Gå til innhold

Hvorfor legger sminken seg slik? (bilde)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Uansett hvilken foundation jeg bruker, legger den seg i porene på nesen og blir til hvite prikker. Det ser helt forferdelig ut. På bildet har jeg faktisk også på meg primer. Hva kan jeg gjøre for å unngå dette? Nesen min er ofte veldig varm og rød, så det er et must å få dekket den til.

uff.jpg
Det blir slik over nesen nesten uansett hvordan jeg påfører den. Og om den ikke blir sånn med en gang, blir den det uansett i løpet av dagen. Det er fryktelig stygt og jeg blir flau av å vise meg når jeg ser sånn ut.
Produktene jeg har brukt er:



Anonymous poster hash: 049a8...8ec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du litt tørr hud?

Blandingshud tror jeg? Den er liksom både tørr og fet.

Anonymous poster hash: 049a8...8ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Har du fet hud, er det lett for at sminken synker nedover ansiktet i løpet av dagen. Er den for lite fuktig, vil den krakelere og flasse av. Begge typer kan legge seg i porer og små linjer, hvis produktet ikke passer for deg."

Fant denne artikkelen på kk, kanskje den kunne hjulpet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dette hadde funket, men hva er det du tar på foundation med? Det kan utgjøre en forskjell, det beste er nok en buffingbrush. Jeg bruker en fra Sigma som seriøst er den beste jeg har prøvd, den heter F80. Han bruker ikke det, men som du ser er tydeligvis den "buffing" bevegelsen veldig viktig. Håper det funker for deg! Se videoen, som sagt vet ikke om det hadde funket...

https://www.youtube.com/watch?v=EmZm3vwrF8Q



Anonymous poster hash: 6da68...0de
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel pudderet i kremen som samler seg i porene?

Disse kremene er vel mest dekkende, men bakdelen er altså at det kan bli slik. Har selv observert dette på meg selv, og har helt sluttet med dem. Nå bruker jeg en BB-cream som jeg er fornøyd med.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aner ikke om dette kan løse problemet ditt, men jeg bruker mineralpudder fra Everyday Minerals og det legger seg ikke slik. Fått flere kommentarer om at huden min ser fin og naturlig ut med sminke på, og det er nok først og fremst takket være kvaliteten på sminken :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar dere! Jeg brukte Bare Minerals før, og kan ikke huske om jeg hadde dette problemet da, men jeg husker at huden min reagerte veldig på den. Jeg skal sjekke ut Everyday Minerals, det virker som de har veldig greie priser hvertfall :) Tittet litt på GloMinerals også, men det var sinnsykt dyrt, så jeg venter litt med det tror jeg.

Hvordan er det å velge farge med everyday minerals? Er så redd for å kjøpe en som er alt for gul eller alt for rosa.



Anonymous poster hash: 049a8...8ec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det å velge farge med everyday minerals? Er så redd for å kjøpe en som er alt for gul eller alt for rosa.

Anonymous poster hash: 049a8...8ec

Veldig mange i Norge med typisk mellomlys hud kler fargen Beige 3N. Den er ganske nøytral.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange i Norge med typisk mellomlys hud kler fargen Beige 3N. Den er ganske nøytral.

Takk :)

Anonymous poster hash: 049a8...8ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første må du ikke bruker creme/kompakt, mineral eller pudderfoundation, den syns på huden nesten uansett. Bruk en flytende halvdekkende en f.eks Truematch fra loreal. For det andre bør du bruke et gjennomsiktig/transparant pudder. Det syns ikke på huden, bare matter ned og fester sminken. Dropp primer, de fleste primere får sminken til å syns mer! For det tredje ser huden din veldig tørr hud ut. Jeg har hatt god nytte av å bruke Repair fra HTH 2-3 netter. Hvit tube med rød kork, fås i matbutikk for 69 kr.

Du kan også prøve å skrubbe huden din forsiktig med en mild skrubb også ta på denne kremen. Grunnlaget er det viktigste med hele make upen.

Endret av KG dama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første må du ikke bruker creme/kompakt, mineral eller pudderfoundation, den syns på huden nesten uansett. Bruk en flytende halvdekkende en f.eks Truematch fra loreal. For det andre bør du bruke et gjennomsiktig/transparant pudder. Det syns ikke på huden, bare matter ned og fester sminken. Dropp primer, de fleste primere får sminken til å syns mer! For det tredje ser huden din veldig tørr hud ut. Jeg har hatt god nytte av å bruke Repair fra HTH 2-3 netter. Hvit tube med rød kork, fås i matbutikk for 69 kr.

Du kan også prøve å skrubbe huden din forsiktig med en mild skrubb også ta på denne kremen. Grunnlaget er det viktigste med hele make upen.

Jeg har brukt True Match flytende foundation fra L'Óreal og den var langt mer synlig på huden min enn mineralpudderet fra Everyday Minerals. True Match la seg også mer i linjer i ansiktet. Så min erfaring er stikk motsatt av din, hehe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukt True Match flytende foundation fra L'Óreal og den var langt mer synlig på huden min enn mineralpudderet fra Everyday Minerals. True Match la seg også mer i linjer i ansiktet. Så min erfaring er stikk motsatt av din, hehe.

Jeg har ikke prøvd truemacth selv men har lest at den skal være veldig lik Bourjois Healthy Mix som jeg har brukt selv i mange år. Elsker den! Men Bourjois er jo ikke tilgjengelig i Norge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan prøve med en primer før du legger på foundation?



Anonymous poster hash: 9e826...4bf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan prøve med en primer før du legger på foundation?

Anonymous poster hash: 9e826...4bf

Hun skriver i HI at hun har brukt primer

Anonymous poster hash: 420a3...efb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åja beklager. Synes huden din ser tørr ut. Ville brukt en fuktighetskrem med mye fukt.



Anonymous poster hash: 9e826...4bf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst, så er det å gi nok fuktighet et must. Drikk mye vann i løpet av dagen, spis grønnsaker og ting som gjør huden strålende. Jeg har alltid hatt relativt bra hud, og jeg spiser veldig variert og sunt i tillegg til å drikke vann i løpet av dagen når jeg er tørst.

Så var det dette med individualitet; alle er forskjellige. En foundation som er perfekt for meg, er kanskje ikke så perfekt for min venninne. Du må først og fremst vite hva slags hudtype du har. Tørr hud + pudder = katastrofe hvis man legger på for mye. Jeg presser som regel et transparent pudder over foundation slik at den sitter hele dagen, men er forsiktig med å bruke mye!

Jeg bruker også Mac Fix + etter jeg har påført all sminke. Har flere ganger fått kommentarer på at jeg har skikkelig porselenshud, men det er faktisk bare sminke og fix + som reduserer den pudrete looken.



Anonymous poster hash: 43ba4...4a3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for alle innspill :) Jeg har nå i første omgang bestilt meg en slags hudolje fra REN som gjør underverker på huden min (men som jeg aldri tar meg råd til for den er så dyr), også får vi se om det hjelper. Jeg skal prøve flere av tipsene jeg jeg har fått her, og krysser fingrene for at noe funker, for jeg blir så flau av trynet mitt når jeg er ute.

Tusen takk hvertfall :)



Anonymous poster hash: 049a8...8ec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må rett og slett la vær å bruke foundation på nesa. Det flasser så fort der, og med foundation syns det jo utrolig godt. Evt må jeg bare bruke en veldig liten mengde.

Men tror også du bør la vær å bruke pudder/kombinert pudder og foundation.

Anonymous poster hash: 3c2d5...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...