Gå til innhold

Hva synes dere om "The Walking dead" ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å se på The Walking Dead-serien (ingen spoilere takk) og liker den hittil. Har kommet til begynnelsen av sesong 2. Egentlig liker jeg ikke sånne type dystre stemninger i serier/film, men liker denne ganske godt siden den er så bra laget ellers.

Hva synes dere om den? Hva er bra, hva er dårlig?

Anonym poster: d30c6ef8705dd49b8999b6df4f3b512e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regner med at du ikke vil lese i den andre tråden som er med spoilere.

Jeg syns serien er veldig bra, liker generelt som handler om post-apokalyptisk tid. Jeg liker tegneserien enda bedre så vil anbefale deg den.

Jeg liker serien fordi det fokuserer mye på menneskesinnet i en slik situasjon. Også liker jeg den fordi det er zombier, haha.

Det jeg ikke liker er vel kanskje at de ikke tar den like mye ut i tv-serien som jeg skulle ønske etter å ha lest tegneserien. Tenker da på fremstillingen av f.eks. the governor.

Anonym poster: c2d8ce2dc060f3f7a8343a346d4809dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker alt av film/serier/lesestoff/spill som har med zombier å gjøre. TWD er intet unntak! :) Liker at det er fokus på menneskene og hvordan de klarer seg, fremfor blod, gørr og zombier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns den er konge, gleder meg til nye epsioder i februar!

Anonym poster: 1b30eeb0ece26895531a2fa71a81ae85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt fantastisk! Noen av karakterene er fryktelig irriterende, men jaja. Sesong to var ikke like bra som sesong en, men sesong tre er veldig mye bedre så langt, gleder meg til det begynner igjen.

Er jo veldig glad i alt som har med zombier å gjøre da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 år senere...

Bump.

Nettopp ferdig med sesong 1, synes serien er veldig spennende så langt. Klarer dog ikke la være å sammenligne den med LOST, og synes fremdeles TWD er noen hakk bak. Men for all del; en veldig god serie. :)

Anonymous poster hash: ec3cd...85b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så alt frem til sesong 4, jeg synes den startet ganske dårlig, så mistet interessen helt. Det var liksom det samme som hele sesong 3. Men jeg så nettopp en episode fra midt i sesong 4, og det var spennende, mye som har skjedd, så skal prøve å følge litt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven

Det er en veldig bra serie, jeg liker zombie filmer/serier.

Men det som er så bra med denne er at den ikke handler utelukkende om zombier, men også om relasjonenene mellom de overlevende etter zombie apokalypsen, og hvordan de lever i denne nye tiden.

Hadde vært kjedelig hvis det kun handlet om å drepe zombier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte sesong 1. Nå er det bare tangtekkelig og kjedelig.... Skjer liksom ikke noe nytt



Anonymous poster hash: a280c...05b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte sesong 1. Nå er det bare tangtekkelig og kjedelig.... Skjer liksom ikke noe nytt

Anonymous poster hash: a280c...05b

Enig. Sesong 1 var best så langt. Sesong 2 og 3 repeterer seg selv. Kjedelig cast også, uten Shane og Lori.

Anonymous poster hash: ec3cd...85b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker den. Liker veldig godt historien og karakterene. Klarer å sette meg inn i hvordan det hadde vært hvis det hadde skjedd på orntlig (også forhold mennesker imellom i slike situasjoner) . Spennende. Men syns det kan være unødig grafisk noen ganger. (men er vant til det )

Endret av Myrsnipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde lest tegneserien før tv-serien kom, og den er svært god, så jeg hadde et håp om at serien skulle bli bra. Syntes begynnelsen var lovende, men falt av etter hvert, spesielt litt ut i sesong to - den sesongen ble litt for langtekkelig for min smak. Har ikke plukket den opp igjen ennå, men kommer kanskje til å gjøre det en gang jeg kjeder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest knerw

Begynte å se "The walking dead" for noen dager siden, er nå på sesong 3. Men må innrømme at jeg begynner å bli litt lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har begynt å se på The Walking Dead-serien (ingen spoilere takk) og liker den hittil. Har kommet til begynnelsen av sesong 2. Egentlig liker jeg ikke sånne type dystre stemninger i serier/film, men liker denne ganske godt siden den er så bra laget ellers.

Hva synes dere om den? Hva er bra, hva er dårlig?

Anonym poster: d30c6ef8705dd49b8999b6df4f3b512e

Fatter ikke hvordan man skal kunne svare på et sånt spøsmål uten å bli såpass spesifikk at det blir spoiler av det.

Listen over gode ting er LANG. Den er troverdig (hvis du setter det medisinsk og fysisk umulige med zombier til siden og bare tar det som et faktum at de eksisterer). Personene er troverdige, zombiene er VELDIG troverdige, og ikke bare pga makeupen, men også pga den sk "zombie school" der alle statistene som spiller zombier blir kurset og oppmuntret til å komme i kontakt med sin indre walker. Hvis du ser på de gamle filmene til Romero, så er det en verden av forskjell. Hans zombier var ganske patetiske i sammenligning, selv om filmene hans er utrolig bra.

Castingen er også veldig bra. Særlig rollene til Rick Grimes og sønnen Carl. Skuespillerprestasjonene er utmerket. Jeg digger det, alt sammen.

Det som IKKE er bra, er at de har forandret ganske mye på mange av hovedpersonene i serien, relativt til tegneserien. Og her er det at det er umulig å bli spesifikk, siden det ville være en stygg spoiler.

Men jeg ser det iallfall slik at det er noen nøkkelpersoner som representerer sentrale aspekter ved det serien etter min mening handler om. Jeg syns det blir feil å gjøre dem til noe fullstendig annet, fremstille dem med helt andre personlighetstrekk enn de hadde i tegneserien, og la dem dø under helt andre omstendigheter enn de gjorde i tegneserien. Egentlig handler det vel mest om irritasjon over at mine favoritter blir gjort mer patetiske, eller enda verre, at de blir drept for tidlig. For ikke å snakke om de tilfellene der drittsekkene holdes i live unødig lenge, og ikke møter undergangen til riktig tid og på riktig måte. Det er et brudd med liturgien, og jeg hater det! :)

Men når det er sagt, så syns jeg at TV-serien har bevart ånden i tegneserien, nemlig at når verden går under, så kommer ikke den verste truselen til å være vandrende døde, mangel på mat, eller sykdommer. Den verste truselen mot oss, er oss selv. Smålighet, mistenksomhet, grådighet, hevngjerrighet. Det er det som truer gruppen til Rick, gang på gang på gang. Sånn sett er arven etter Romero bevart.

Endret av Mann 42
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg likte den første sesongen, men ble lei såpeoperastilen som tok over, så jeg sluttet etter hvert å se på.



Anonymous poster hash: 105a2...557
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...