Gå til innhold

Hvor mange unge mødre her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei, men det er langt fra den mest solide bacheloren man kan ha heller. Jeg bare lurte, jeg.

Anonymous poster hash: 043ea...059

Si meg, en solid bachelor, hva er det?

Jeg har aldri gått sykepleier, så jeg kan ikke uttale meg om dette. Men det har kanskje du da som kan si noe om utdanningen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Si meg, en solid bachelor, hva er det?

Jeg har aldri gått sykepleier, så jeg kan ikke uttale meg om dette. Men det har kanskje du da som kan si noe om utdanningen?

Ja, det kan jeg. Sykepleien er ikke en akademisk krevende bachelor på noen som helst måte. Det har jo blitt utdannelsen for de skolesvake som ikke har karakterer/evner til noe annet.

Ikke for det, sykepleiere trengs. Men de er jo ikke noe mer enn tablettdispensere og rumpetørkere, glorifiserte hjelpepleiere om du vil.

Anonymous poster hash: 043ea...059

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan jeg. Sykepleien er ikke en akademisk krevende bachelor på noen som helst måte. Det har jo blitt utdannelsen for de skolesvake som ikke har karakterer/evner til noe annet.

Ikke for det, sykepleiere trengs. Men de er jo ikke noe mer enn tablettdispensere og rumpetørkere, glorifiserte hjelpepleiere om du vil.

Anonymous poster hash: 043ea...059

Haha!

Snakk om uvitenhet!

Men du har kanskje en bachelor i noe virkelig spesielt du da? Som sosiologi, eller vent, kanskje du er regnskapsfører?

Nei, jeg vet, reiseliv...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha!

Snakk om uvitenhet!

Men du har kanskje en bachelor i noe virkelig spesielt du da? Som sosiologi, eller vent, kanskje du er regnskapsfører?

Nei, jeg vet, reiseliv...

Som jeg skrev, så har jeg en bachelor i sykepleie. :)

Anonymous poster hash: 043ea...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev, så har jeg en bachelor i sykepleie. :)

Anonymous poster hash: 043ea...059

Å herregud! Snakk om å rakke ned på sin egen utdannelse. Imponerende. Ingenting er som en sykepleier som ikke liker sin jobb..

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud! Snakk om å rakke ned på sin egen utdannelse. Imponerende. Ingenting er som en sykepleier som ikke liker sin jobb..

Jeg jobber ikke som sykepleier, så slapp helt av.

Men at det er en krevende baceholor å gjennomføre, piss meg i øret. Det er det slett ikke.

Anonymous poster hash: 043ea...059

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber ikke som sykepleier, så slapp helt av.

Men at det er en krevende baceholor å gjennomføre, piss meg i øret. Det er det slett ikke.

Anonymous poster hash: 043ea...059

Det er det ingen som har sagt noengang.. Ikke på dette forumet og ikke som jeg har hørt. Så jeg aner ikke hvor du har hørt det fra..

Men så du skryter på deg en utdannelse også jobber du ikke med det en gang?

Men å rakke ned på de uten utdannelse gjør du?

Må da være like dumt å ha tatt en utdannelse man missliker som og ikke ha en. Du må jo da ha evt tatt en ny eller jobbe som ufaglært nå da? Da er du jo ikke mye bedre enn de du så fint kritiserer da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer på hvor mange av dere som bruker forumet her som er ung gravid/ung mamma

Var barnet planlagt? Hvordan har det gått?

Anonymous poster hash: 55995...9f2

Jeg falt vel i kategorien "ung mor" (dog ikke veldig ung) da jeg fikk mine to eldste. De var ikke spesielt planlagte, en kom på p-pillen og den andre kom på Ladycomp ;)

Så den gangen var jeg en ung mor, og nå er jeg en gammel mor :ler: Finner sikkert opptil flere ulemper (og fordeler) ved begge deler. For min del betydde det at veien til voksenlivet og en skikkelig jobb jeg trives i ble litt lenger enn planlagt, men nå sitter jeg jo med både jobb og hus og lån og alt man etter de uskrevne reglene skal ha oppnådd i midten av trettiårene. Pluss noen barn i tillegg.

De eldste barna er nå selvgående tenåringer, flinke på skolen og driver med musikk og sport på høyt nivå. Det ser absolutt ut som de har overlevd at de tilbragte sine første år i en knøttete studentleilighet, og tro det eller ei: det er ganske morsomt å være ung mor til tenåringer også :)

Som ung mor var jeg nok ekstra opptatt av å gjøre alt riktig, så jeg er i grunnen glad for at det ikke fantes stort av internettfora den gangen. Så slapp jeg blant annet å bli fortalt at jeg ikke var den skarpeste kniven i skuffen og hadde gjort dumme valg- noe jeg kan flire av nå, men det er ikke sikkert jeg hadde gjort det da.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det ingen som har sagt noengang.. Ikke på dette forumet og ikke som jeg har hørt. Så jeg aner ikke hvor du har hørt det fra..

Men så du skryter på deg en utdannelse også jobber du ikke med det en gang?

Men å rakke ned på de uten utdannelse gjør du?

Må da være like dumt å ha tatt en utdannelse man missliker som og ikke ha en. Du må jo da ha evt tatt en ny eller jobbe som ufaglært nå da? Da er du jo ikke mye bedre enn de du så fint kritiserer da.

Det har vært ganske mange tråder i det siste hvor brukere har hausset opp sykepleierutdannelsen som utrolig krevende og svært vanskelig. Har ledd mye, for å si det sånn.

Anonymous poster hash: 043ea...059

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så du skryter på deg en utdannelse også jobber du ikke med det en gang?

Men å rakke ned på de uten utdannelse gjør du?

Må da være like dumt å ha tatt en utdannelse man missliker som og ikke ha en. Du må jo da ha evt tatt en ny eller jobbe som ufaglært nå da? Da er du jo ikke mye bedre enn de du så fint kritiserer da.

Men så du skryter på deg en utdannelse også jobber du ikke med det en gang?

Men å rakke ned på de uten utdannelse gjør du?

Må da være like dumt å ha tatt en utdannelse man missliker som og ikke ha en. Du må jo da ha evt tatt en ny eller jobbe som ufaglært nå da? Da er du jo ikke mye bedre enn de du så fint kritiserer da.

Jeg skryter ikke av utdannelsen når jeg selv vet hvor lite krevende den er, gjør jeg vel?

Hva jeg jobber med er temmelig irrelevant, men siden du nå spør. Har en høyere stilling med personal- og budsjettansvar. Tjener greit og slipper turnus. Hvorfor i all verden skulle jeg jobbe som ufaglært? Jeg er jo ikke en ung mor. :)

Anonymous poster hash: 043ea...059

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som ung mor var jeg nok ekstra opptatt av å gjøre alt riktig, så jeg er i grunnen glad for at det ikke fantes stort av internettfora den gangen. Så slapp jeg blant annet å bli fortalt at jeg ikke var den skarpeste kniven i skuffen og hadde gjort dumme valg- noe jeg kan flire av nå, men det er ikke sikkert jeg hadde gjort det da.

Det viser seg i alle statistikker at de som er barn av unge mødre jevnt over har et lavere utdanningsnivå. Så det kan gå bra, men det ville kanskje gått bedre om du hadde ventet.

LadyComp ville jeg ikke karakterisert som den sikreste prevensjonen, så at du ble gravid med nummer to var vel ikke så veldig uventet?

Anonymous poster hash: 043ea...059

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk første barnet som 19-åring. Barnet var ikke planlagt. Det har vært en tung og krevende tid som alenemor etter mannen døde. Jeg savner tiden som ung, og fleksibel. Det var enkelt når vi var to, og det er ekstremt krevende som bare en fordi du er helt låst til huset. Nå er jeg 25 år, og det kommer ikke flere barn her. PS: Jeg jobber ikke som ufaglært, og ikke i helseyrket.



Anonymous poster hash: 2677c...fe1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viser seg i alle statistikker at de som er barn av unge mødre jevnt over har et lavere utdanningsnivå. Så det kan gå bra, men det ville kanskje gått bedre om du hadde ventet.

Anonymous poster hash: 043ea...059

*flirer*

Jo, ja, du er inne på noe der. Hvis jeg hadde ventet i en fem års tid, hadde de helt sikkert begynt på universitetet allerede, i steden for å dille rundt på sine egne alderstrinn med superkarakterer, og spilt i Filharmonien i steden for bare et stakkels talentorkester. Eller noe sånt. Jeg har litt problemer med å se hva som skulle kunne være så mye bedre, men som en som fikk barn i ung alder skjønner jeg meg jo ikke på staketestikk og sånt ;)

Ellers får jeg sikkert fasiten om noen år- da kan vi se om de barna som ble født da jeg var godt voksen sitter i toppjobber, mens de eldste slaver rundt i ufaglærte stillinger. Det bør jo bli sånn, hvis vi skal følge statistikken. Tiden vil vise, kanskje vi oppnår fasiten! :tommelopp:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*flirer*

Jo, ja, du er inne på noe der. Hvis jeg hadde ventet i en fem års tid, hadde de helt sikkert begynt på universitetet allerede, i steden for å dille rundt på sine egne alderstrinn med superkarakterer, og spilt i Filharmonien i steden for bare et stakkels talentorkester. Eller noe sånt. Jeg har litt problemer med å se hva som skulle kunne være så mye bedre, men som en som fikk barn i ung alder skjønner jeg meg jo ikke på staketestikk og sånt ;)

Ellers får jeg sikkert fasiten om noen år- da kan vi se om de barna som ble født da jeg var godt voksen sitter i toppjobber, mens de eldste slaver rundt i ufaglærte stillinger. Det bør jo bli sånn, hvis vi skal følge statistikken. Tiden vil vise, kanskje vi oppnår fasiten! :tommelopp:

Ikke bli fornærmet nå da, refererer bare til tallene.

Det går sikkert fint med dine barn, men de fleste burde vente til de er gamle nok til å få barn. Med det mener midten av tjueårene, ikke slutten av tenårene.

Anonymous poster hash: 043ea...059

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skryter ikke av utdannelsen når jeg selv vet hvor lite krevende den er, gjør jeg vel?

Hva jeg jobber med er temmelig irrelevant, men siden du nå spør. Har en høyere stilling med personal- og budsjettansvar. Tjener greit og slipper turnus. Hvorfor i all verden skulle jeg jobbe som ufaglært? Jeg er jo ikke en ung mor. :)

Anonymous poster hash: 043ea...059

Wow..

Du er sikkert en veldig god leder. :skratte:

Om noen lukter "ung" i denne tråden er det jo deg. Ung og moden er to helt forskjellige ting. Heldigvis.

Men det lukter også troll. Svært få er så arrogante i virkeligheten.

(Nesten) on topic; jeg er ikke ung mor. Jeg startet seint, har høyere utdannelse, sterk økonomi og etterhvert mye arbeidserfaring. Jeg fikk leve et "fritt liv" lenge. Men jeg ser jo de som startet tidlig som får nær sagt være ung en gang til. Det ser ikke så ille ut det heller må jeg si.. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skryter ikke av utdannelsen når jeg selv vet hvor lite krevende den er, gjør jeg vel?

Hva jeg jobber med er temmelig irrelevant, men siden du nå spør. Har en høyere stilling med personal- og budsjettansvar. Tjener greit og slipper turnus. Hvorfor i all verden skulle jeg jobbe som ufaglært? Jeg er jo ikke en ung mor. :)

Anonymous poster hash: 043ea...059

Da jobber du fortsatt som sykepleier, men med ekstra ansvarsoppgaver. Evt som leder da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Wow..

Du er sikkert en veldig god leder. :skratte:

Om noen lukter "ung" i denne tråden er det jo deg. Ung og moden er to helt forskjellige ting. Heldigvis.

Men det lukter også troll. Svært få er så arrogante i virkeligheten.

(Nesten) on topic; jeg er ikke ung mor. Jeg startet seint, har høyere utdannelse, sterk økonomi og etterhvert mye arbeidserfaring. Jeg fikk leve et "fritt liv" lenge. Men jeg ser jo de som startet tidlig som får nær sagt være ung en gang til. Det ser ikke så ille ut det heller må jeg si.. :)

Jeg er det. Du trenger ikke komme med masse personangrep, vet du. Holder lenge å argumentere for hvorfor du er uenig.

Jeg må si meg uenig i at det ikke ser ille når førtiåringene er på byen og jubler over at barna er gamle nok til å klare seg selv.

Anonymous poster hash: 043ea...059

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jobber du fortsatt som sykepleier, men med ekstra ansvarsoppgaver. Evt som leder da.

Jeg har ikke jobb i helsevesenet, jobber i det private næringslivet.

Bruker dessverre ikke sykepleieutdannelsen min slik jeg burde, men jeg fant fort ut at å være sykepleier ikke alltid er det helt stor heller.

Anonymous poster hash: 043ea...059

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er det. Du trenger ikke komme med masse personangrep, vet du. Holder lenge å argumentere for hvorfor du er uenig.

Jeg må si meg uenig i at det ikke ser ille når førtiåringene er på byen og jubler over at barna er gamle nok til å klare seg selv.

Anonymous poster hash: 043ea...059

Du er en god leder? Og snakker sånn til folk?

Eller du er et troll? Sistnevnte er jo det du henviser til.

Hvem sa noe om å gå ut på byen? Det finnes andre ting å gjøre vet du.

Når det er sagt er det også helt greit å gå ut etter 35-40 år. Det gjelder bare å velge riktig sted og oppføre seg ordentlig. Ikke alle må rave rundt som despe gamlinger på byen.

Det jeg synes er virkelig synd er fordømmende folk som har et brennende ønske om å sette folk i bås. Det virker hemmende og skaper stigmatisering.

Som en god leder burde du vite at det er lite oppbyggende å dømme uten å vite. Å kunne inspirere er en av ledernes viktigste egenskaper. Bygge opp, ikke ned.

Endret av siebaeo
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...