Gå til innhold

Opptaket er i gang, hvor og hva blir dere på dere? :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Næsh! Jeg fikk registrert studieplan og betalt semesteravgift for en uke siden, jeg! Og i fjor også, fikk pengene før studiestart (som var før 15. august ihvertfall).

Vel, ja - og? Jeg sier at man ikke kan forvente å få pengene før, det er ikke det samme som at det ikke er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir idrett årsstudium ved UiS her :)

Anonym poster: df8bc4689cb15413a4ddccf1745c70ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, ja - og? Jeg sier at man ikke kan forvente å få pengene før, det er ikke det samme som at det ikke er mulig.

Ja - og, alle jeg kjenner som studerer på UiO fikk penger lenge før 15. både i fjor og året før der igjen ;)

(poenget var uansett at UiO slår NTNU :P Haha)

Endret av cornflake_girl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sagt at jeg vil ha pengene før skolestart. Skolestart er tirsdag neste uke og jeg kommer ikke til å ha fått pengene innen den tid....

Jeg syns det bare er veldig dårlig av NTNU. De har allerede sendt meg en brosjyre om at jeg er student der, hvorfor kan de ikke sende ut et informasjonsbrev? jeg flytter lørddag morgen... Har to post-dager igjen å få disse brevene på. Det er rart at man ikke får informasjon tidligere.

Tror kanskje du må se langt etter det brevet. Jeg fikk ikke noe brev ifjor, og vi får sikkert ikke i år heller. Nå har jeg endelig fått en plan for Realstart (les: lagt ut på nett), de andre retningene fikk den for over to uker siden. Glad i NTNU og Trondheim, men de er ikke så flinke på dette her.

Til det med jobb og sånt, som noen prater om: egentlig skulle vi hatt ferie når det ikke er skole. Men med studentøkonomien, er det langt fra realistisk. Merket det skikkelig denne sommeren selv, at det hadde vært best for meg med litt fri.

Så på en måte mener jeg at man bør forsøke å ha disse pengene klare, og jobbe for å få en mer behagelig tilværelse (slik som ting er nå). Men EGENTLIG burde vi ikke trengt å ha en jobb i feriene i det hele tatt. Har man et studie hvor man føler det går greit, så klart man bør jobbe, men når det går ut over liv/helse/studier burde det vært mulig å la være. Jeg kommer sannsynligvis ikke til å ha ferie på opp imot 10år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du vennligst fortelle meg hvordan jeg kan logge inn på studentweb uten innloggingsinformasjon?

Det står fødselsnummer ved siden av feltet der du skriver inn fødselsnummeret ditt for å logge inn med fødselsnummeret ditt. Nedenfor dette er det en knapp der det står "send PIN-kode med epost". Hvis du trykker på knappen der det står "send PIN-kode med epost" så sendes PIN-kode med epost. Vanskelige greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - og, alle jeg kjenner som studerer på UiO fikk penger lenge før 15. både i fjor og året før der igjen ;)

(poenget var uansett at UiO slår NTNU :P Haha)

Joda, klart det - men det er jo ingen garanti. Ellers er jeg helt enig i poenget ditt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Daenerys

Næsh! Jeg fikk registrert studieplan og betalt semesteravgift for en uke siden, jeg! Og i fjor også, fikk pengene før studiestart (som var før 15. august ihvertfall).

UiO var treige i år for meg også, fordi jeg starter master. Ellers har jeg også fått penger lenge før semesterstart. Det er noe annet når man må få en helt ny studieplan, enten når man starter årsstudie/bachelor eller master.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står fødselsnummer ved siden av feltet der du skriver inn fødselsnummeret ditt for å logge inn med fødselsnummeret ditt. Nedenfor dette er det en knapp der det står "send PIN-kode med epost". Hvis du trykker på knappen der det står "send PIN-kode med epost" så sendes PIN-kode med epost. Vanskelige greier.

Takk! Forrige gang jeg sjekket var det kun "brukernavn + passord"-linje der..... Da er jeg i gang! Gjeldsbrev til lånekassen er allerede postet :) Da har jeg kanskje flaks da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...