Gå til innhold

Pynteløp


Pyntestøv

Anbefalte innlegg

Fytti katta så flink du er!!! Imponert over at du fulgte planen din til punkt og prikke!!

En rolig uke er sikkert bra for kroppen din uansett, etter forrige ukes trening. :)

Lykke til og håper du også får en flott uke :)

Tusen takk :takke: Jeg har motivasjon i at om jeg ikke følger programmet så blir birkebeinerløpet enda verre. Er bare fire måneder til og har ikke tid til å jukse da :)

Håper du får en strålende flott treningsuke du også :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk :takke: Jeg har motivasjon i at om jeg ikke følger programmet så blir birkebeinerløpet enda verre. Er bare fire måneder til og har ikke tid til å jukse da :)

Håper du får en strålende flott treningsuke du også :trene:

Hårete mål kan være ok å ha; som du sier: du har ikke tid til å jukse :fnise:

Blir spennende med Birken, da! :D Du skriver jo i første innlegget at du ikke har noe annet mål enn "å fullføre i akseptabel tid". Jeg lurte på om du hadde noe mer "håndfast". Jeg vet ikke hva folk pleier å fulleføre på, men har du noe omtrentlig tid du ønsker å komme under?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hårete mål kan være ok å ha; som du sier: du har ikke tid til å jukse :fnise:

Blir spennende med Birken, da! :D Du skriver jo i første innlegget at du ikke har noe annet mål enn "å fullføre i akseptabel tid". Jeg lurte på om du hadde noe mer "håndfast". Jeg vet ikke hva folk pleier å fulleføre på, men har du noe omtrentlig tid du ønsker å komme under?

Vel, jeg løp halvmaraton (21.5 km) på to timer for noen år tilbake. Senere har jeg løpt 10 km på 49 minutter. Jeg er usikker på hva jeg forventer da det er skogsterrengløp (mye oppoverbakker de første 6-7 km) og jeg antar jeg må spare en del på kreftene. Jeg er ekstremt fornøyd om jeg klarer det på 2 timer, men jeg tror ikke jeg setter meg noe ordentlig mål før i mai, når jeg vet hvordan løpeformen min er da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spreka!!! Så flink du er!

Fryyyktelig lite trening på meg om dagen, så dette var motiverende :jepp:

Så hyggelig at jeg kan spre litt motivasjon!! :D

Denne uken har jeg kun fått trent én gang så langt og det var 50 minutters løping på tredemølla. Skal trene i morgen og søndag, men har gått/syklet til jobb hver dag så er god hverdagstrim det også og hjelper på.

I morgen skal jeg og vekta ha en liten morgendate. Grugleder meg. Håper i hvert fall på noen hundre gram ned, hvis ikke får jeg sette inn ekstragiret fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan ble resultatet? :popcorn:

Vet du, på fredag var det 300 gram opp :sur: . På lørdag veide jeg nøyaktig det samme som forrige fredag. Jeg har truffet et platå. Jeg hater platåer. Har gått ned ordentlig to ganger før i mitt liv så jeg vet at jeg platåer eksisterer og at de gjerne inntreffer på de siste, gjenstridige kiloene. Det er bare å bite tenna sammen og fortsette som før, så slipper det plutselig.

Har du hatt en fin helg da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det noe med disse musklene som veier litt også da, men jeg skjønner greia.

Helgen har vært fin! Trena både fredag og lørdag. Hviledag igår og nå sitter jeg i treningstøyet og er klar for ukas første økt. Men først; Ed i bhg, så Nutta på treningssenter :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det noe med disse musklene som veier litt også da, men jeg skjønner greia.

Helgen har vært fin! Trena både fredag og lørdag. Hviledag igår og nå sitter jeg i treningstøyet og er klar for ukas første økt. Men først; Ed i bhg, så Nutta på treningssenter :danse:

59.3 i dag da.... hatt urolig mage i helga. Verdens beste slankekur :hoho:

Så flink du er!! God trening Nutta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige uke ble det to økter i stedet for tre da jeg fikk magesjau på lørdag, som egentlig har vart frem til i dag. Pju. Denne ukens trening blir også litt ampurtert, men jeg prøver meg på følgende (hard uke):

Mandag:

Fri

Tirsdag:

Rolig økt. 30 min på tredemølla med 10.5 tempo + styrke overkropp.

Onsdag:

Moderat økt. Fartslek. Løpe først rolig i 10 minutter, deretter 35 minutter med fartslek hvor jeg løper 2 min og går 1 min. Øk farten på slutten.

(Tredemølle trolig)

Torsdag:

Fri

Fredag:

Rolig økt, samme som tirsdag.

Lørdag:

Hard økt. Intervalltrening tredemølle (6 moderate løpedrag på 4 minutter, 2 min pause mellom) + styrke overkropp

Søndag:

Rolig økt. 60-75 rolig joggetur.

Skal i hvert fall klare 4 økter, bonus om jeg klarer søndagsøkten også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må justere på planen. Vanskelig å gjennomføre når jeg har hatt magevondt ut tirsdag, og er alene hjemme med barn frem til søndag. Ny plan er som følgeR:

Mandag - tirsdag:

Fri.

Onsdag:

30 min i 10-tempo. Økte på slutten til 11. 15 minutter sirkeltrening på overkropp etterpå (done)

Torsdag:

Moderat økt. Fartslek. Løpe først rolig i 10 minutter, deretter 35 minutter med fartslek hvor jeg løper 2 min og går 1 min. Øk farten på slutten.

Fredag:

Fri.

Lørdag:

Hard økt. Intervalltrening tredemølle (6 moderate løpedrag på 4 minutter, 2 min pause mellom) + styrke overkropp

Søndag:

Rolig økt. 60-75 rolig joggetur.

4 økter er bra nok det. Er fornøyd. Får eventuelt snike inn en ekstra økt neste uke hvor det egentlig bare er tre treningsøkter på planen.

Kondisen blir bare bedre og bedre merker jeg og det er særdeles motiverende. Ser frem til bare bakker i marka så jeg får løpt i skogen. DET skal bli rene himmelriket!!! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble en bra løpeøkt på mølla.

20 drag med 45 sekunder løping, 15 sekunder hvile. Gjennomført på tredemølla. Løp først på 12 km i dragene,men det ble for sakte. Økte til 13 og til slutt 13.5. Godt fornøyd, merker formen begynner å bli bedre og bedre.

Oppdatering av kondisjon og vekt legger jeg forøvrig i første innlegget i denne dagboken. Så er det samlet på én plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke trent på lørdag da jeg ikke hadde barnevakt som planlagt, men ble 80 minutters langløping ute.

Tar dermed den harde uka denne uken jeg da:

Mandag:

Fri

Tirsdag:

Hard økt. Intervalltrening tredemølle + styrke mage

Onsdag:

Rolig økt. 30 minutters løping i 10.5-tempo + styrke overkropp.

Torsdag:

Moderat økt. Fartslek. Løpe først rolig i 10 minutter, deretter 35 minutter med fartslek hvor jeg løper 2 min og går 1 min. Øk farten på slutten.

Fredag:

Fri

Lørdag:

Skitur

Søndag:

Skitur

Satser på jeg klarer tre økter på rad der, men klarer jeg fire treningsøkter så er jeg fornøyd. Viktig da å utføre de harde da.

Endret av Pyntestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser absolutt ut som en god plan, Pyntestøv!

Sove godt, spise sunt, være i jevn aktivitet og ruse kroppen på endorfiner og adrenalin!

OH YEAH!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Nutta! :kose:

Da har jeg gjennomført mine tre løpeøkter denne uka.

Mandag ble det fartslek, 2 min løping og 1 min gåing. Løp på 12-13 km i timen. Avsluttet med styrke overkropp (sirkeltrening)

Tirsdag ble det 45 min løpetur ute.

Onsdag ble det 4x4-intervaller. Startet de første to på 11.5 km, men de to siste økte jeg til 12 og 12.5. Tungt på slutten. Avsluttet med styrkesirkel overkropp og mage.

Så blir det ski i hvert fall lørdag og kanskje også søndag.

Er uansett fornøyd med uka og klinker til med å planlegge neste:

Økt 1: Intervalløkt + styrke overkropp/mage

Økt 2: Fartslek, avslutte med noen drag geriljakardio :lur:

Økt 3: Løpetur, 50-60 minutter, ute

Økt 4: Crossfitøkt med venninne

Tror det blir en bra uke. Satser på at møtet med vekta 20. mars (ja, er en del borte fremover, og får besøk av tante rød nå) ikke er slik: :vekt: . Har holdt meg stabil på 58.8 denne uka, og jeg tror det er fordi jeg forventer mensen i morgen. Da går jeg gjerne noen hundre gram opp 1-2 dager i forkant. Er uansett fornøyd. Målet er å være så nærme som mulig 58.0 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er superflink, Pyntestøv!

Jeg får også tante rød nå og er nokså blubbete i kroppen :ler: Haha.. Har bare lyst på dum mat ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Surra noe utrolig, crossfittøkta er ikke før neste uke så her er ny treningsplan:

Økt 1, tirsdag: Løpetur, 40 minutter, ute. Øke farten på slutten.

Økt 2, onsdag: Intervalløkt + styrke overkropp/mage

Økt 2, fredag: Fartslek, avslutte med noen drag geriljakardio :lur:

Økt 4, søndag: Rolig løpetur 60-80 minutter, ute.

Er så utrolig trøtt og sliten nå om dagen. Tror jeg har noe virus i kroppen som ikke helt slår ut. Derfor fri i dag og forhåpentligvis er det full pinne resten av uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surra noe utrolig, crossfittøkta er ikke før neste uke så her er ny treningsplan:

Økt 1, tirsdag: Løpetur, 40 minutter, ute. Øke farten på slutten.

Økt 2, onsdag: Intervalløkt + styrke overkropp/mage

Økt 2, fredag: Fartslek, avslutte med noen drag geriljakardio :lur:

Økt 4, søndag: Rolig løpetur 60-80 minutter, ute.

Er så utrolig trøtt og sliten nå om dagen. Tror jeg har noe virus i kroppen som ikke helt slår ut. Derfor fri i dag og forhåpentligvis er det full pinne resten av uka :)

Håper du går klar av basillene. Hvordan er formen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du går klar av basillene. Hvordan er formen? :)

Formen er rimelig grei. Sov minst 10 timer i natt, så skal virkelig prøve å trene i dag :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en skikkelig ålreit løpetur i går kveld. Beina var lette og taklet alle bakkene lett som bare fy. Følte meg i skikkelig god form, så dette skal jeg teste ut mer i helga! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...