Gå til innhold

Er jeg gravid?


leenaa89

Anbefalte innlegg

Ok, slik som jeg har forstått det så er det normalt og ha litt brunt utflod rundt den tiden man skulle hatt mens, å jeg har så lang syklus at jeg skulle hatt mens for ca 3 dager siden, akkurat da utfloden begynte:) så regner med dette er ufarlig, er vel når man begynner og blø rødt og få smerter (som jeg ikke har hatt) at det kan være skummelt. Men synes også det er pussig at jeg ikke har mange symtomer, har vondt i hodet, men venter på operasjon av neseskillevegg (som jeg neppe får nå som jeg er gravid) og det gjør at jeg har mye vondt i hodet fra før av, ellers er jeg littoppblåst å litt uggen i kroppen idag, og fort andpusten. Ikke mer enn det, flere som har opplevd så lite symtomer? Kan det være dårlig tegn?

Symptomer blir ofte drevet av hormoner. Såpass tidlig har man lite hormoner og mange har lite symptom. Jeg fikk kvalme etc etter uke 6. Det er også rundt uke 6/7 det er mest vanlig med hormonplagene som tretthet, sliten, slapp blære og hyppig vannlating, tett nese, kvalme osv. Så det er helt normalt at du ikke kjenner mer per i dag. :) Ikkeno rart der.

Anonymous poster hash: 690b2...05f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 22 uker på vei og har fortsatt ikke hatt noen symptomer. Vel, nå har jeg en voksende mage da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, man bør vel heller prise seg lykkelig for og ikke slite med plagene så tidlig, men de kommer nokk til meg senere da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det kommet endel frisk blod, så da går jeg utifra at jeg mistet:( har hørt det er endel som gjør det å friskt blod er et dårlig tegn:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig med begge deler. Du kan dessverre ikke gjøre annet enn å vente og se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange kan ha blødninger hele svangerskapet. Prøv å slappe av. Det betyr ikke at du har mistet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I de siste dagene har det kommet noe blod, men ingen smerter og ikke noe klumper, og ikke noen store blødninger. Idag har jeg sissykt vondt i hodet, måtte ta paracet.... Tok også en ny test idag som jeg synes er litt sterkere enn den forrige. Men vet ikke om det har noe å si i og med at hcg er i kroppen lenge etter et sa. Men skulle ikke streken vært litt svakere da? Er jo påske nå så får ikke bestilt time til legen før tirsdag, å må innrømme at det å bare sitte å gruble ikke er noe koselig. Vil jo vite om det er over eller ikke. Så kan jeg iallefall bli ferdig med det. Legger med et bilde av testen jeg tok idag.

post-81871-574756_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testen viser at du helt klart er gravid, uten tvil. Skjønner at grublinga ikke er noe særlig, men det er ikke så mye mer du får gjort akkurat nå. Du må nok vente til legekontoret åpner igjen.

Så lenge du ikke blør masse (som en menstruasjon), har masse smerter eller finner klumper på papiret, så skal det gå bra. Tenk at alt er bra til det motsatte er bevist. Mange blør gjennom hele svangerskapet og får friske fine barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men må man ha time til legen for samtale? Eller holder det og bare stikke innom og ta en blodprøve med 2 dagers mellomrom? Jeg har sånn at jeg ringer kl 8 og får time samme dag. Men regner med det kan bli stor pågang tirsdag etter påske:/ men må vel få komme å bare ta en blodprøve:) takk for at dere er så snille her inne og gir meg håp:) men har uansett litt i bakhodet at det kan være borte, viktig å se litt realitet så blir man ikke så skuffet:) synes det er bra i seg selv at jeg ble gravid på bare 4 måner, når jeg leser om andre som prøver i 1-2år. Så bare det er jo bra i seg selv:) jeg vet iallefall at jeg kan bli gravid, og det er godt å vite:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den burde jo ha blitt ena tydeligere så mange dager etter ikk og forrige test, selv m man ser den godt er det jo ikke helt wow. Kan være tegn på svangerskap utenfor livmor inkl blødninger. Smerter kommer gjerne når man er lenger på vei, 7-8 uker.

Anonymous poster hash: ce84c...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å være forsiktig med bruken av paracet når du er gravid. Noe du er til det motsatte er bevist.

Anonymous poster hash: 67325...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrem ikke jenta mer nå, det er som å kaste bensin på bålet! Det trenger ikke å være hverken det ene eller det andre..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den burde jo ha blitt ena tydeligere så mange dager etter ikk og forrige test, selv m man ser den godt er det jo ikke helt wow. Kan være tegn på svangerskap utenfor livmor inkl blødninger. Smerter kommer gjerne når man er lenger på vei, 7-8 uker.

Anonymous poster hash: ce84c...193

Strengt tart ikke - det er forskjell på tester og det er forskjell på folk (HCG stiger ikke likt hos alle). Jeg tok et par tester ekstra både da jeg var ca like langt på vei som TS er nå, og senere. De ble aldri så sterke som hennes. Nå er jeg 25 uker på vei og har en frisk og sprellende krabat i magen. Blødde litt til å begynne med jeg også, men det er ingen ting av prøver eller ultralyder jeg har vært på så langt som tyder på set noe som helst er galt.

Skal selvfølgelig ikke si at det garantert ikke er noe galt hos TS for det vet jeg jo ikke - men det er ihvertfall langt fra garantert feil dette :)

Anonymous poster hash: 0af22...142

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring ambulansen om du fossblør, pga blodtapet. Ring legevakten om du får feber, kan være en infeksjon da. Å ringe legevakten fordi du kanskje har en spontanabort (tror ikke du har det) er å kaste bort tiden dere. Er ingen bråhast å dra til legen da, da ringer du legekontoret ditt på tirsdag. Legevakta og ingen andre leger kan stoppe en spontanabort. Og legevakten er der for syke folk og akutte ting. Vet at noen har dratt på legevakten for å ta en graviditetstest fordi de ikke har klart å vente til apoteket/butikken åpner neste dag, da blir de sendt hjem.

Ikke ta flere tester nå, slapp av og kos deg i påska. Ring legen din på tirsdag. Vet om mange som har blødd og fikk en frisk baby. Jeg blødde bittelitt men var ca 30 uker på vei, tror det var pga sex. Også har jeg mistet en gang.

Anonymous poster hash: 28ed5...7d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jada, jeg har ikke noen planer om og dra på legevakta nei, er tross alt andre folk som bør prioriteres der:) jeg blør veldig lite, bare litt på bind osv, langt ifra mye:) formen er ikke så bra idag, men det trenger jo ikke ha noe og si:) ringer nokk legen på tirsdag for å høre om de kan måle hcg med noen dagers mellomrom til meg:) ikke så mye annet og gjøre:) det som skjer det skjer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærer man virkelig ikke noe om slikt på skolen lenger? Eller hvorfor ikke google litt rundt?

Jeg har lest hele tråden og tror ts er et troll! Et troll som vil se hvor langt hun kan dra det før noen gir opp å forklare de ENKLESTE ting!

Hele greia er latterlig og ALLE over 16 år har vel litt kunnskaper?



Anonymous poster hash: a2956...e58
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammenfatning av tråden sålangt:

-Jeg har fått positiv test. Er jeg gravid?

-Ja

.Jeg har hatt litt brunt blod, men positiv test, er jeg fortsatt gravid?

-Ja

-Jeg har blødd en dråpe, er jeg fortsatt gravid?

-Ja

-Jeg har blødd to dråper, har ingen symptomer, er jeg fortsatt gravid?

Ja

-Jeg har en teskje blod i trusa, er jeg fortsatt gravid?

-Ja

Spennende å se hvor lang denne tråden kan bli!!!!



Anonymous poster hash: a2956...e58
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...