Gå til innhold

TreneBelle


^^Belle^^

Anbefalte innlegg

Gjest Neferet

Så spennende med løp i Amsterdam! :hoppe: (og sikkert slitsomt, men likevel :ler: ) Jeg har aldri helt forstått de som løper maraton til tross for å grue seg, men det sier nok mer om min egen kjærlighet til komfortsonen enn noe annet :skratte: En tidligere kollega av meg pleier å bruke maraton rundt i verden som ferie. Jeg tror hun snart har løpt maraton i samtlige verdensdeler! Imponerende! :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så spennende med løp i Amsterdam! :hoppe: (og sikkert slitsomt, men likevel :ler: ) Jeg har aldri helt forstått de som løper maraton til tross for å grue seg, men det sier nok mer om min egen kjærlighet til komfortsonen enn noe annet :skratte: En tidligere kollega av meg pleier å bruke maraton rundt i verden som ferie. Jeg tror hun snart har løpt maraton i samtlige verdensdeler! Imponerende! :daane:

Han gjør det kun for...fordi, egentlig. :fnise: Men så er han en av dem som ikke trenger å trene noe særlig for å gjennomføre et maraton. :lol: Kanskje mer nå når han har sluttet å snuse og har lagt på seg noen kilo. ;)

Det gjør svigerfar også. Tror han har løpt i alle verdensdeler bortsett fra Antarktis. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Han gjør det kun for...fordi, egentlig. :fnise: Men så er han en av dem som ikke trenger å trene noe særlig for å gjennomføre et maraton. :lol: Kanskje mer nå når han har sluttet å snuse og har lagt på seg noen kilo. ;)

Det gjør svigerfar også. Tror han har løpt i alle verdensdeler bortsett fra Antarktis. :Nikke:

Damn! Sprek familie da :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damn! Sprek familie da :sjokkert:

Ja, han er virkelig helt syk! Begynte å løpe maraton da han var...noen og førti tror jeg? Nå er han rundt 55 og har snart 100 maraton! :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Ja, han er virkelig helt syk! Begynte å løpe maraton da han var...noen og førti tror jeg? Nå er han rundt 55 og har snart 100 maraton! :daane:

Hahaha! Pressure på deg much :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! Pressure på deg much :P

:ler: Jeg føler egentlig ikke presset så mye. Det er vel mannen som kjenner mest på det. :P Jeg har hatt dårlig kne og graviditet og sånn å skylde på, jeg. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Runforit

:ler: Jeg føler egentlig ikke presset så mye. Det er vel mannen som kjenner mest på det. :P Jeg har hatt dårlig kne og graviditet og sånn å skylde på, jeg. :hoho:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening i går igjen. :strix: I går var det favorittspinning (intervall med verdens beste instruktør og verdens beste musikk :hjerte: ) som stod for tur. Jeg var litt trøtt i kroppen kjente jeg, men jeg klarte meg fint allikevel. For første gang på ihvertfall et halvt år klarte jeg å holde 92% lengre enn bare et blaff. :skya: Darude - Sandstorm tok meg helt til topps på siste intervall. :nigo:

Maxpuls: 92%

Antall forbrente kalorier: 497

:trene:

Neste trening blir mest sannsynligvis fredag. Da skal jeg jogge tenkte jeg. Må jo sjekke hvor langt jeg egentlig klarer. Om jeg er så ''flink'' som jeg tror jeg er, eller om jeg får meg en oppvekker. :ler:

Ooooog, i dag morges viste vekten det tallet jeg har jobbet mot de siste par ukene. Tok et par grep etter altfor mye utskeielse og 1 kg opp, og i dag klokket jeg inn på 61,3 kg. :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, Belle! :)

Du, hvordan regna du ut makspulsen din? Løp/sykla du til du holdt på å kollapse, eller hva? :fnise: Har nemlig bestilt meg et sånt aktivitetsarmbånd ( :hoppe: ) og da regner jeg med at jeg må legge inn makspuls der...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinking :)

Blir spennede å følge med på joggetiden din fremover :)

Og Grattis med 61,3 kg!

Happy Thursday!!!! :)

Ja, jeg gleder meg til å komme i gang også. :jepp:

Takk for det. :nigo:

Så bra, Belle! :)

Du, hvordan regna du ut makspulsen din? Løp/sykla du til du holdt på å kollapse, eller hva? :fnise: Har nemlig bestilt meg et sånt aktivitetsarmbånd ( :hoppe: ) og da regner jeg med at jeg må legge inn makspuls der...?

Jeg gjorde det gjennom prøving og feiling egentlig, samt etter veiledning fra instruktørene på treningssenteret. Jeg har ikke tatt maxpulstest, og nå føler jeg ikke at jeg trenger det heller siden jeg kjenner kroppen (og pulsen) min såpass godt at jeg vet hvordan det skal føles å ligge på 90% for eksempel. :Nikke:

Det finnes jo en formel for det, men min erfaring og alle andres jeg har hørt om, er at du da får lav maxpuls. Nå fant jeg denne artikkelen, men jeg føler den strider mot alt jeg har erfart ihvertfall. :klo: Etter den ''nye'' formelen skal jeg liksom ha en maxpuls på 181, mens den i realiteten er 200.

Jeg ville bare prøvd meg frem, jeg. Sett den på det formelen tilsier, og kommer du over 93% er det stor sannsynlighet for at du har satt den for lavt.

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening i formiddag! :nigo: Aaaah, det er noe med å trene tidlig på dagen altså, så har man resten av dagen til å gjøre helgeting.

I dag var det igjen krønsj/O2 low, dvs en halvtime aerobic-kondis og ditto styrke. Den tidligere 02 high-instruktøren hadde gjesteopptreden under kondisdelen = ikke så mye low på den delen, nei. :fnise: Jeg kom til og med opp i 90%, noe som ikke lenger er hverdagskost for meg på sånne timer. Ikke'no i veien med kondisen...koordinasjonen derimot! :hoho:

Max: 90%

Gj.snitt: 70%

Kalorier: 437

:trene:

Jeg har også fått kjøpt meg nye sko i dag. :nigo: Valget falt på Adidas Energy Booster 2. Den gamle modellen var på tilbud på XXL, og de satt sååå godtnpå! Har prøvd å småjogge inne litt, og det er som å løpe på skyer. :hjerte: Gleder meg til å prøve dem på skikkelig.

Fikk forresten også kjøpt en hel haug tekniske t-skjorter og singleter på tilbud i går. Til nå har jeg bare trent i utvaskede bomullstopper, men det er ikke akkurat det mest behagelige. :ler: Så nå mangler jeg bare en skikkelig ankeltights, så er jeg klar til utejogging. Jeg har omtrent en million capritightser, men altså ingen lange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Høres ut som du er fit for fight :) Deilig å starte vårtreningen med ny garderobe :)

Endret av Runforit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som du er fit for fight :) Deilig å starte vårtreningen med ny garderobe :)

Gleder meg veldig til det blir skikkelig vår slik at det er greiere å løpe ute. :jepp: Kall meg lat, men jeg gidder ikke å løpe i øs pøs regnvær ihvertfall. Da drar jeg heller opp på treningssenteret og jogger på mølla. :fnise:

...og det er nettopp det jeg har planer om å gjøre i dag. Kontrollfriken i meg TRENGER å vite hvordan ståa er, så nå som jeg har fått meg nye sko skal jeg altså sjekke formen i kveld. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Gleder meg veldig til det blir skikkelig vår slik at det er greiere å løpe ute. :jepp: Kall meg lat, men jeg gidder ikke å løpe i øs pøs regnvær ihvertfall. Da drar jeg heller opp på treningssenteret og jogger på mølla. :fnise:...og det er nettopp det jeg har planer om å gjøre i dag. Kontrollfriken i meg TRENGER å vite hvordan ståa er, så nå som jeg har fått meg nye sko skal jeg altså sjekke formen i kveld. :nigo:

Lat? Nei, lat et man da vitterlig ikke fordi man ikke orker å løpe ut i drittvær...JEG kaller det sunn fornuft :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lat? Nei, lat et man da vitterlig ikke fordi man ikke orker å løpe ut i drittvær...JEG kaller det sunn fornuft :P

:hoho: Sunn fornuft indeed! :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Joggetur i kveld. Ute, til og med! :skya:

Først av alt: skoene er dritdigg! :rodmer: Elsker dem!

Så: okei løpeform. Siden jeg egentlig ikke hadde tenkt å jogge før etter ungenes leggetid, heiv jeg innpå 4 ruter mørk sjokolade og et glass med pepsi max nesten rett før avgang. Ikke lurt. :ler: Jeg startet saaaaaakte. Regner med jeg løp i 7-8 km/timen i 4 km. :fnise: Gasset så opp til rundt 10 km/timen de siste to km, og fikk da dette lammende holdet jeg har slitt sånn med på alle joggeturer. Type får ikke puste-hold. Tips for å unngå dette tas imot med :blomst: ! Sneglefarten gjorde at jeg brukte rundt 40 minutt på disse 6 km, så løpsgrensen på 1t5min klarer jeg fint uansett! :jepp: Jeg var ikke særlig sliten i pusten da jeg kom hjem, så :tommelsmil: for det, og jeg har heldigvis mye mer å ta av så lenge jeg klarer å holde holdet borte! :nigo:

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny joggetur i går! :nigo: Jeg skulle egentlig på favorittspinning, men mannen lurte på om han kunne heller dra til kompis for å se fotball. Og siden det skjer skjeldnere enn noen gang, var det selvsagt helt greit for meg. Han minnet meg på at jeg heller kunne ta en joggetur mens han la eldstejenta. Digger at det er så enkelt å komme seg ut døren. :ler:

I går kom jeg 4,5 km på 30 minutter, og hadde nok klart de siste 500 metrene også hadde det ikke vært for isregn og tidvis glatt føre hvor jeg måtte stoppe opp. Unnskyldninger, unnskyldninger. ;) Men da vet jeg ihvertfall at jeg ikke har lurt meg selv og trodd at formen var bedre enn den var. Hva kan jeg forvente å løpe 8 km på da mon tro? :klo: Jeg må jo ha noe å strekke meg etter tenker jeg. :jepp:

Holdet holdt seg nesten helt borte i går. Jeg fokuserte på pusteteknikken, og mest sannsynligvis har det vært den + for stramt pulsbelte som har vært grunnen til at jeg har fått det så ille. Jeg kjente det ørlite grann i oppoverbakkene, for da klarte jeg ikke å puste så dypt. Jeg og mannen har uansett funnet en grei rute som vi tror er rundt 8 km nå, og som er nesten paddeflat. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Så flink du er :)

Jeg synes 8 km på 50 min er en fin tid å ha som et mål i første omgang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er :)

Jeg synes 8 km på 50 min er en fin tid å ha som et mål i første omgang :)

Takk for det! Var litt stolt i går da jeg kom inn dørene. :sjenert: Jeg har jo aldri vært noe joggemenneske, så det er godt å se at formen er fin selv om jeg egentlig ikke driver med sånt.

Takk for tips. Da skal jeg ha det som mål i første omgang. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...