Gå til innhold

Ting som FUNKER mot store porer/sorte prikker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 28 år nå og har fortsatt masse sorte prikker på nesa, ikke sånne små, men skikkelig store siden porene mine er utrolig store.

En sjelden gang i blandt strammer huden min seg opp og porene blir mindre, men det er tilbake i stor størrelse igjen etter noen timer. Nesa mi er full av krater med sorte og brune "mark" i. De kommer lett ut når jeg klemmer men kommer like fort igjen.

Hva FUNGERER faktisk mot sorte prikker og for å forminske porene litt mer permanent?

Høres teit ut, men kan man for eksempel ta hudtransplantasjon for å få porene mine / dekke over kraterne?

Jeg har ellers ingen problem hud i ansiktet men er tvunget til å gå med MASSE sminke pga nesa.



Anonymous poster hash: 3ddb2...e3b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eksfoliering, eksfoliering, eksfoliering.



Anonymous poster hash: e13be...0ef
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Ja altså, jeg går mest uten sminke hjemme og på jobb, opp til flere uker i strekk uten, men hvis jeg skal på date eller fest må jeg legge på mye sminke for at det ikke skal syntes så godt.
Jeg vet at sminke kan være en medvirkene faktor til sorte prikker men jeg har altså prøvd lange sminkefrie perioder uten endring.



Anonymous poster hash: 3ddb2...e3b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksfoliering, eksfoliering, eksfoliering.

Anonymous poster hash: e13be...0ef

Med hva da? Jeg har prøvd forskjellige skrubber og bruker nå Garnier sin 3-in-1 exoilfering (brukt i over 1 år nå) men det blir bare værre av sånt.

Anonymous poster hash: 3ddb2...e3b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bruke rensende toner morgen og kveld holder porene mine i sjakk, men siden du har så store kan du jo prøve hudpleien? Mulig at de kan "skvise ut" det mørke i porene slik at det forsvinner for en stund.

Ellers kan du prøve ut jorgobe blackmask, denne fungerer ikke helt på meg, men kanskje den fungerer på deg.



Anonymous poster hash: 7595a...c0d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med hva da? Jeg har prøvd forskjellige skrubber og bruker nå Garnier sin 3-in-1 exoilfering (brukt i over 1 år nå) men det blir bare værre av sånt.

Anonymous poster hash: 3ddb2...e3b

Inverster i gode og milde produkter. Garnier er billig og sterkt. Mest sannsynlig trenger du en eller annen form for "såpe" til ansiktet og renser huden godt. Deretter en toner og til sist en god krem som BÅDE gir fukt og holder talgproduksjonen i sjakk. Min erfaring er at peelingkremer ikke funker. Jeg bruker en myk klut som jeg skrubber ansiktet FORSIKTIG (NB! NB!) med. Bruker lunkent vann og litt av det vanlige renseproduktet mitt. Gjør dette tre ganger i uken.

Anonymous poster hash: e13be...0ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inverster i gode og milde produkter. Garnier er billig og sterkt. Mest sannsynlig trenger du en eller annen form for "såpe" til ansiktet og renser huden godt. Deretter en toner og til sist en god krem som BÅDE gir fukt og holder talgproduksjonen i sjakk. Min erfaring er at peelingkremer ikke funker. Jeg bruker en myk klut som jeg skrubber ansiktet FORSIKTIG (NB! NB!) med. Bruker lunkent vann og litt av det vanlige renseproduktet mitt. Gjør dette tre ganger i uken.

Anonymous poster hash: e13be...0ef

Anonymous poster hash: e13be...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inverster i gode og milde produkter. Garnier er billig og sterkt. Mest sannsynlig trenger du en eller annen form for "såpe" til ansiktet og renser huden godt. Deretter en toner og til sist en god krem som BÅDE gir fukt og holder talgproduksjonen i sjakk. Min erfaring er at peelingkremer ikke funker. Jeg bruker en myk klut som jeg skrubber ansiktet FORSIKTIG (NB! NB!) med. Bruker lunkent vann og litt av det vanlige renseproduktet mitt. Gjør dette tre ganger i uken.

Anonymous poster hash: e13be...0ef

PS: Det er også viktig å bruke sminke som ikke tetter igjen porene.

Anonymous poster hash: e13be...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har store porer, så har du det. Det er lite sannsynlig at disse blir mindre.

Men man kan få de til å virke mindre. Grunnen til at det blir sort er fordi det

danner seg skitt i porene og dette oxyderer. For å hindre dette må du dyprense

huden. Men det vil ikke fjerne problemet. Det du må gjøre er å først få klemt ut

alt det sorte, så forebygge med god hudpleie, exfoliering og dyprensing av hud,

samt ikke bruke sminke som tetter igjen porene. Men har man store porer kommer

man alltid til å ha det. De som reklamerer med produkter som krymper porene lyver.

Du kan gjøre de mindre synlige med å holde de rene, men de vil være like store.

Jeg har selv store porer på nesen og innerst på kinnene ved nesen og vet hvor

irriterende det er.



Anonymous poster hash: 80ff7...61f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bruke rensende toner morgen og kveld holder porene mine i sjakk, men siden du har så store kan du jo prøve hudpleien? Mulig at de kan "skvise ut" det mørke i porene slik at det forsvinner for en stund.

Ellers kan du prøve ut jorgobe blackmask, denne fungerer ikke helt på meg, men kanskje den fungerer på deg.

Anonymous poster hash: 7595a...c0d

Dette er bare tull

Anonymous poster hash: 4d843...94b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir ikkje kvitt dei før huden bestemmer seg for at no er det nok! Veldig kjedeleg, men dessverre sant. Det du kan gjere er å minske synlegheita og gjere at talget ikkje hoper seg opp då fort

-Mild skrubb/rensebørste. To gongar i veka er nok.

-Produkter med salisylsyre/AHA-syrer/melkesyrer. Gjerne i form av eit serum.

-Solkrem! Veldig viktig.

-Pass på at huden får nok fukt. Har du for lite så produserer huden meir talg = tette porer.

Svarte prikker/åpne komedoner er ikkje skitt. Det er talg som blir utsatt for oksygen og blir dermed svart/brunt.

Kvite komedoner er akkurat det same, berre at det ikkje har komt luft til.

Bruk sminke og hudpleieprodukter som er merka med "ikkje komedogen/non comedonic".

Edit: La til ein detalj

:)

Endret av Kjibba
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å spise sunt og ikke mat som gir urenheter. :)

Anonymous poster hash: 2d9e2...ee0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt det samme problemet. Merket i en alder av 29 at porene var store med svarte prikker. Prøvde alt. Det var vel et produkt fra et av de kjente merkene (Estee Lauder, kanskje) som virket bittelitt, men alt i alt har jeg kastet bort en bråte med penger og ikke fått bukt med problemet.

Det var helt til jeg tilfeldigvis via et eller annet på Facebook leste at natron hjelper. Ta en dusj først eller fukt nesen/området hvor porene er med varmt vann på en bomullsdott. Gni deretter natron der hvor de sorte prikkene er, maks 30 sekunder. Skrubber du lenger, blir huden sår. Forskjellen kjennes og synes nesten med en gang, selv om det nok tar litt tid før det blir radikalt bedre. Jeg merker stor forskjell allerede etter ti dager. Jeg regner med at porene ikke blir mindre, men de synes i hvert fall mye mindre i og med at de er renere.



Anonymous poster hash: 077f7...f34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøvd sånne strips? Det fjernes ikke helt med de, men føler det har hjulpet meg og min bror veldig i hvertfall!

https://www.blush.no/formula-1006-down-to-the-pore/834988denne synes jeg har funket best av de stripsene jeg har prøvd. Den er jo ganske billig for 6 strips da, så skader ikke å prøve



Anonymous poster hash: 246bc...f54
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne kan jeg love deg at hjelper! Fikk den til jul og er blitt helt avhengig. Hadde masse pigmentflekker og dype porer, er mye bedre nå :)

http://www.kicks.no/clarisonic/hudpleie/ansikt-c172/mia2-face-sonic-cleansing-pink-p34872?ticket=L3NlYXJjaF9wYWdlL3Byb2R1Y3RzZWFyY2g7Iztwcm9kdWN0X2tleTs4NTAzNjAyOF9ub19OTzsjOw&searchWord=Clarisonic



Anonymous poster hash: f5c65...98a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hudpleier, hudpleier, hudpleier.



Anonymous poster hash: ac206...934
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kom deg til legen og spør om å få resept på differin (a-vitaminkrem) evt.aberela,men den er langt sterkere og vil føre til større irritasjon av huden. Dette er vel det eneste som kan ha en reell virkning på sorte prikker.



Anonymous poster hash: 4f4c6...00b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...