Gå til innhold

Er jeg gravid?


leenaa89

Anbefalte innlegg

Idag er jeg på dag 38 i syklusen og har en veldig lang syklys så bruker å få mensen igjen på dag 35-36, testa med en strimmel idag og den viste svar positiv, men klarte tydelig og se den. Har ikke merket noe annet enn hodepine, blir fort sint og tisse ofte. Pluss jeg har de siste 2 dagene hatt litt brunt utflod. Kan jeg være gravid? Legger ved bilde av testen jeg tok. Noen som vet hva jeg skal tro?

post-81871-220417_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne er positiv, så det kan ikke bety annet enn at du er gravid. Gratulerer(?)



Anonymous poster hash: 4f95b...19a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:) jeg håper jo at den er positiv, men tørr ikke helt juble enda:/ er jo endel som mister osv? Men sjansen er kanskje mindre når man tester etter man skulle fått mest? Denne testen tok jeg nå på kvelden også etter å ha drukket i hele dag, så den er kanskje positiv da? Tørr jeg si det?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den der er ikke "svak", den er veldig tydelig positiv. Gratulerer :)

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørr faktisk ikke helt tro på det enda, er redd d skal bli borte:/ har ikke kjent så mye symtomer.... Skal ta 2 nye tester imorgen og er de positive så bestiller jeg en time til legen og får det bekreftet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørr faktisk ikke helt tro på det enda, er redd d skal bli borte:/ har ikke kjent så mye symtomer.... Skal ta 2 nye tester imorgen og er de positive så bestiller jeg en time til legen og får det bekreftet:)

Legen kan ikke bekrefte det bedre enn en positiv test.

De bruker graviditetstester hos legen også. Du er gravid, med eller uten legebesøk.

Nå må du bare vente og krysse fingrene for at alt går bra, legetime normalt nært uke 10-12

Anonymous poster hash: ce84c...193

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er gravid! Falske positive blir ikke så tydelige. Og legen kan ikke bekrefte det noe mer; de bruker akkurat samme type tester der. Det du kan gjøre om du vil teste mer er å kjøpe en sånn digital test med ukesindikator, så får du litt mer info i samme slengen.

Hos legen får du trolig beskjed om at de ikke vil ha deg inn før en gang i perioden uke 8-12.

Anonymous poster hash: 0af22...142

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men er det ofte det ikke går bra? Altså at man mister? Å jeg har litt brun utflod som har vært i noen dager, med litt pause imellom. Er det normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det å miste er veldig vanlig, men selvfølgelig går det stort sett bra. Det kan være at egget såvidt har festet seg men så ryker det og det kan man se hvis testene blir svakere og svakere for hver dag f.eks.

Det at du blør kan være uskyldig, eller det kan hende det ikke utviklet seg som det skulle. Noen får en lett blødning rundt IKM. Det du kan gjøre er å fortsette å teste på morgen de neste dagene for å se om streken blir sterkere eller svakere.

Det er ikke noe annet å gjøre, det er som sagt vanlig så du må bare vente og se, ikke noe vits å kontakte legen for, de kan ikke gjøre noe.



Anonymous poster hash: ce84c...193
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men er det ofte det ikke går bra? Altså at man mister? Å jeg har litt brun utflod som har vært i noen dager, med litt pause imellom. Er det normalt?

Ja det er en god del som mister, men du kan trøste deg med at de fleste som mister, mister så tidlig at de ikke vet at de er gravide en gang. Hvis du vil ha det bekreftet er det beste og bestille privat ul mellom uke 10-12. Det første teimesteret er nervepirrende for alle. Men som regel så går det bra. Brun utflod er normalt rundt den tiden du skulle hatt mens.

Anonymous poster hash: 67325...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man regner med at rundt 1 av 5 svangerskap ender i spontanabort så ja - sjansen er definitivt til stede. Det finnes også såkalte "kjemiske graviditeter" hvor et egg har blitt befrukta og graviditetstest blir positiv, men egget fester seg aldri ordentlig i livmoren og kvinnen får mensen på vanlig måte.

Selv om det kanskje virker som dystre tall, så må du huske på at statistikken er på din side. For de aller fleste så går det bra! :)

Het står det litt om spontanabort: http://m.klikk.no/foreldre/gravid/article714523.ece

Anonymous poster hash: 0af22...142

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Positiv test. Gratulerer:)

Føler med deg med nervøsiteten.. Jeg trodde heller ikke på det til og begynne med. Blir en spennende tid fremover nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det sluttet å blø, var ca bare halv teskje.. Skal jeg gå utifra at jeg fortsatt er gravid da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er gravid til enten a) det blør som en normal/sterkere mens, b)det blør litt og svangerskap avkreftes ved ul eller blodprøver senere i forløpet c) du blør lite eller ingenting og svangerskapet avkreftes ved ul eller blødprøver senere i forløpet.

Akkurat NÅ kan du bare forholde deg til at du ER gravid. Pr akkurat NÅ har du nok hormoner i deg til å gi positive tester. Det er ingenting annet du kan gjøre enn å forholde deg til dette og ta de nødvendige forholdsregler, dvs leve som om du er gravid. Hva som skjer fremover kan ingen vite, men NÅ er du gravid.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...