Gå til innhold

Kan man bli kristen hvis faren er muslim?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest smilejenta

Det kan man aldeles ikke. Et barn født av en muslimsk mann i Afganistan har på ingen måte et valg!

Verden er ikke svart/hvit. Jeg snakker av erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest smilejenta

Faren gifta seg med en ateist. Hvor alvorlig tror du han tok troen sin da? Not so much kanskje?

Ha-ha-ha! Goder meg over hvor mye du tror du vet om islam og muslimer. Bare sånn til info; det er lov til å gifte seg med en ikke-troende selv om du selv ber 5 ganger daglig.

Så, hva var det du mente giftemålet til faren hans beviste, igjen? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor ikke, prøv heller med foreldre som kommer fra ;)

Nettopp. I afghanistan er det ikke bare bare å være kristen er det vel. Nå bor dere i norge. Ingen kristne som blir drept for sin tro her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp. I afghanistan er det ikke bare bare å være kristen er det vel. Nå bor dere i norge. Ingen kristne som blir drept for sin tro her

I Afghanistan er det faktisk forbudt ved lov å konvertere til kristendommen, og ingen afghanske borgere kan etter loven heller anses som kristne, da kristendommen er blant religionene staten ikke har anerkjent. For noen år siden var det også en mann som ble fengslet for å ha gitt Det nye testamente til en han kjente. I praksis finnes det naturligvis noen få kristne, men kristne med afghansk bakgrunn befinner seg i dag i all hovedsak i Vesten eller i India.

Det blir et sidespor, her var vel egentlig tema hvordan man definerer hvem som tilhører hvilken religion. Men du har rett i at det å være kristen i Afghanistan neppe er lett, det er tross alt etter loven ikke engang mulig. Afghanere flest er fine folk, i hvert fall de jeg har møtt, men å leve som ikke-muslim på landsbygda i dagens Afghanistan er selvsagt alt annet enn noen dans på roser.

Anonymous poster hash: 1b63f...efe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest H_Marius40

Er du først muslim, så skal du forbli muslim, fordi Islam er en såpass skjør (og hyklersk) religion at den forfekter dødsstraff for frafalne.

Selv mange muslimer begynner å bli lei Islam. Så reformasjoner av den er nok på vei. Når byrden av religion blir for tung å bære, så må religion modifiseres, for å lette byrden.

Endret av H_Marius40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du først muslim, så skal du forbli muslim, fordi Islam er en såpass skjør (og hyklersk) religion at den forfekter dødsstraff for frafalne.

Selv mange muslimer begynner å bli lei Islam. Så reformasjoner av den er nok på vei. Når byrden av religion blir for tung å bære, så må religion modifiseres, for å lette byrden.

Slik som tilstanden er i Iran i dag, der folk strømmer til Jesus hver gang de hører gale Ahmadinejad snakke. Kanskje Iran vil bli det første muhamedanske landet som blir kristent.

Men klart dette har kostet mange tapre kristnes blod. Som har våget å stå opp for sannheten, uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest H_Marius40

Slik som tilstanden er i Iran i dag, der folk strømmer til Jesus hver gang de hører gale Ahmadinejad snakke. Kanskje Iran vil bli det første muhamedanske landet som blir kristent.

Men klart dette har kostet mange tapre kristnes blod. Som har våget å stå opp for sannheten, uansett.

Kristendommen er ikke noe mer sannhet enn Islam. Begge er bygd nærmest på de samme prinsippene: En allvitende gud som ikke makter å fremsi budskapet sitt på en slik måte at de fleste blir overbevist av den.

Han ønsker å redde fleste mulig, men makter det rett og slett ikke. Derfor vil nok de fleste av oss havne i helvete, dessverre. For de fleste av oss bruker logikk og rasjonalitet til å gjennomskue disse religonene for de menneskeskapte kultene de egentlig er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke svaret, handler vel hvilket land man bor i. Men har vært med under muslimsk begravelse selv om avdøde var ateist. Muslimer har også kommet i mine næres begravelser, det er ikke noe som er svart-hvitt. Under 2. verdenskrig hjalp muslimer jødene til å flykte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristendommen er ikke noe mer sannhet enn Islam. Begge er bygd nærmest på de samme prinsippene: En allvitende gud som ikke makter å fremsi budskapet sitt på en slik måte at de fleste blir overbevist av den.

Han ønsker å redde fleste mulig, men makter det rett og slett ikke. Derfor vil nok de fleste av oss havne i helvete, dessverre. For de fleste av oss bruker logikk og rasjonalitet til å gjennomskue disse religonene for de menneskeskapte kultene de egentlig er.

Hva du sier kunne jo ikke vært feilere...

Islam er jo kristendom med negativt fortegn. Ja, det er monotoistiske relgioner, men der stopper likheten. Sant nok har begge Abraham som stamfar og. Men flere likheter skal du lete lenge etter!!

Kristendom sprees ved nestekjærlighet, men Islam sprees ved trussler. En kunne bare fortsatt.

Ja det er mange hyklerske kristne, men vit at det var akkurat det Luther, Huss, Boot, Wesly og vår egen Hauge protesterte mot. Derfor ble de kalt protestanter.

LItt synd at du tror at vitenskapen "motbeviser" kristendomen. Moderne vitenskap oppstod jo som en konsekvent av reformasjonen. Der Luther sa les selv, og trekk dine egne sluttninger.

Moderne vitenskap oppstod jo gjennom kristne som Copernikus, Galilei, Kepler, Mendel, Pascal osv.

Videre, av forskere er kristne Newton og Maxwell i en helt egen divisjon.

Det er tragisk at ateister har kidnappet dagens forskning. En skulle jo tro at dagens doktorer kunne historien. Noe har de vel lært på skolen?

Vit at Jesus elsker deg, Og at du vil knuse Hans hjerte om du velger Han vekk.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smilejenta

Kristendommen er ikke noe mer sannhet enn Islam. Begge er bygd nærmest på de samme prinsippene: En allvitende gud som ikke makter å fremsi budskapet sitt på en slik måte at de fleste blir overbevist av den.

Han ønsker å redde fleste mulig, men makter det rett og slett ikke. Derfor vil nok de fleste av oss havne i helvete, dessverre. For de fleste av oss bruker logikk og rasjonalitet til å gjennomskue disse religonene for de menneskeskapte kultene de egentlig er.

Ikke makter å fremsi budskapet? Det at alt dette er en en test, test i å vise medmennskelighet, motstå fristelser, ikke være grådig, mm. For så å belønne dem som har hørt på Gud, og straffe de som valgte å ikke tro.

Riktig at Kristendommen og Islam har veldig mange likhetstrekk, men nå kan jeg bare snakke for Islam da dette er religionen jeg kjenner best; Gud ljenner oss så godt at han vet hvor mye hver og enkelte av oss tåler, og tester oss i de områder vi scorer mest og minst om.

Men en ting jeg ikke skjønner, ateister begrunner svaret med at Gud ikke finnes ved å stille spørsmål ved hvem som skapte Gud, men det samme kan jo stilles til dere? Hvem skapte de partiklene som kolliderte for mange mange milliarder år siden da? (The Big Kapoooooooshhhhh)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min far er muslim...mor er ateist, jeg er ...jeg tror på Gud!:)



Anonymous poster hash: 489c0...eb3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smilejenta

Hva du sier kunne jo ikke vært feilere...

Islam er jo kristendom med negativt fortegn. Ja, det er monotoistiske relgioner, men der stopper likheten. Sant nok har begge Abraham som stamfar og. Men flere likheter skal du lete lenge etter!!

Kristendom sprees ved nestekjærlighet, men Islam sprees ved trussler. En kunne bare fortsatt.

Ja det er mange hyklerske kristne, men vit at det var akkurat det Luther, Huss, Boot, Wesly og vår egen Hauge protesterte mot. Derfor ble de kalt protestanter.

LItt synd at du tror at vitenskapen "motbeviser" kristendomen. Moderne vitenskap oppstod jo som en konsekvent av reformasjonen. Der Luther sa les selv, og trekk dine egne sluttninger.

Moderne vitenskap oppstod jo gjennom kristne som Copernikus, Galilei, Kepler, Mendel, Pascal osv.

Videre, av forskere er kristne Newton og Maxwell i en helt egen divisjon.

Det er tragisk at ateister har kidnappet dagens forskning. En skulle jo tro at dagens doktorer kunne historien. Noe har de vel lært på skolen?

Vit at Jesus elsker deg, Og at du vil knuse Hans hjerte om du velger Han vekk.

Jeg er stum og du er.. Noe for deg selv. Ikke flere likheter? Kristendommen spres med nestekjærlighet? Islam med trusler?

Det er ikke Islam som konverterer folk i Afrika og disse landene hvor de hjelper til ved å si "kom til kirken, konverter og få mat" eller som kommer på døra hvert år for å konvertere. Jeg som muslim inviterer hvert år disse jehovas vitner inn og vi snakker fint om begge religioner, for det er i hvert fall det Islam har lært meg; å respektere alle religioner som om det var min egen. Det kaller jeg nestekjærlighet. Nå ble jeg usikker på hva kristendommen har lært deg? Å snakke stygt om andres religioner? Neppe, da har du likeså godt missforstått Kristendommen i like stor grad som du har missforstått Islam.

Synes du dog har rett i at vitenskapen har stjålet masse av vår kunnskap.

Bare ta en titt på dette her:

http://invitetoislam.org/scientific-facts-in-the-quran/

Så må du ikke glemme hva kristendommen har vært gjennom, f.eks. korsfarerne. Med andre ord: ikke skyld på en hel religion basert på mindre enn en promille av dens tilhengere (for det er faktisk mindre enn bare en promille som står for det fæle vi ser i dag). La oss støtte hverandre istedet for å rakke på hverandre ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smilejenta

Ikke makter å fremsi budskapet? Det at alt dette er en en test, test i å vise medmennskelighet, motstå fristelser, ikke være grådig, mm. For så å belønne dem som har hørt på Gud, og straffe de som valgte å ikke tro.

Riktig at Kristendommen og Islam har veldig mange likhetstrekk, men nå kan jeg bare snakke for Islam da dette er religionen jeg kjenner best; Gud ljenner oss så godt at han vet hvor mye hver og enkelte av oss tåler, og tester oss i de områder vi scorer mest og minst om.

Men en ting jeg ikke skjønner, ateister begrunner svaret med at Gud ikke finnes ved å stille spørsmål ved hvem som skapte Gud, men det samme kan jo stilles til dere? Hvem skapte de partiklene som kolliderte for mange mange milliarder år siden da? (The Big Kapoooooooshhhhh)

http://invitetoislam.org/scientific-facts-in-the-quran/

:)

Dette er favoritten:

5. Expansion of the Universe

At a time when the science of Astronomy was still primitive, the expansion of the universe was described in Quran:

And it is We who have built the Universe with [Our creative] power and keep expanding it. [51:47]

The fact that the universe is expanding was discovered in the last century. The physicist Stephen Hawking in his book A Brief History of Time writes, The discovery that the universe is expanding was one of the great intellectual revolutions of the 20th century.[10].

The Quran mentioned the expansion of the universe even before the invention of the telescope!

Nei, dette må være favoritten:

"Et tegn på dommedag vil være at det vil komme en dag hvor muslimer vil starte å drepe muslimer ..." - ehm.. Tror vi er vitne til dette (IS) .. se opp for dommedagen folkens. Ikke bruk energien på å være negativ, negativitet dyrker negativitet. Med andre ord: det fører ingen vei!

Endret av smilejenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

for å ikke nevne JEHOVAS VITNER.......

Jeg nektet å ta imot en brosjyre her om dagen på EN TRIKKHOLDEPLASS...da begynte vedkommende om å mase..jeg sa igjen NEITAKK...når jeg steg på trikken klarte vedkommende prestere å si at jeg kom til å havne i helvete.



Anonymous poster hash: 489c0...eb3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stum og du er.. Noe for deg selv. Ikke flere likheter? Kristendommen spres med nestekjærlighet? Islam med trusler?

Det er ikke Islam som konverterer folk i Afrika og disse landene hvor de hjelper til ved å si "kom til kirken, konverter og få mat" eller som kommer på døra hvert år for å konvertere. Jeg som muslim inviterer hvert år disse jehovas vitner inn og vi snakker fint om begge religioner, for det er i hvert fall det Islam har lært meg; å respektere alle religioner som om det var min egen. Det kaller jeg nestekjærlighet. Nå ble jeg usikker på hva kristendommen har lært deg? Å snakke stygt om andres religioner? Neppe, da har du likeså godt missforstått Kristendommen i like stor grad som du har missforstått Islam.

Synes du dog har rett i at vitenskapen har stjålet masse av vår kunnskap.

Bare ta en titt på dette her:

http://invitetoislam.org/scientific-facts-in-the-quran/

Så må du ikke glemme hva kristendommen har vært gjennom, f.eks. korsfarerne. Med andre ord: ikke skyld på en hel religion basert på mindre enn en promille av dens tilhengere (for det er faktisk mindre enn bare en promille som står for det fæle vi ser i dag). La oss støtte hverandre istedet for å rakke på hverandre ned.

Ja se på Afrika!!

Se hvordan veksten i BNP i kristne Rwanda og Uganda, hvor en klar majoriteter kristne nå, overskrider alle Europeiske land i vekst i BNP. SE PÅ DET! Til tross for blodbadet de hadde der for noen tiår siden.

Videre se på vanstyrene i de muslimske landa som Somalia, Eritrea, Etiopia, Egypt, Nigeria, SE PÅ DET OG!

De gjør så godt de kan for å vende tilbake til steinalderen. De få landa med olje gjør det bra p.g.a. fremmedarbeidere og amerikanske dollar.

Den moderne vitenskapen oppstod i stor grad av kristne folk som Galilei og Newton ++++++++. Klart tallsystemet araberene kom med er hendig.

Det var jo nettopp den antikristlige Pavekirken Huss og Luther protesterte i mot.

JV'ere er ikke kristne, da de har laget sin egen bibel og egen lære, om noen er i tvil.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart å være hyggelig mot folk er fint, men vit at en havner fort på radaren til Jehovas vitner om en er vennlige mot dem:/

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke makter å fremsi budskapet? Det at alt dette er en en test, test i å vise medmennskelighet, motstå fristelser, ikke være grådig, mm. For så å belønne dem som har hørt på Gud, og straffe de som valgte å ikke tro.

Riktig at Kristendommen og Islam har veldig mange likhetstrekk, men nå kan jeg bare snakke for Islam da dette er religionen jeg kjenner best; Gud ljenner oss så godt at han vet hvor mye hver og enkelte av oss tåler, og tester oss i de områder vi scorer mest og minst om.

Men en ting jeg ikke skjønner, ateister begrunner svaret med at Gud ikke finnes ved å stille spørsmål ved hvem som skapte Gud, men det samme kan jo stilles til dere? Hvem skapte de partiklene som kolliderte for mange mange milliarder år siden da? (The Big Kapoooooooshhhhh)

Ateister klsrer å vise medmenneskelighet helt uten hjelp av gud. Og hvor mange kristne har ikke opp igjennom historien drept og vært stygge mot folk i guds navn? Ikke kom å si at religiøse er så mye snillere enn ikke religiøse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...