Gå til innhold

Hva er ditt siste kjøp innen hudpleie & make up?


Gjest Niema

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har kjøpt alt for mye siden jeg oppdaterte her sist! Den siste måneden har det vært vårsalg hos FeelUnique, og jeg pleier å hamstre inn produkter jeg ikke får kjøpt i Norge.

Jeg er egentlig veldig opptatt av miljø og klima, så jeg fikk rimelig dårlig samvittighet i ettertid over å ha bestilt så mye. Denne måneden har jeg handlet mer enn jeg pleier å gjøre på et helt halvår, så jeg har lovet meg selv å begrense meg ganske kraftig det neste halvåret. Er det flere som føler det sånn når de har handlet mye på en gang?

Kjøpt på nett (Feelunique, Lookfantastic og Ebay):

Først og fremst har jeg hamstret favoritt-håroljen min på salget på Feelunique. Den var nedsatt veldig mye, så jeg bestilte hele tre flasker. Oljen heter Phyto Huile Soyeuse. Før jeg begynte å bruke denne, var håret mitt så flokete at det tok meg over ti minutter å gre det om morgenen. Nå tar det under tre minutter! Det er selvfølgelig et pluss at den ikke gjør håret mitt tungt, selv om jeg har fint hår.

Jeg har også kjøpt Phyto Subtil Elixir, Phyto Phytoapaisant Shampoo og Phyto Phytobaume balsam. I tillegg har det vært "free gift with purchase", så jeg har fått med reisestørrelser av hårolje, shampoo og hårkur fra samme merke, samt en måneds forråd av hårvitaminer og en balsam i vanlig størrelse.

Etter å ha prøvd en Wet Brush i reisestørrelse, lot jeg meg friste til å kjøpe den normale størrelsen. Den fungerer fint på mitt hår, men jeg er litt forvirret når det gjelder disse børstene. Den jeg har kjøpt, er kjøpt på nett, og heter The Wet Brush. Hos norske frisører har jeg sett at de selger HH Simonsen The Wet Brush, og jeg tror ikke den er identisk med den jeg har kjøpt. Jeg kan fint anbefale den første, i alle fall hvis du er hårsår, men modellen fra HH Simonsen kan jeg ikke gå god for. Børsten er egentlig ment for vått hår, men fungerer også veldig godt på tørt hår, og det er det jeg bruker den til.

Har også kjøpt Comfort Zone Renewer mask, som vant prisen for årets beste ansiktsprodukt hos Stella. Har kun fått prøvd den en gang, så jeg er litt usikker på hva jeg synes.

Lot meg også friste til å gå til anskaffelse av Maddi Alexander Bath and Body Oil i Serene, mest på grunn av at pakningen er fantastisk fin, og at jeg likevel skulle plassere en ganske stor ordre hos Feelunique. Tanken var at denne skulle brukes som kroppsolje, og at jeg kunne fylle på med egenblandet kroppsolje i flasken når den var tom. Når jeg fikk den i posten, la jeg merke til at den luktet ganske sterkt, så den passer nok best som badeolje.

Har også kjøpt et speil på størrelse med et kredittkort fra Ebay. Jeg gidder ikke å drasse på en stor sminkemappe med masse unødvendige eller klumpete ting til daglig, så jeg synes dette var genialt. Med mascara, concealer, brynspenn og dette speilet har jeg alt jeg trenger. Refleksjonen er nesten like god som i et vanlig speil: http://www.ebay.com/itm/151280144573?_trksid=p2060353.m2749.l2648&var=450561248291&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Kjøpt i parfymeri/ vanlig butikk:

Clarisonic børstehode i "normal". Disse børstehodene er selvfølgelig alt for dyre! Jeg tviler på at det koster mer enn ti kroner å produsere dem, men de koster rundt 200 kroner i parfymeri. Utrolig nok var de billigere hos Kicks enn hos Feelunique sist gang jeg sjekket. Tidligere har jeg kjøpt fra en selger på Ebay som hadde veldig gode omtaler på nett, og som mange hevdet at solgte autentiske børstehoder til en litt lavere pris. Jeg tror ikke det stemte, ettersom huden min plutselig reagerte veldig på børsten, og jeg fikk en slags eksemreaksjon, noe som aldri har skjedd med børstehodene jeg har kjøpt på parfymeri. Dessuten kostet de over 150 kroner, noe som er alt for mye for børstehoder som ikke en gang er autentiske. Fra nå av kjøper jeg kun hos Kicks, selv om prisen er helt hinsides.

Jeg har blitt ganske flink til å lese meg opp før jeg kjøper produkter, men jeg gjorde likevel et skikkelig bomkjøp for noen uker siden. Maybelline Illegal Definition Mascara var nydelig på, og ga akkurat det jeg ønsker meg fra en mascara - lengde og definisjon, uten å klumpe eller gi edderkoppvipper. Dessverre fikk den øynene mine til å renne og slime noe helt forferdelig, og jeg reagerer nesten aldri på øyesminke! Dersom noen har noen anbefalinger på mascaraer som gir lengde og definisjon, uten å gi tykke eller klumpete vipper, blir jeg veldig glad!

Fått:

Til bursdagen min fikk jeg Inika Certified Organic Eyeliner i fargen "Black Caviar", og Too Faced Retractable Kabuki Brush. Jeg har ikke rukket å teste noen av dem enda, men ser at de har veldig gode anmeldelser på nett. Jeg gleder meg til å prøve dem ut!

Jeg har også oppdaget nettsiden Swapidu, der man kan bytte bomkjøp og ting man har fått i gave, men ikke kommer til å bruke. Jeg har ryddet i badeskapet, og byttet til meg en BB-cream fra Shiseido, og er i ferd med å bytte til meg en del ubrukte øyenskyggepaletter fra Lorac og Urban Decay. Selv om det ikke er så veldig miljøvennlig å sende produkter rundt med posten, føles det i alle fall bra at de blir brukt!

Endret av Miss-Grey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaaalt for mye til at jeg tør å skrive det her, men jeg kan nevne 5 leppestifter og 2 lipglosser fra Gerard Cosmetics.

Er veldig imponert over formulaen, trodde de skulle være mye tørrere og mer matte, men de er ikke uttørkende og de har litt shine i seg.

Jeg bestilte Rodeo drive, Berry smoothie, Buttercup, Tequila sunrise og 1995 i leppestiftene.

I gloss gikk jeg for Pouty princess og Rose hill. Glossene er superpigmenterte og veldig deilig på leppene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genial den der også.

Jepp, den har alt man trenger for en naturlig hverdagslook! Har hørt mye bra om den så det blir gøy å se :D

Endret av FrøkenSofie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En coverstick fra Isadora! Kjedelig, men nødvendig. Har så mange røde partier, så det er greit med litt ekstra dekke der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut

Gikk til innkjøp av YSL neglelakk 22 Beige, OPI Suzi Shops & Island Hops, og YSL Volupté Tint-in-oil i nr. 6. Sistnevnte lukter sååå godt. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevermind_

Har hatt en lei øyekatarr de siste ukene, så nå er det meste av gammel sminke kastet og har kjøpt inn nytt... Tør ikke tenke på hvor slank pengeboka blir etter dette her. For noe herk :daane:
Siste jeg har kjøpt inn er ulike øyenskygger, sminkekoster, leppestifter, foundation og pudder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Booker

Benton Aloe BHA Skin Toner og Benton Aloe Propolis Soothing Gel.

Hei! Jeg ser ut du kjøper litt saker og ting fra Asia, og jeg lurer på hvor du får informasjon fra? Har du noen blogger du følger med på? Har snust litt på hudpleie fra Kina og Korea, men er litt noob.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg ser ut du kjøper litt saker og ting fra Asia, og jeg lurer på hvor du får informasjon fra? Har du noen blogger du følger med på? Har snust litt på hudpleie fra Kina og Korea, men er litt noob.

Det er såå mye gøy hudpleie fra Asia! Jeg handler hovedsakelig fra Korea, og får blant annet informasjon fra reddit og gruppen Koreansk Kosmetikk på Facebook. Sistnevnte er et godt sted å starte, men spør du om tips er det gjerne de samme 4-5 produktene som blir anbefalt gang på gang. Ofte går jeg bare gjennom utvalget i forskjellige nettbutikker som selger asiatisk hudpleie (roseroseshop og testerkorea, blant annet, pluss nettsidene til spesifikke merker) også søker jeg på navnene + review på Google. Da finner jeg raskt ut om det er noe for min hud og verdt pengene :) Har et par blogger jeg ofte leser på, som denne og denne. Her er også en god blogg, linken går til et innlegg som forklarer enkelt alle stegene i en asiatisk hudpleierutine (du trenger selvfølgelig ikke å følge alle trinnene!), med et par eksempler på produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Booker

Det er såå mye gøy hudpleie fra Asia! Jeg handler hovedsakelig fra Korea, og får blant annet informasjon fra reddit og gruppen Koreansk Kosmetikk på Facebook. Sistnevnte er et godt sted å starte, men spør du om tips er det gjerne de samme 4-5 produktene som blir anbefalt gang på gang. Ofte går jeg bare gjennom utvalget i forskjellige nettbutikker som selger asiatisk hudpleie (roseroseshop og testerkorea, blant annet, pluss nettsidene til spesifikke merker) også søker jeg på navnene + review på Google. Da finner jeg raskt ut om det er noe for min hud og verdt pengene :) Har et par blogger jeg ofte leser på, som denne og denne. Her er også en god blogg, linken går til et innlegg som forklarer enkelt alle stegene i en asiatisk hudpleierutine (du trenger selvfølgelig ikke å følge alle trinnene!), med et par eksempler på produkter.

Åå, takk for godt svar! Nå kommer jeg til å sitte å lese på dette i hele natt sikkert, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, takk for godt svar! Nå kommer jeg til å sitte å lese på dette i hele natt sikkert, haha.

Kos deg! :) Og husk, noe av det geniale med asiatisk hudpleie er at de har samples/testere på nesten alt, sånn at du kan prøve produkter før du kjøper full størrelse. Ofte følger det med testere når du kjøper produkter i full størrelse også. Jeg begynner å få samlet opp et fint lite lager ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest marizz

Kan også anbefale koreansk kosmetikk på facebook! Utrolig mange hjelpsomme folk der, og masse informasjon. Har selv begynt med koreansk hudpleie, og jeg føler det har åpnet seg en hel ny verden, haha! Ser at det er mange ting som blir anbefalt igjen, så er lurt å få litt innputt fra diverse blogger og lignende.

Her er forøvrig mitt siste kjøp(koreansk selfølgelig :laugh: )

-Missha Natural Soft Jelly Cleansing Puff

-HOLIKA HOLIKA Petit BB Cream 30mL

-SECRET KEY Starting Treatment Eye Cream 30g Whitening + Wrinkle Care

-SKINFOOD Peach Sake Pore Serum - 45ml

-ETUDE HOUSE Wonder Pore Freshner - 250ml

Endret av marizz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også anbefale koreansk kosmetikk på facebook! Utrolig mange hjelpsomme folk der, og masse informasjon. Har selv begynt med koreansk hudpleie, og jeg føler det har åpnet seg en hel ny verden, haha! Ser at det er mange ting som blir anbefalt igjen, så er lurt å få litt innputt fra diverse blogger og lignende.

Her er forøvrig mitt siste kjøp(koreansk selfølgelig :laugh: )

-Missha Natural Soft Jelly Cleansing Puff

Hvordan brukes denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...