Gå til innhold

Absurd drøm, hjelp med tolkning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg hadde nettopp en ekstremt absurd og ubehagelig drøm. Kan ingenting om drømmetolkning og det er vanligvis ikke noe jeg er interessert i, men nå begynte jeg å lure så fælt at jeg må snakke med noen. Beklager at dette er langt, men denne drømmen gjorde skikkelig inntrykk på meg. Noen er inne som kan si hva de tror? :)

Litt bakgrunnsinfo - det er en person som dukket opp i drømmen, jeg kaller ham B. B og jeg har studert sammen det siste halvåret, og i det siste har vi møtt hverandre et par ganger på fest utenom skolen, hvor vi har flørtet litt. Jeg håper kanskje på at det kan bli noe mer, men for min del er det ingen seriøs interesse ennå. De siste dagene har jeg ikke sett ham på skolen, og ble nok litt bekymret, noe som kanskje er logisk for drømmen? Men jeg kjenner ham ikke veldig godt, og synes det var veeeldig merkelig at jeg drømte om han.

Uansett, drømmen begynte med at jeg var ute med venner. Det var en stor fest hvor jeg så mange venner og kjente. Jeg kom sent på festen og hadde ikke sminket meg ferdig, så jeg stresset litt med det siden alle var veldig pyntet. Jeg vet ikke hvor festen var, men det virket som et hus med mange rom, og i taket var det lyskastere som lyste opp lokalet i mange farger. Jeg var på denne festen en god stund, snakket med folk og koste meg.

Det neste jeg husker fra drømmen var at festen begynte å trekke seg ut i gatene, og det hele minnet om et karneval, tror også noen brukte masker.

Så kommer den ubehagelige delen av drømmen. På en eller annen måte ble festen omgjort til en slags demonstrasjon. De fleste av de felles vennene til meg og B, alle menn, marsjerte rundt i gatene og ropte. De bar trespyd med røde flagg festet i enden. Aner ikke hva demonstrasjonen dreide seg om, men stemningen var spent og opphetet.

Deretter dukket B opp, og talte imot demonstrantene, altså hans egen vennegjeng. De dyttet ham ned på bakken og begynte å slå løs på ham med spydene sine. Jeg og en venninne skrek og prøvde å få dem til å stoppe, jeg var virkelig grusomt redd, og da vi skjønte at de ikke brydde seg om oss gikk vi mellom han og dem - men da sa de at nå hadde vi valgt side, og de begynte å gå løs på oss også. Jeg fikk et spyd stukket inn i øverste del av ryggen.

Deretter kom jeg og min venninne oss bort fra opptøyene og befant oss i en annen gate sammen med flere venner. Jeg husker at vi var redde for å dø og spurte folk om å se på sårene vi hadde fått, men det var tydeligvis ikke så ille.

I neste del av drømmen hadde opptøyene stilnet, og jeg hadde tydeligvis helt glemt at jeg hadde blitt stukket med et spyd. Jeg kom tilbake til stedet hvor de hadde slått ned B, og da lå han med hodet vendt mot bakken og halve kroppen dekket av snø. Noen hadde tent lys og satt rundt kroppen hans, og det satt et par sørgende mennesker der, men ellers så ingen ut til å bry seg nevneverdig. Jeg forsøkte å få liv i ham, men til ingen nytte, så jeg satt meg ned og gråt voldsomt mens jeg holdt rundt ham.

Plutselig var det lyst og varmere vær. To mennesker jeg ikke vet hvem var, men som tydeligvis var vennene mine, gikk rundt sammen med meg i byen. Jeg var veldig opprørt over B og måtte stadig sette meg ned for å gråte. Jenta som gikk med meg sa at jeg ikke måtte være for lei meg - for før B døde hadde han sagt at han skulle gjenoppstå.

Deretter våknet jeg opp kjemperedd og brukte langt tid på å skjønne at det var en drøm. Virkelig noe av det mest absurde jeg har drømt... Håper noen kan ta seg til til å prøve å tolke noe, hadde satt veldig pris på det :)


Anonymous poster hash: 60721...7c2



Anonymous poster hash: 60721...7c2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er B muligens fra Mexico og heter Jesus?



Anonymous poster hash: 43493...4a0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vet nøyaktig hvorfor vi drømmer, men en av teoriene er at det hjelper oss å sortere. Altså er det muligens en blanding av det du grubler på og dagens inntrykk som forvrenges? Dersom jeg skriver at i natt drømte jeg om en rosa elefant, og jeg fløy med den til månen er det helt absurd og meningsløst. Kanskje blir det mer logisk om jeg for eksempel har hatt en prat om månen med herr Vind dagen før, kanskje har jeg sett et barn et sted med en rosa elefant, også lager hodet mitt en historie om denne elefanten. Det er ikke sikkert drømmene våre har noen dypere mening i det hele tatt. Kanskje vi bare drømmer fordi vi drømmer.

Endret av Vind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronmelisse

Drømmer lages med øse, ikke teskje, derfor brukes et symbolspråk som er mye mer dramatisk enn de følelsene du egentlig har opplevd i det virkelige liv. hadde det vært min drøm ville jeg lurt på om vennene mine liker B, eller om dere har ulikt politisk ståsted..bra du stod opp for de selv i demonstrasjonen. Ellers fikk jo drømmen sagt at du er mer interessert i B enn du kanskje vil innrømme? Og kanskje er du redd for å bli såret? (Dolket i ryggen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...