne ikke dy meg.

Dessuten var noe av det arvetøy, og jeg synes vaskemiddelet det har blitt vasket med lukter så ekkelt.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jørild

Jeg har vasket en del tøy til lillemann allerede, begynte vel da kjønnet ble bekreftet rundt 12 uker før termin. Men det ligger sortert i plastbokser med lokk etter størrelse frem til nærmere termin, så ser ikke problemet...:) Bruker bare parfymefritt til de små, så "nyvaska-lukt" er det lite av uansett!;)

Det var lurt, da slipper det bli støvete igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er bomullstøy(og da spesielt sengetøy) eller ulltøy som er behandlet så tar det noen vasker før kjemikalier går ut.

Så jeg vasket de noen omganger når jeg uansett skulle vaske andre ting, ubehandlet ull tok jeg en gang før bruk.

Sengetøy vasket jeg et par tre ganger på 60.



Anonymous poster hash: e80e5...947
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri skjønt poenget med å vaske klærne flere uker før termin. Å vaske klær tar ikke SÅ lang tid, kanskje maskinen bruker 45 minutter, og så tar tørketrommelen ca, 20 min..... Hvor mange maskiner med klær har man til en nyfødt, liksom? Man trenger ikke akkurat flere uker på seg. :fnise:



Anonymous poster hash: 1ecda...145
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri skjønt poenget med å vaske klærne flere uker før termin. Å vaske klær tar ikke SÅ lang tid, kanskje maskinen bruker 45 minutter, og så tar tørketrommelen ca, 20 min..... Hvor mange maskiner med klær har man til en nyfødt, liksom? Man trenger ikke akkurat flere uker på seg. :fnise:

Anonymous poster hash: 1ecda...145

Man må jo planlegge, måvite! Lage lister over hva som skal vaskes, når det skal vaskes, fylle ut i kalenderen.. Neida.

For min del er det nok dette redebygger-genet som har slått til, har et intenst behov for at det skal være ordning og reda i alle skuffer og skap allerede nå. Tror faktisk ikke jeg får ro i sjela før siste rest av babytøy er vasket, tørket og lagt i pene bunker i skuffen.. Gal? Ja, litt. :biggrin:

Endret av sitronkake
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redeinstiktet her også...:) De siste ukene før termin med eldste brukte jeg myyyyyye tid på rommet hennes. Sorterte og brettet, strøyk og puslet...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri skjønt poenget med å vaske klærne flere uker før termin. Å vaske klær tar ikke SÅ lang tid, kanskje maskinen bruker 45 minutter, og så tar tørketrommelen ca, 20 min..... Hvor mange maskiner med klær har man til en nyfødt, liksom? Man trenger ikke akkurat flere uker på seg. :fnise:

Anonymous poster hash: 1ecda...145

Brukte ikke hurtigvask, vasket med et program i et par timer og tørketrommel har vi ikke, ikke alle har det. Og noen plagg var arvet og luktet gammelt så måtte vaskes 2-3 ganger. Så det tok noen dager her.

Var veldig godt å kunne slappe av de siste ukene før fødsel. Og man vet ikke når man føder. Noen føder en god stund før termin.

Anonymous poster hash: fe135...0c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jørild

Jeg har aldri skjønt poenget med å vaske klærne flere uker før termin. Å vaske klær tar ikke SÅ lang tid, kanskje maskinen bruker 45 minutter, og så tar tørketrommelen ca, 20 min..... Hvor mange maskiner med klær har man til en nyfødt, liksom? Man trenger ikke akkurat flere uker på seg. :fnise:

Anonymous poster hash: 1ecda...145

Redebygging. Dessuten må man jo finne på noe her man går rundt og vralter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasket det bare fortløpende når jeg fikk det i hus, og ryddet det på plass i kommoden. Starttet ikke innkjøp av klar før halvannen måned før termin da, men hadde jeg handlet tidligere, hadde jeg sikkert gjort det på tilsvarende måte "kjøp inn-legg i skittentøy-vask når skittentøykurv er full". Skjønner ikke helt hvorfor man skal samle opp alt babytøyet, for så å vaske det et par uker før termin, for så å rydde det på plass. Da ligger det jo bare i veien i mellomtiden...

Endret av TrickyCicci
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild

Jeg vasket det bare fortløpende når jeg fikk det i hus, og ryddet det på plass i kommoden. Starttet ikke innkjøp av klar før halvannen måned før termin da, men hadde jeg handlet tidligere, hadde jeg sikkert gjort det på tilsvarende måte "kjøp inn-legg i skittentøy-vask når skittentøykurv er full". Skjønner ikke helt hvorfor man skal samle opp alt babytøyet, for så å vaske det et par uker før termin, for så å rydde det på plass. Da ligger det jo bare i veien i mellomtiden...

Vi kjøper ingenting, vi har alt fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi kjøper ingenting, vi har alt fra før.

Hmm, da hadde jeg sikkert ventet litt dersom formen var ok. Men om man begynner å skrante, kan det jo være godt å få ting unnagjort, og jeg ser ikke noe problem med å vaske det 2mnd før termin. Sååå mye støv kan da ikke komme på dem, så lenge de er i et skap eller en kommode :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vasket noe tidligere, som jeg har fått brukt og slikt. Vasket resten nå i uke 35/36 fordi det var fare for at jeg kom til å bli satt igang tidligere enn termin. Godt å ha ting gjort, blir det støvete er det jo bare å vaske igjen, det er jo bare en fordel for barnet med tanke på kjemikalier osv.



Anonymous poster hash: 21fe8...12c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å vaske klær tar ikke SÅ lang tid, kanskje maskinen bruker 45 minutter, og så tar tørketrommelen ca, 20 min.....

Anonymous poster hash: 1ecda...145

?????

Vanlig 60° vask tar over 2,5 timer på min. Og å kjøre en maskinladning i tørketrommel tar godt over en time.

Anonymous poster hash: d998b...090

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Industrielle vaskemaskiner er ferdig på 45 min. De i vaskekjelleren da jeg bodde i blokk tok 45 min per program kontra min egen som bruker over 2 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...