Gå til innhold

Skavlan


Gjest Eurodice

Anbefalte innlegg

Jeg ser på "Skavlan" nå. Temaet er om Olof Palme, det er interessant. Men jeg irriterer meg over språket til Skavlan, idiotisk "svorsk". Svensker forstår norsk, altså!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Filleproletiet

Jeg ser på "Skavlan" nå. Temaet er om Olof Palme, det er interessant. Men jeg irriterer meg over språket til Skavlan, idiotisk "svorsk". Svensker forstår norsk, altså!

Øhhmm..eeeehmmm..altså...er det slik...eehmmmm..øøhhhh...at...det var jettesvårt...når..at..ehhhmmm..øhhmmmm..han ble skåten..skutt..skatt? ehmmmm..hurleis hmmmmehhhmmmm tyckte du om det då?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øhhmm..eeeehmmm..altså...er det slik...eehmmmm..øøhhhh...at...det var jettesvårt...når..at..ehhhmmm..øhhmmmm..han ble skåten..skutt..skatt? ehmmmm..hurleis hmmmmehhhmmmm tyckte du om det då?

Det var ju en stor tragedi att Palme blev skjuten. Han hade nog många fiender. Det sägs att Sverige förlorade sin oskuld vid den händelsen.

Det var dagens svenske dose fra meg :).

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig forstår svensker mesteparten av norsk.

Det betyr ikke at Skavlan skal LA VÆRE å snakke svorsk for at fler svensker skal forstå mer av det han sier for å dra fler seere - altså dra inn mer penger i kassa.

Det spilles inn i Stockholm, forresten. Basen hans er i Sverige. Ser ikke problemet med at det går på svorsk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han burde enten snakke korrekt norsk, eventuellt korrekt svensk, og ikke "svorsk", for det er bare så vanvittig kleint og irriterende å høre på.

Har svenskene virkelig så tungt for å forstå norsk, så får de tekste programmet. Verre er det ikke.

Anonym poster: b3366814e8bcf9eee926ebbe0d633c8d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest blah blah

Har aldri irritert meg over det jeg, men det kan kanskje ha noe med at jeg har en del familie i Sverige og det blir en del svorsk når vi prater sammen.

Er jo ikke noe verre enn at man bare finner noe annet å se på enn å sitte å irritere seg over noe så banalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser folk fremdeles på Skavlan? :sjokkert: Det er det kleineste talkshowet noensinne!

Anonym poster: 29dcd10e89af99a30c412560db1dbf62

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Nej, svenskar förstår inte norska så bra som norrmänn tror. Jag kan erkänna att jag ofta har problem med att förstå Skavlans norska gäster. Jag trodde att Skavlan själv talade norska, fast med en lättare dialekt för oss att förstå. Måste påpeka att jag inte ens förstår allt Skavlan säger, han är textad i Sverige.

Skavlan är en svensk/norsk produktion som riktar sig till båda ländernas tittare så det är bara naturligt att han talar så att fler förstår. Det är dessutom ungefär dubbelt så många svenskar som tittar på programmet, ofta ungefär 1.8 miljoner svenskar och 0.8 miljoner norrmänn.



Anonymous poster hash: d7391...fd1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazycatlady

Ser folk fremdeles på Skavlan? :sjokkert: Det er det kleineste talkshowet noensinne! Anonym poster: 29dcd10e89af99a30c412560db1dbf62

Amen! Utrolig kjedelig talkshow.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvorfor ikke produksjonen klarer å komme opp med noen gode spørsmål. Han kaller seg vel journalist...

Anonymous poster hash: 30cc9...d38

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Skavlan, liker at han alltid har gjester som er forskjellige fra hverandre. Svorsken irriterer meg ikke så mye, vet at svenskene har det vanskeligere å forstå oss nordmenn enn motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...