Gå til innhold

Hvor mange unge mødre her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bare lurer på hvor mange av dere som bruker forumet her som er ung gravid/ung mamma

Var barnet planlagt? Hvordan har det gått?

Anonymous poster hash: 55995...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk første barn som 17åring, venter barn nummer to nå som 23 åring. Nummer to var veldig planlagt, med den første visste jeg hva som kunne skje og vi snakket om det, og jeg har alltid vært i mot abort. Det har gått fint. Stabilt forhold, holder på å kjøpe hus etter å ha leid i mange år, har bil og snart fullført bachelorgrad. Vi har allerede snakket om et tredje barn, men først ut i jobb litt igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vevila

Spørs vel hva du regner som ung mamma? Jeg fikk min litt før jeg fylte 23 år, var ikke planlagt, men har gått kjempe fint. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk gud, nei. Jeg tok abort og brukte tjueårene på å utivkle meg selv. Å få barn som 30-åring var nok det beste valget.

Men klart, alle som svarer her som har fått barn i ung alder vil fortelle deg hvor flott det var, at de har utdannelse, kjøpt seg hus blablabla. For drømmen er jo å gå rett fra tenåringsliv til å bli etablert som voksen småbarnsmor, er den ikke? Haha.



Anonymous poster hash: 043ea...059
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk første barn som 17åring, venter barn nummer to nå som 23 åring. Nummer to var veldig planlagt, med den første visste jeg hva som kunne skje og vi snakket om det, og jeg har alltid vært i mot abort. Det har gått fint. Stabilt forhold, holder på å kjøpe hus etter å ha leid i mange år, har bil og snart fullført bachelorgrad. Vi har allerede snakket om et tredje barn, men først ut i jobb litt igjen.

La meg tippe, sykepleier?

Anonymous poster hash: 043ea...059

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk gud, nei. Jeg tok abort og brukte tjueårene på å utivkle meg selv. Å få barn som 30-åring var nok det beste valget.

Men klart, alle som svarer her som har fått barn i ung alder vil fortelle deg hvor flott det var, at de har utdannelse, kjøpt seg hus blablabla. For drømmen er jo å gå rett fra tenåringsliv til å bli etablert som voksen småbarnsmor, er den ikke? Haha.

Anonymous poster hash: 043ea...059

Du høres bitter ut.

Er det ikke bra at disse som ble unge mødre tidlig synes det var verdt det?

Hadde vært verre hvis de angret, hadde det ikke?

Eller så er vel ikke jeg en del av denne tråden da jeg hadde bikket over til siste halvdelen av tjueårene før jeg finn barn.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vevila

Takk gud, nei. Jeg tok abort og brukte tjueårene på å utivkle meg selv. Å få barn som 30-åring var nok det beste valget.

Men klart, alle som svarer her som har fått barn i ung alder vil fortelle deg hvor flott det var, at de har utdannelse, kjøpt seg hus blablabla. For drømmen er jo å gå rett fra tenåringsliv til å bli etablert som voksen småbarnsmor, er den ikke? Haha.

Anonymous poster hash: 043ea...059

Flott at du er fornøyd med valget ditt, men er det så vanskelig å forstå at andre kan være fornøyd med sitt valg også selv om de valgte annerledes enn deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres bitter ut.

Er det ikke bra at disse som ble unge mødre tidlig synes det var verdt det?

Hadde vært verre hvis de angret, hadde det ikke?

Eller så er vel ikke jeg en del av denne tråden da jeg hadde bikket over til siste halvdelen av tjueårene før jeg finn barn.

Nei, jeg synes bare det er så trist at unge jenter ikke opplever å være ung før de på død og liv skal føde masse unger. Ser jo det på de som fikk barn tidlig, det var ikke akkurat de skarpeste som startet full barneproduksjon etter videregående. Lite gjennomtenkt valg.

Anonymous poster hash: 043ea...059

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du er fornøyd med valget ditt, men er det så vanskelig å forstå at andre kan være fornøyd med sitt valg også selv om de valgte annerledes enn deg?

Har hørt så mange bitre historier fra kvinner som for ti-femten år siden var unge mødre at jeg er ganske sikker på at jeg tjente mer på mitt valg om å utsette barn noen år.

Men de er jo veldig fornøyde med at de kan stikke på byen som halvgamle 35-40-åringer uten å måtte tenke på barnevakt. Blir bare flau jeg.

Anonymous poster hash: 043ea...059

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg synes bare det er så trist at unge jenter ikke opplever å være ung før de på død og liv skal føde masse unger. Ser jo det på de som fikk barn tidlig, det var ikke akkurat de skarpeste som startet full barneproduksjon etter videregående. Lite gjennomtenkt valg.

Anonymous poster hash: 043ea...059

Merkelig, for jeg vet om fler som ikke er de skarpeste som ventet til de var over 30 år...

Og hvorfor skal du synes det er trist, hvis ikke de synes det er trist?

Jeg synes det er så merkelig at noen mener de synes synd på andre, når disse "andre" ikke synes synd på seg selv. Da er det vel mer at du føler deg bedre enn andre, og det fordi du ventet lenger med å få barn.. Det er merkelig å være så nedlatende over noe så tilfeldig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig, for jeg vet om fler som ikke er de skarpeste som ventet til de var over 30 år...

Og hvorfor skal du synes det er trist, hvis ikke de synes det er trist?

Jeg synes det er så merkelig at noen mener de synes synd på andre, når disse "andre" ikke synes synd på seg selv. Da er det vel mer at du føler deg bedre enn andre, og det fordi du ventet lenger med å få barn.. Det er merkelig å være så nedlatende over noe så tilfeldig.

Din empiri knuser ikke statistikken.

Unge mødre er jevnt over de med lavest utdannelse. Det er det en grunn til.

Anonymous poster hash: 043ea...059

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt så mange bitre historier fra kvinner som for ti-femten år siden var unge mødre at jeg er ganske sikker på at jeg tjente mer på mitt valg om å utsette barn noen år.

Men de er jo veldig fornøyde med at de kan stikke på byen som halvgamle 35-40-åringer uten å måtte tenke på barnevakt. Blir bare flau jeg.

Anonymous poster hash: 043ea...059

Jeg tror inne nødvendigvis at dette handler om tidspunkt for barn, for har man annlegg for å være bitter så blir man det uansett virker det som..

Jeg kjenner ikke fryktelig mange som er bitre for å ha fått barn, men de jeg vet om er ikke unge mødre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror inne nødvendigvis at dette handler om tidspunkt for barn, for har man annlegg for å være bitter så blir man det uansett virker det som..

Jeg kjenner ikke fryktelig mange som er bitre for å ha fått barn, men de jeg vet om er ikke unge mødre.

Prioriterte å lære meg å skrive og bli utdannet før jeg fikk barn og det tror jeg både jeg og barna kan være glade for.

Men du er sikkert snill og sånn da. Jeg tror bare ikke barna dine blir rakettforskere.

Anonymous poster hash: 043ea...059

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Din empiri knuser ikke statistikken.

Unge mødre er jevnt over de med lavest utdannelse. Det er det en grunn til.

Anonymous poster hash: 043ea...059

Ja, men ofte tar de utdannelse da de blir eldre. Men da de er unge er de ofte uten utdannelse ja...

Men jeg skrev jo ingenting om utdannelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prioriterte å lære meg å skrive og bli utdannet før jeg fikk barn og det tror jeg både jeg og barna kan være glade for.

Men du er sikkert snill og sånn da. Jeg tror bare ikke barna dine blir rakettforskere.

Anonymous poster hash: 043ea...059

Hehe... Morsomt.

Jeg hadde en bachelor før jeg fikk barn. Og jeg var ikke en ung mor.

Men folkeskikk er også en viktig ting å lære barna sine og jeg ser at mange her mangler det..

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men ofte tar de utdannelse da de blir eldre. Men da de er unge er de ofte uten utdannelse ja...

Men jeg skrev jo ingenting om utdannelse.

Oftest gjør de ikke det, selv om det finnes unntak som lyser opp statistikken. De ender som ufaglærte omsorgsarbeidere o.l.

Anonymous poster hash: 043ea...059

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe... Morsomt.

Jeg hadde en bachelor før jeg fikk barn. Og jeg var ikke en ung mor.

Men folkeskikk er også en viktig ting å lære barna sine og jeg ser at mange her mangler det..

Hvilken bachelor var så det? Sykepleier du også?

Anonymous poster hash: 043ea...059

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken bachelor var så det? Sykepleier du også?

Anonymous poster hash: 043ea...059

Haha!

Så nå er sykepleier utdanningen ikke bra nok?

Kg er et bra forum når man er i dårlig humør!

Nei, ingen sykepleier her :)

Men si meg, hva er du utdannet som, som i tillegg til din høye utdanning kunne skrive? Forhåpentligvis innen noe du ikke må forholde deg til andre mennesker.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk barn som 19-åring, det er nå ni år siden. Hadde alt vært vel med helsa hadde jeg sikkert tenkt idag at det fungerte fint. Men jeg hadde en arvelig sykdom som lå latent i kroppen og slo ut da jeg gikk gravid. Dette var jeg ikke forberedt på i det hele tatt, hadde jeg visst at en graviditet kunne føre til nesten fullstendig uførhet hadde jeg nok valgt annerledes.

Jeg ble sengeliggende i graviditeten pga dette. Hadde ingen utdanning, men 100% vikarstilling som jeg trivdes veldig godt i. Den kunne jeg ikke gå tilbake til, jeg var altfor dårlig. Har vært innunder nav siden, og tatt opp videregående og går nå høyskole. Håper å bli ferdig innen fem år, da jeg ikke klarer 100% studiebelastning.

Det er tungt å være alene med barn når man er kronisk syk og prøver å få seg utdanning. Jeg gleder meg så inderlig til den dagen jeg er i jobb. Og at jeg kanskje en gang i fremtiden kan få barn mens jeg er i jobb og har et mer stabilt liv. Jeg er heldig dog, har et nydelig barn som er godt oppdratt og klarer seg supert både sosialt og på skolen. Hadde det vært det minste problem med barnet hadde jeg antakelig slitt veldig mye mer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha!

Så nå er sykepleier utdanningen ikke bra nok?

Kg er et bra forum når man er i dårlig humør!

Nei, ingen sykepleier her :)

Men si meg, hva er du utdannet som, som i tillegg til din høye utdanning kunne skrive? Forhåpentligvis innen noe du ikke må forholde deg til andre mennesker.

Nei, men det er langt fra den mest solide bacheloren man kan ha heller. Jeg bare lurte, jeg.

Anonymous poster hash: 043ea...059

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...