Gå til innhold

Hudpleieprodukter og sminke for oss på trangt budsjett. Anbefalinger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er flere som av ulike grunner lever på ganske trangt budsjett, men som likevel ønsker å ta vare på huden og se bra ut. Men mange av produktene blir for dyre. Mine yndlingsprodukter innen hudpleie kommer fort opp i noen tusenlapper for hele serien (dagkrem, rens, peeling, øyekrem, nattkrem). Og det har jeg ikke råd til i denne perioden. Samme med sminke. De gode produktene som jeg brukte tidligere blir altfor dyre, selv om jeg handler på nettet.

Så jeg håper denne tråden kan være til hjelp for oss "litt fattige".

Kom med tips til rimelige produkter som er bra? Og gjerne også hvilke produkter man bør styre unna. Nevn også hudtype og alder.

Både rene hudpleieprodukter og gjerne også sminke.

Håper på respons :blomst:



Anonymous poster hash: 686f4...f44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Cevita

Leste et tips for litt siden at en mascara som blir fort tørr kan holde litt lengre ved å dryppe i en liten dråpe olje i. Nå bør jo mascaraen byttes ut med jevne mellomrom, så vil tro dette trikset er lurest på mascaraene som blir tørre med en gang.

Og hvis man er uheldig å knuser øyenskyggen sin kan man blande den med vodka og la den tørke, så vil den størkne igjen.

Har ikke testet dette, men dersom det funker er det jo lure budsjettips :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honeyblossom

Jeg har aldri prøvd dyre hudpleieprodukter, så jeg kan ikke sammenlignet det billig jeg bruker, men er uansett veldig fornøyd med Garnier Skin Naturals.

Bruker først denne ansiktsvasken

482889_large.jpg?height=400&width=400

Etterfulgt av toner

garnier-start-afresh-refreshing-toner.jp

og tilslutt fuktighetskrem

garnier-nordic-moisture-softening_500x50

Jeg har en kombinert hud og er 20 :) Vet ikke hvor gammel du er, men kan vel også nevne at moren min er 47 og bruker de samme produktene, bortsett fra fuktighetskremen. Hun bruker en fra Garnier, men boksen er rød tror jeg.

Når du sier du handler sminke på nett, vil det si at du kjøper sånne merker som man bare får tak i på nett? Isåfall vil jeg anbefale å heller kjøpe sminke man får tak i overalt slik som maybelline, mac factor osv. Selv bruker jeg mest Maybelline produkter :)

Edit: summen for alle hudpleieproduktene tror jeg ligger på rundt 250-300kr.

Endret av Honeyblossom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er TS's utfordringer når det kommer til hud da?`

TS har voksen hud. Fuktighetsfattig (ikke tørr) og litt sensitiv. Ellers ingen spesielle hudproblemer.

Men utgangspunktet for tråden var ikke bare for mine egne behov og min hud. Tenkte flere kunne ha nytte av produkttips!

Anonymous poster hash: 686f4...f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har prøvd å legge meg på en mellomting mellom hudpleiesalonger og rema 1000, og begynt å kjøpe endel produkter på vita og apotek. Eksempler på merker jeg synes er bra og ikke svindyre er Korres, Emma S, No 7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Simple sin ansiktsrens (gel). For fuktighet bruker jeg Nivea soft (varianten på tube). Begge er kjøpt på Vita.

Huden min er fet, til tider fuktfattig, acne-prone og sensitiv/reaktiv.



Anonymous poster hash: ec4ef...2dc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte jo tilleggsproduktene! Jeg bruker Simple sin ansiktsskrubb, og diverse ansiktsmasker (de små posene til engangsbruk) som man får kjøpt på Vita, Cubus osv.

Et tips till billing ansiktsskrubb er å blonde honning og sukker. Blir ikke mye billigere enn det :)



Anonymous poster hash: ec4ef...2dc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt så bra hud jeg har nå på lenge. Vasker huden med masse vann, smører med hvetekim olje (70spenn på sunkost) et par ganger i uka, skrubber med hanske og skrubb fra bodyshop 130spenn). Bruker sminke fra makeup mekka som er svinbillig. Har prøvd alt mulig, men dette ser ut til å funke.

Anonymous poster hash: 278b5...64d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

Jeg har dårlig råd akkurat nå, og jeg kjøper fortsatt dyre merker. Men kan ikke kjøpe alt på én gang.

Kjøper sånn litt etter hvert når jeg kan, men er ikke alle måneder jeg har råd så da må jeg vente.

Men har et minimum av produkter som jeg bruker, så går ikke uten. Nå har jeg kjøpt rens på apoteket, toneren er fra iherb, serum fra md og fuktighetskrem fra emerginc :)

Iherb er jo et tips. Der er det jo ganske billig, men tar lang tid å få ting da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsekostbutikkene selger hudpleieserier, er verdt å prøve ut. De er ikke svindyre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker sminkefjerner fra The Body Shop og gel ansiktsrensen til Simple. Så dag/nattkrem fra Boots apotek sin serie Botanics (tommel opp for rimelig pris og solfaktor 15!). Har nylig begynt med en øyekrem fra No 7. Når jeg dusjer skrubber jeg i tillegg ansiktet med Soap&Glory sin "Scrub your nose in it" og et par ganger i uka bruker jeg "The fab pore" fra samme merke.

Av sminke bruker jeg våtliner og mascara fra The Body Shop for øyeblikket, veldig fornøyd med dem. Spesuelt våtlineren!

Åh, og så har jeg akkurat fått øynene opp for cosmica sine parfymefrie deodoranter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anastasia

Jeg liker veldig godt ansiktsmaskene fra HM, de billigste til 20 kr :) Funker veldig bra på min hud, jeg har blandingshud. Jeg tar de ca annenhver uke og huden stråler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett tips hvis du har hud som reagerer på billiger produkter og merker er å gå for

dyrere ansiktskremer/serum o.l som skal ligge på huden, mens rens og skrubb

osv kan være fra billigere merker.

Ett annet tips er å se etter salg på forskjellige nettbutikker.

Nå i helgen er f.eks Matis utrolig billig på Blush.no, og Matis er ett av de

såkalt dyre og veldig gode hudpleiemerkene. Og nå med priser som ligner

på billig-merker sine priser med over 50% salg nå. Så ofte kan man få veldig

gode merker til billige penger når det er salg.

Selv bruker jeg veldig dyre produkter, men jeg ser aktivt etter salg, og passer

på å kjøpe inn når produktene jeg bruker er på salg, og sparer slik mye penger.



Anonymous poster hash: ac4f6...865
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handle på feelunique eller andre utenaldske nettsider så får du det billigere.



Anonymous poster hash: 3e473...39e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har prøvd både dyrt og rimeligere med varierende erfaringer i begge leire.

Butikkmerkene er ikke mulig for huden min, får veldig dårlige reaksjoner.

No7 ødela jeg nesten huden totalt med, slet i flere år med å rette opp alle de enormt tilstoppede porene jeg fikk etter å ha brukt det. Jeg har litt bedre erfaring med andre apotekmerker, men de er ikke billige.

Garnier sitt miscellarvann er faktisk utrolig bra, forsøkte med stor skepsis dette ut etter anbefaling - og det er bedre enn mitt relativt dyre miscellarvann.

IHerb synes jeg og har et par gode varianter, i tillegg til at jeg synes ansiktsoljer kan fungere veldig bra enten som serum eller alene. Men her må jeg over på litt dyrere merker - dog fortsatt langt billigere enn en høypris serum/ansiktsolje.

Av sminke er det endel som er veldig fornøyd med billigere mineralmerker, og flere av disse har i tillegg få ingredienser(og er uten bismuth) så de ofte er bedre for huden enn ID og Jane Iredale etc.

Jeg har også byttet ut min favorittmascara til 300 kr(diorwshow) med Mat Factor 2000 calories som jeg kjøper når Vita nokså jevnlig har 30%, da koster den 90 kroner ca.



Anonymous poster hash: 6097a...465
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bellitas Strictly Proffessional fra bodygreen.no
Meget rimelige priser, spesielt i forhold til kvalitet. Dette merket brukes på Hudpleieakademiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...