Gå til innhold

Kommer du til å havne i himmelen eller helvete?


Gjest Iben

  

26 stemmer

  1. 1. Ja?

    • Himmelen
      8
    • Helvete
      18


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vet faktisk ikke.

Det mest sannsynlige er at jeg havner i en urne i jorda.

Men hvis vi tenker oss at det faktisk finnes en himmel og ett helvete, så er jeg fortsatt litt i tvil.

Jeg er ikke troende, noe som mange vil regne som garanti for å komme til helvete uansett hvilken religion man ender opp var korrekt. På den annen side kan man faktisk tolke inn en vurdering eller dom i de fleste religioner. Og jeg har stort sett vært snill. Relativt sett.

Og så kommer den naturlige konsekvensen: hvis dommen er streng og kun de som tilfredstiller alle kravene kommer til himmelen, er det da himmelen? Vil ikke selskapet man snakker om være så trasig at det ville vært uutholdelig?

Ideen om himmelen og evig liv har alltid vært mitt største mareritt, så jeg satser på at uansett religion som kan vise seg å være riktig, at de har såpass respekt for skaperverket at de lar meg markspise og rotne i fred.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper på helvette, da det skal være relativt varmt der, og antageligvis er det

mange flere venner av meg der enn i himmelen!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg tar feil og det finnes himmel og helvete som man skal plasseres i, så havner jeg i helvete fordi jeg ikke trodde mens jeg levde.



Anonymous poster hash: 2e212...9de
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg tar feil og det finnes himmel og helvete som man skal plasseres i, så havner jeg i helvete fordi jeg ikke trodde mens jeg levde.

Anonymous poster hash: 2e212...9de

Mens Adolf Hitler havner i himmelen. Er det ikke urettferdig?

Vet faktisk ikke.

Det mest sannsynlige er at jeg havner i en urne i jorda.

Men hvis vi tenker oss at det faktisk finnes en himmel og ett helvete, så er jeg fortsatt litt i tvil.

Jeg er ikke troende, noe som mange vil regne som garanti for å komme til helvete uansett hvilken religion man ender opp var korrekt. På den annen side kan man faktisk tolke inn en vurdering eller dom i de fleste religioner. Og jeg har stort sett vært snill. Relativt sett.

Og så kommer den naturlige konsekvensen: hvis dommen er streng og kun de som tilfredstiller alle kravene kommer til himmelen, er det da himmelen? Vil ikke selskapet man snakker om være så trasig at det ville vært uutholdelig?

Ideen om himmelen og evig liv har alltid vært mitt største mareritt, så jeg satser på at uansett religion som kan vise seg å være riktig, at de har såpass respekt for skaperverket at de lar meg markspise og rotne i fred.

Kloke ord. Himmelen høres i det hele helt for jævlig ut.

Apropos "himmelen":

http://youtu.be/gMoBA6bNNz4

:fnise:

Endret av evnukken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens Adolf Hitler havner i himmelen. Er det ikke urettferdig?

Kristendom er urettferdig.

Alle som vil får tilgivelse, og det betyr ikke en ting hvor lenge man har trodd på Gud og gjort gode ting mot sine medmennesker.

Det fins ikke noe pay-off for å ha vært en god, nidkjær, asketisk kristen et helt liv, som den som ble omvent i minuttene før dommedag ikke får tildelt, også. Selv om de har drept kattunger med strykejern...

Kjipt.

Eller bra. Alt ettersom.

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke på hverken himmel eller helvete.



Anonymous poster hash: 611c3...3af
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmelen høres i det hele helt for jævlig ut.

Gjør det?

Høres ikke noe hygligere ut i Helsike, heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noe av dem eksisterer, blir det helt klart helvete.. med mindre jeg omvender meg sekundet før jeg dør, var det ikke sånn det var?



Anonymous poster hash: a2f9f...e7e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazycatlady

Snille jenter kommer til himmelen, vi andre kommer dit vi vil har jeg lært. :P

Neida, jeg tror ikke på noen av delene. Mest sannsynlig kremeres jeg og spres utover verdens vakreste fjord, ihvertfall om det går sånn som jeg vil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om himmel og helvete finnes, havner jeg visst i helvete. Fikk dette opplyst av noen bekymrede kristne venner.



Anonymous poster hash: 7d9dd...664
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror egentlig ikke på himmel og helvete. Men håper helst på helvete, da det sannsynligvis er bedre selskap der nede :) Spurte min farmor en gang, om jeg havner i helvete fordi jeg ikke er troende. Fikk et klart ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Uhumskheter

Alle kommer til helvete, unntatt babyer. Noe som betyr at i himmelen er det kun milliarder av babyer som skriker hele døgnet, gulper og driter.

DET er ikke et sted jeg vil være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det skulle finnes en himmel og ett helvete tror jeg nok jeg ville kommet til det siste

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malanthor

Nå finnes det jo flere definisjoner av helvete. Men generelt sett er det annsett for og være et sted hvor de fordømte lider evig pine. Altså kort og greit, ikke et sted du vil være.

Tanken er jo fin, at man får som fortjent etter livet på jorden. At de dårlige menneskene åker ned og de gode opp. Men de kristne matte jo ha et addendum som sa at hvis du angret på dødsleiet så går alt bra, og jo at du selfølgelig må tro på gud uavhengig av om du var en indianer i regnskogen som aldri hadde hørt om jesus eller oppvekst midt i bibelbeltet.

Selv føler jeg at jeg er et nokså moralskt vesen så jeg tror vel at jeg heller oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tvil om hvor man vil finne den beste musikken, ihvertfall.

Himmelen:

http://youtu.be/9r2PS3W1eYc

Helvete:

http://youtu.be/u1z4vkPWkLQ

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...