Gå til innhold

Hvorfor legger sminken seg slik? (bilde)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Veldig mange har dehydrert hud som gjør at sminken ikke legger seg fint. Vet ikke om det er dette du sliter med, men du kan jo lese her: http://www.carolinehirons.com/2011/11/dry-or-dehydrated-cheat-sheet.html

Anonymous poster hash: bae80...7c9

Takk! Den var veldig hjelpsom. :)

Anonymous poster hash: 049a8...8ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle komme med en liten oppdatering i tilfelle det er andre som har litt likt problem som meg her. Har nå brukt en ansiktsolje under dagkremen og nattkremen i noen dager nå, i tillegg til å bytte til mineralsminke. Huden min er fremdeles ganske tørr enkelte steder, men det har bedret seg noe voldsomt. Den er ikke like blass, og er mye glattere. Sminken legger seg også mye penere enn før.

uffda.jpg
Ikke sikkert dere ser samme forskjellen som meg, men huden er penere uten sminke også, så det er kjekt :) Litt rødhet etter urenheter og slikt, men mye bedre. Håper den fortsetter å bli bedre. Tusen takk for alle tips hvertfall!
Her er produktene jeg har brukt:


Anonymous poster hash: 049a8...8ec
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

P.S. nesen min er ikke så stor, men fordi jeg holdt kameraet så nært nesen ble den liksom seende slik ut. :P



Anonymous poster hash: 049a8...8ec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det pleier også å skje med meg hvis jeg er tørr. Altså jeg har til tider fet hud og andre dager tørr hud. Når jeg har tørr hud så blir det akkurat sånn som deg. Det har jeg nå løst i 4 år med å bruke en tykk håndkrem i ansiktet, ikke så mye men nok til at det blir litt fuktig, også anbefaler jeg deg å kjøpe en ordentlig foundation og ikke noe tørr pudder i hele ansiktet, det blir tørt og får deg til å se eldere ut enn det du er. Du kan evt bruke litt pudder med en kost som du blåser litt på før du tar det i ansiktet, ikke mye men kun litt for å foubdtationen til å sitte hele dagen. I steden for pudder bruker jeg en lys solpudder som jeg tar forsikring i ansiktet. Vinter som sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har litt av samme problemet til tross for at jeg har en god fuktighetskrem. Bruker du primer? Den hjelper i alle fall meg litt. Noe annet som har hjulpet er påføringsteknikk. Påførte først med fingrene, så strøk jeg det utover med en sånn foundationkost. Men det ble bedre om jeg liksom brukte børsten til å presse ned på huden fremfor å stryke det utover om du skjønner:P



Anonymous poster hash: 76cf2...8b6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glo Minerals er ikke så dyrt hos Bli Vakker, jeg har også pleid å bestille det på E-Bay.



Anonymous poster hash: 94a21...dfa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fuktfattig hud med grove porer, ser helt jævlig ut med mineralfoundation eller compact foundation, det bare fremhever det. Jeg er mest opptatt av å skjule porene når jeg sminker meg, og så må jeg også dekke rødhet (rosacea) og noen kvisearr.

Passer på å hydrere huden godt, feite kremer og fuktmasker og oljer og hele pakken.

Så liker jeg å bruke en BB-cream fra Skin79 som en slags primer, Estee Lauder Doublewear Stay-in-place foundation oppå der igjen de stedene det trengs og fikser med litt pudder fra Mac akkurat på nesa (mest på vinteren, det kan bli litt heavy på sommeren. Bruker også den lette versjonen av Doublewear på sommeren). Bruker den buffing-teknikken i videoen som er postet tidligere her. Dette gir meg så fin hud at folk stadig vekk kommenterer det. Og jeg har egentlig helt katastrofal hud. Det ser også naturlig ut, selv om BB-cream + foundation kan høres ut som jeg virkelig kaker på med sparkel. Som sagt er det kun det pudderet oppå som kan toppe det litt over til å se sminket ut om du skal ut i sterkt sollys.

Har kommet frem til dette regimet gjennom årevis med prøving og feiling og tusener av kroner på kosmetikk, og det er det definitivt beste for meg. Men alles hud er forskjellig, så det er jo dessverre ikke sånn at det nødvendigvis gjør nøyaktig det samme for deg. Men det er iallefall mine tips til produkter. Holder hele dagen gjør det også, eneste man må passe på er som sagt å ha en veldig god fuktighetskrem, for med en gang det blir tørt så synes sminken godt.



Anonymous poster hash: 00d41...080
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lignende problem selv med makeup, og jeg manglet fukt i huden. Har også blandingshud. Kjører nå på med rens(elixir), serum(blå flaske fra biotherm) og dag(elixir)/nattkrem(bareminerals). Nå har jeg aldri det problemet noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for flere tips, dere! Huden min er mye bedre nå enn hva den var, og etter at jeg begynte med ansiktsolje er den ikke like rød heller (positivt overrasket over det!), så jeg trenger ikke å bruke like mye sminke :) Men den estée lauder doublewear har jeg hørt mye bra om, så jeg er litt interessert i å prøve den. Finnes den i mange farger? Jeg har en veldig blek, nøytral farge, så både rosa og gultone ser heeelt feil ut på meg. Syns ingen flytende foundations har nøytrale farger :(



Anonymous poster hash: 049a8...8ec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Takk for flere tips, dere! Huden min er mye bedre nå enn hva den var, og etter at jeg begynte med ansiktsolje er den ikke like rød heller (positivt overrasket over det!), så jeg trenger ikke å bruke like mye sminke :) Men den estée lauder doublewear har jeg hørt mye bra om, så jeg er litt interessert i å prøve den. Finnes den i mange farger? Jeg har en veldig blek, nøytral farge, så både rosa og gultone ser heeelt feil ut på meg. Syns ingen flytende foundations har nøytrale farger :(

Anonymous poster hash: 049a8...8ec

Estée Lauder Double Wear Stay-In-Place finnes i mange farger. Jeg har nøytral, lys hud (med røde kinn som jeg ønsker å skjule) og bruker 1N1 Ivory Nude når jeg er skikkelig vinterblek, men blander den ellers med 1N2 Ecru for å få riktig farge. 1N1 Ivory er vanskelig (umulig?) å få tak i her I Norge, så jeg kjøper den når jeg er i utlandet. Mulig den finnes i en eller annen nettbutikk.

Anonymous poster hash: 3c061...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å legge foundation med svamp! Passer også på å ikke bruke for mye produkt.

Også er det jo selvfølgelig et must å rense huden hver morgen etterfulgt av fuktighetskrem.



Anonymous poster hash: bae80...7c9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problem som deg. Problemet var at jeg brukte krever for dehydrert hud (mangler vann), og ikke for tørr hud (mangler fett). Fikset seg på et par dager når jeg endelig skjønte problemet.

Anonymous poster hash: 48861...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du sliter med varm og rød nese, så har du kanskje rosacea? Det har jeg. Jeg reagerer på mica som finnes i omtrent alt av sminke :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det samme skjedde med meg; jeg har tørr hud. Det hjalp å smøre litt extra virgin kokosnøttolje i ansiktet (bør ikke gjøres dersom man har veldig fet hud) natten eller minuttene før jeg skal sminke meg. Da blir huden helt myk. Så har jeg kjøpt meg en makeup blender (svamp) som jeg bruker i stedet for fingrene/sminkebørste. Og det fungerer veldig bra! Sminken legger seg fint, og pga. kokosnøttoljen holder huden seg myk og sminken holder seg på. Nå har jeg sluttet å bruke foundation pga. at det blir litt for mye på huden; så jeg bruker concealer over flekker, små "kviser" og under øynene.

http://i00.i.aliimg.com/photo/v0/125885054/VIRGIN_COCONUT_OIL.jpg

http://i01.i.aliimg.com/wsphoto/v0/1243635883_1/4pcs-Pro-Beauty-Flawless-Makeup-Blender-Foundation-Puff-Multi-Shape-Sponges-New-Free-shipping-wholesale.jpg_350x350.jpg

Men det er jo veldig individuelt. Er ikke sikkert at det vil fungere for alle. :) Men dette hjalp meg i alle fall..

Hvis du har tørr hud bør nok ikke "tørr" foundation brukes. Da ser det ekstra tørt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk en god foundation og bra finishing powder (f.eks fra glo minerals), bruk alltid finishing pudder over, og eventuellt primer før du påfører foundation. Bruker du bare flytende fountation (og uten å forberede huden før påføring), så ber du jo om et dårlig resultat... Kjøp gode produkter, behandle huden din bra og påfør riktig :blomst:



Anonymous poster hash: b4faf...5a3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes du har veldig pen og glatt hud! Du trenger ikke foundation, det vil bare gjøre huden din værre med åra. Jeg hadde hud som deg og begynte å dekke den til med foundation og pudder, og nå har jeg porer med ikke bare hvite prikker, men sorte, og de er kjempe store! Det er vanlig å ha sånne små porer som sender ut litt puss, men en fuktighetskrem med A-vitamin syre kan hjelpe. Det er nemlig når huden er tør at porene produserer mer puss for å smøre huden.
Dropp foundationen så vil porefuktigheten stabilsere seg etter få uker, så kan du etter det i værste fall bruke bittelitt pudder på nesen om du har lett for å bli rød :)



Anonymous poster hash: 16d39...91e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...