Gå til innhold

Hvor mange unge mødre her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

La meg tippe, sykepleier?

Anonymous poster hash: 043ea...059

Nei, faktisk ikke ;) Sykepleier er ikke min retning å gå. Snart bachelor i førskolelærer, men skal ta master i ped og videreutdanne meg til høyere stillinger slik som ppt, barnevern, rusomsorgen. Så er ikke bare å sette folk i bås fordi de fikk unge tidlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, faktisk ikke ;) Sykepleier er ikke min retning å gå. Snart bachelor i førskolelærer, men skal ta master i ped og videreutdanne meg til høyere stillinger slik som ppt, barnevern, rusomsorgen. Så er ikke bare å sette folk i bås fordi de fikk unge tidlig.

Mener absolutt ikke å kritisere, men førskolelærer er jo et veldig typisk yrke for småbarnsmødre og utdanne seg til, da. Når jeg ser førskolestudentene på høyskolen jeg går på, ser det nesten ut som om unge er et opptakskrav - minst halvparten går jo rundt med barnevogner eller er gravide...

Anonymous poster hash: d6c70...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener absolutt ikke å kritisere, men førskolelærer er jo et veldig typisk yrke for småbarnsmødre og utdanne seg til, da. Når jeg ser førskolestudentene på høyskolen jeg går på, ser det nesten ut som om unge er et opptakskrav - minst halvparten går jo rundt med barnevogner eller er gravide...

Anonymous poster hash: d6c70...8f6

Jaha, du mener det er et typisk yrke for småbarnsmødre? Da setter du mødre generelt i en bås. På universitetet jeg går på er det ikke mange som har barn eller er gravide på den linja. Jeg er fjerde person i løpet av de tre årene som er gravid i tillegg som at 7-8 stykker har unge av 150 elever totalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha, du mener det er et typisk yrke for småbarnsmødre? Da setter du mødre generelt i en bås. På universitetet jeg går på er det ikke mange som har barn eller er gravide på den linja. Jeg er fjerde person i løpet av de tre årene som er gravid i tillegg som at 7-8 stykker har unge av 150 elever totalt.

Ja. Synes ikke det er så kontroversielt å mene, akkurat, og det er heller ikke noe negativt i det. Virker som om du tolker det negativt, og ikke vil innrømme at du tar en utdanning typisk for småbarnsmødre. Hvorfor? Hva er galt med småbarnsmødre? ;)

Anonymous poster hash: d6c70...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Synes ikke det er så kontroversielt å mene, akkurat, og det er heller ikke noe negativt i det. Virker som om du tolker det negativt, og ikke vil innrømme at du tar en utdanning typisk for småbarnsmødre. Hvorfor? Hva er galt med småbarnsmødre? ;)

Anonymous poster hash: d6c70...8f6

Førskolelærerutdanningen er en grunnutdanning jeg måtte ta for å gå videre på det jeg hadde lyst til å bli, skal ikke jobbe i barnehage....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her må være den dummeste tråden på KG på lenge... Ikke pga emnet, men hun anti-sykepleier-dama :P

Jeg er ikke ung mor, nesten 28 når ungen kommer... Men jeg er ganske sikker på at det hadde vært sunnere for meg å bli tidlig mor enn å feste fra meg som anti-sykepleier-dama snakker om ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er DIN oppfatning. Alle de jeg kjenner som fikk barn før fyllte 20 har startet på førskolelærerutdanningen, så det er MIN oppfatning. Likevel sitter verken du eller jeg på noen fasit, og vi bør være voksne nok til å respektere andres valg av utdanning uansett. Hva snittet for å komme inn er, er urelevant dersom det er den utdanningen de ønsker å ta, man velger jo utdanning etter hva man ønsker å jobbe med, ikke etter hvor høystatus utdanningen er.

Anonymous poster hash: d4d9e...fa4

Det er ingenting som heter urelevant, så du har neppe høyere utdannelse og vet hva du snakker om.

Anonymous poster hash: b2d9d...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var 21 år da jeg fikk barnet mitt. Jeg tror rett og slett at han reddet livet mitt. Jeg hadde absolutt ikke vært den personen jeg er i dag, hadde det ikke vært for gutten min. Ønsker meg 3 barn til :)

Er forresten ikke den "typiske unge moren". Jeg har alltid festet en del, men har likevel hatt toppkarakterer på skolen. Det var mange sjokkerte ansikter (inkludert meg selv) som dukket opp da de fikk vite at jeg skulle bli mamma. Mitt mål i livet var egentlig å jobbe "meg i hjel". Jeg elsker å jobbe. Jeg tenkte det var det som var min mening med livet; å starte egen bedrift, deretter jobbe og jobbe.

Jeg hører mange sier: "kunne jeg fått samme barnet om 5-10 år så hadde jeg heller valgt det."

Jeg angrer ikke på en eneste ting, ikke på alder, ikke på livssituasjon, ikke på valg av mann og ikke på valg av boligkjøp. Jeg elsker livet mitt. Jeg tror at det er en mening med at jeg skulle få barn tidligere enn planlagt :)

Endret av HenLu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk første når jeg var 21, venter andre nå, er 24. Det går bare fint det. Deilig å tenke på at nå har vi snart fått de barna vi ønsker oss, og at de vil vokse til og vi får det mye friere i ung alder. Å bli mor som 35+ har jeg ikke noe lyst til.

Endret av sjøhest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...