Gå til innhold

Nuttapia gir seg selv en oppstrammer


Nuttapia

Anbefalte innlegg

Takk Pyntestøv :D

--

#23 av 250 gjennomført idag. Mølle + armer + bryst + mage + mølle.

Hadde ekstremt mye energi, så måtte jobbe hardt og fort for å få "blæst" av så mye som mulig, da jeg ikke har allverdens tid nå på formiddagen.. :ler: Det er godt når kroppen vil, hodet vil og hjertet vil :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skikkelig luftig mage igjen idag. Sånn ordentlig vondt. Prøver meg litt på lavkarbo og har kuttet enda litt ned på melk.

Mye flinkere de siste ukene på å bruke friske grønnsaker og ikke frosne. Frosne er ok, men ferske smaker uansett best. Av løk går det kun i purreløk og vårløk.

Generelt er magen bedre. Men noen dager smeller det til. Ser ut til at jeg bør føre matlogg igjen :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og rett ut på sofaen. Det var absolutt ikke planen idag. Mitt magehelvete er så absolutt tilstedeværende. Ikke omgangssyke, men kvalm nok til at magen ikke vil ha noe.

Har sovet på sofaen i noen timer nå og kjenner at jeg er sånn smått sulten. Problemet er bare at jeg ikke aner hva jeg kan spise uten at magen eser ut til proposjoner!!

Jeg skal på by:larm-fest idag, men det spørs nok om samboern ber meg sitte hjemme istedet.

Ææææææsj!!! :gråte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 økter gjennomført denne uka! Knallfornøyd!

Ny uke med nye treningsmuligheter is approaching :hjerte:

Mandag:

Gå kjapp tur etter frokost

Trene på senteret; styrke - armer, bryst og mage

Tirsdag:

Jogge ute hvis været tillater det (har ikke vindtett treningsjakke

30 Days Shred, Level 3

Onsdag:

Mølla i 40 min

Torsdag: Gå/jogge lett ute

Fredag:

Styrke - ben og rygg/mage

Lørdag:

Fridag, finne på noe hyggelig og aktivt med knotten

Søndag:

Gå tur med kiddo og ta en piknik om været tillater det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er!! :hoppe:

Tusen takk!

Våknet altfor sent idag, men nå er frokosten fortært - så da er det bare å ta på seg skoa og jogge ut :jepp: Blir ikke lange turen hvis jeg skal rekke styrketreninga også :ler: FØR jeg skal hente lillemann i barnehagen og vi får besøk.

Men du og du, for en nydelig dag det er ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mandag gjennomført!

Har sett premiere på Biggest Loser Norge, og i pausen tok jeg 3x30sek planke + 3x12 sit-ups med bena i været.

Kjenner armene er litt skjelvende nå, ja..!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om jeg skal bytte dagen med en av fridagene i helgen. Nå har jeg trent opptil flere ganger per dag de siste dagene, og for å yte max trenger jeg rett og slett en dag fri :jepp:

Kjenner hele kroppen er øm.

Det er aktivitetsdag i bhg til Ed idag, så jeg skal ikke akkurat sitte stille :danse:

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, slett ikke dumt å ta en hviledag :ler: Sovnet som et slakt på sofaen da vi satte igang barne-tv etter fiskemiddag..

Skal på en liten konsert etterpå, men må innrømme at sofaen var pokker så deilig idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

60 minutter på mølla idag og 542 kalorier unnagjort :danse:

Har nettopp slukt ned en Skyr. Blir spennende å se hva magen har å si om den saken :ler:

Åh, setemusklaturen er jammen løen nå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BTW, skikkelig hovne fingre og ankler idag. Jeg kjenner det fortsatt, og nå er det 8 timer siden jeg startet treninga.. MEN, jeg kjørte GANSKE hardt på idag.. Og jeg pleier ikke være mer på mølla mer enn 40 minutter.. SÅEHHHH, det er HELT klart at mitt mål fremover er å trene litt lengre økter - både kondis og styrke.

Skyr = ok, men jeg har litt luftig mage nå..

Middag idag blir bourritos. Maislomper med hjemmekrydra karbonadedeig (asså - ikke kjøpt taco-krydder), massssse avocado, tomater, paprika og ruccola :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er vi faen meg igang igjen. Økt igår og 2 idag. Dvs at jeg runder treningsøkt nummer 34 innen dagen er omme. Hoster som en bryggesjauer og nesa renner som bare det, men formen er fin.

Det er mange jenter som ikke tør å utfordre seg selv, høre seg selv puste og pese slik at andre kan høre det, eller bli gjennomsvett. Jeg synes det er digg når svetteperlene renner, kroppen jobber og hjertet slår hardt.

Min desidert største motivasjon er den fortsatt overdimensjonerte magen, samt at etter et halvt år med mye trening, så sitter finkjolene fortsatt rart og trangt på meg. Jeg kan ikke se tærne mine, da må jeg i tilfelle la være å spise... Og slik vil jeg ikke oppnå "resultat".

Jeg må sette opp en bedre kostholdsplan da jeg rett og slett spiser for lite.. Jeg spiser sunt; lager mat fra bunn, kun ferske grønnsaker, masse frukt og kun karbohydrater før/etter trening.

Kroppen er blitt strammere. Men ikke på langt nær et resultat jeg kunne hatt dersom jeg hadde hatt en PT feks.

Joda, jeg er blitt sterkere, spesielt i bena. Men centimeterne forsvinner ikke.

Nå trener jeg nesten hver eneste morgen, men jeg vil yte mer og se enda bedre resultater! Nå må jeg spise mer og jeg må bruke tid hver ettermiddag og kveld på å forbedre teknikk på øvelser jeg kan gjøre hjemme, f.eks når jeg leker med Ed eller det er reklamepause på TV

Her er link til en fin matplan, samt en liten motivator med fine styrkeøvelser.

http://fitnessbloggen.no/smart-med-matplan/

http://fitnessbloggen.no/jenter-sa-lite-kan-dere-trene-men-likevel-fa-optimale-resultater/

Jepp, jeg har trena litt idag (ca30 min), men ble avbrutt av brannalarmen. Nå er jeg hjemme og skal begynne på økt 2 for dagen. 30 Days Shred, level 2&3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å spise mer, og kroppen responderte umiddelbart! Var ferdig med trening kl 19 ikveld. Spiste en skål med pasta, brokkoli, sukkerterter, plommetomater, olivenolje og røkt kalkun.

Det tok en time og jeg hadde visst ikke spist nok. Sulten slo meg som en knyttneve i magen, og jeg måtte ty til flere karbohydrater, for jeg har verken avokado, nøtter, oliven, tina fisk etc.. Jeg spiste to fiberknekkebrød med røkt kalkun og osteskiver. Nippet vann hele tida. Det har gått 30 minutter og jeg forstår at jeg faktisk MÅ fortsette å spise.

Imorgen må jeg kjøpe nøtter og avocado, fisk i forskjellige former, alltid ha tina kylling i kjøleskapet, eventuelt sjømat - jeg MÅ ha det på plass, nå aner jeg ikke hva jeg skal spise. :ler:

For et luksusproblem. Samme sultfølelse som da jeg gikk gravid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

60 minutter deilig styrketrening idag. Aemer, bryst og rygg.

Før trening spiste jeg et havreknekkebrød med makrell i tomat. Måtte fly innom butikken før trening, så da kjøpte jeg en atkins-bar, hvilket jeg ikke har smakt før. Spiste halvparten før treningnog resten etterpå, samt to never med hvalnøtter.

Fortært lunsj nå: 1 fiberknekkebrød med peppermakrell i rapsolje og 1 grov skive med 2 skiver kalkun, tomat, 2 osteskiver og ruccola. 1 glass 50/50 vann og appelsinjuice.

Jepp, handlet inn kjøtt, fisk, nøtter og grønnsaker for nesten 500 kr idag :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ei ny treningsuke er igang.

Etter en utrolig slapp søndag igår, kjørte jeg på med styrke og løpe-intervaller på mølla idag.

Imorgen har jeg lyst til å avlaste bena litt, så kunne godt tenke meg å ro, men det er kun én romaskin på senteret.. Føler det er dumt å okkupere den for ei god stund ;) Gamlisene er veldig glad i å bruke den.

Kanskje jeg skal ta en kort joggetur her hjemme og så styrketrening etterpå. Det er veldig ok å kjøre sirkeltreninf, synes jeg. Styrke i armene og ryggen er hovedfokus nå.

Tok rygghev idag med 10 kg. Kjenner det godt allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fin søndag i vårens tegn :hjerte:

Dro med meg svoger på trening - eller, kanskje det egentlig var omvendt ;) Vi har iallfall brukt 2 timer på å innøve gode teknikker under styrkeøvelser. idag fokuserte vi på så å si alt jeg har kunnet minst om; trening av overkroppen. Bena går helt fint å trene selv, men spesielt skulder- og ryggøvelser har jeg vært blank på .

MEN ikke nå lenger :danse: Fikk jo ikke trena ORDENTLIG idag, men du verden.. Bruker du kroppen in riktig under styrkeøvelsene, så trenger du heller ikke tunge vekter.

Takk, nå skal sommer-ryggen 2015 dannes :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg fikk grådig god hjelp til styrketrenings-teknikker både på søndag og mandag, så har korsryggen blitt bedre allerede!! Når jeg sitter nå, så klemmer jeg skulderbladene sammen i en behagelig posisjon, slik at jeg automatisk får kassa ut og drar magen inn. Forhåpentligvis vil svaien i ryggen minskes også, slik at magen blir mer flat, hvis dere skjønner. Svai gir stor mage ;)
Ett skritt nærmere bedre kroppsholdning :danse:

Det var ålreit å kaste meg på mølla idag. Kjente ingenting i skinnleggen. Hadde incline på 2, så det er jo klart det hjelper. Mine nye sko er helt fabelaktige :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flink du er! skal jammen finne frem 30 days shred igjen, det passer jo fint i permisjon :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...