Gå til innhold

Avskaffe besøk i kirken før juleferie for elever i skolen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tja..

Jeg spiser ribbe -> ikke kristent

Jeg har juletre -> ikke kristent

Jeg har huset fullt av nisser -> ikke kristent

Jeg gir og mottar gaver -> ikke kristent

Jeg spiser riskrem -> ikke kristent

Jeg drikker meg småfull og blir stappmett -> ikke kristent

Jeg kaller det jul -> ikke kristent

Det eneste kristne innslaget er ei pappstjerne i vinduet. Jeg overlever. Hadde derimot jul blitt kristmesse, med obligatorisk kirkegang, bibellesing og salmesang, så hadde jeg droppa det med høye knespark.

Hahahaha. Jeg tror jeg digger deg! Er så fullstendig enig med mye av det du skriver her, og du formulerer deg eminent, intet mindre. Jeg er heterofil, ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hahahaha. Jeg tror jeg digger deg! Er så fullstendig enig med mye av det du skriver her, og du formulerer deg eminent, intet mindre. Jeg er heterofil, j

Norge har en 1000 år lang kristen historie. Ingen respektløse SV'er kan vel benekte det.

Å oppdra barn til intoleranse og rotløshet må jo være en SV'ers drøm.

Vit at dere er få, selv om dere bruker store ord.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge har en 1000 år lang kristen historie. Ingen respektløse SV'er kan vel benekte det.

Å oppdra barn til intoleranse og rotløshet må jo være en SV'ers drøm.

Vit at dere er få, selv om dere bruker store ord.

Hæ? Hva har SV med dette å gjøre? Men siden du drar den retningen: Så du vil ha et religiøst samfunn, på linje med fundamendalister? Vit at du da er likere mange andre religiøse fanatikere fra andre religioner jeg tror du egentlig ikke er så fan av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Hva har SV med dette å gjøre? Men siden du drar den retningen: Så du vil ha et religiøst samfunn, på linje med fundamendalister? Vit at du da er likere mange andre religiøse fanatikere fra andre religioner jeg tror du egentlig ikke er så fan av ;)

Islam og kristendom er kunne jo ikke vært mer forskjellige. Islam produserer steinaldersamfunn, om en ikke har olje da, mens kristendom produserer velstand og inoviatet.

Våre barn burde lære det.

Endret av debatant
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Islam og kristendom er kunne jo ikke vært mer forskjellige. Islam produserer steinaldersamfunn, om en ikke har olje da, mens kristendom produserer velstand og inoviatet.

Våre barn burde lære det.

Hahahaha. Du burde vært med i et ekspertpanel om religioner. Aner forresten ikke hva inoviatet er, men det kunne du jo lært oss kunnskapsløse om i panelet ditt :)

Endret av kjøttkaker
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha. Du burde vært med i et ekspertpanel om religioner. Aner forresten ikke hva inoviatet er, men det kunne du jo lært oss kunnskapsløse om i panelet ditt :)

Innovativitet heter det visst. Du virker da ikke kunnskapsløs du??

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener dette bør slutte pga lov som nevnt og at det er feil måte. Ordningen skulle heller vært gi besjed hvis du vil at ditt barn skal. Men slikt bør kunne ordnes på fritiden og ikke i skolen. Jeg feirer ikke jul men jól/vintersolverv(ikke på religiøs måte). Det at kristendommen stjal datoen for å overskygge alle hedenske feiringer rundt denne tiden.

Anonymous poster hash: 8c047...8a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Islam og kristendom er kunne jo ikke vært mer forskjellige. Islam produserer steinaldersamfunn, om en ikke har olje da, mens kristendom produserer velstand og inoviatet.

Våre barn burde lære det.

Kristendom produserer ingenting og er helt unødvendig. Ingen som produserer velstand(bedrifter osv) gjør det i kristendommens navn, heller motsatt.

Jepp, islam er en ideologi med steinalder kunskaper og levemåter. Det samme var kristendommen til folk begynte å tenke selv og gå mer og mer bort fra hva som er skrevet i gamle utdaterte skrifter.

Anonymous poster hash: 8c047...8a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge har en 1000 år lang kristen historie. Ingen respektløse SV'er kan vel benekte det.

Norge ble kristnet med sverd akkurat som jesus sa han skulle. Mer grotesk enn noen som helst viking noen gang. Denne påtvungne kristne arven er bortkastet tid og bør fjernes fra alle offentlige instanser.

Anonymous poster hash: 8c047...8a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig trist med denne ateist-pesten som har spredd seg i Norge.



Anonymous poster hash: 322b6...89f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig trist med denne ateist-pesten som har spredd seg i Norge.

Anonymous poster hash: 322b6...89f

Det som er enda mer trist er at voksne folk tror på barnetro og er livredde for liksom helvete. Og enda verre er det at de samme folkene vil true sine barn med helvetes ild for å få de til å tro det samme.... Tragisk rett og slett.

Det som er riktig er å gi barn en nøytral oppvekst så de kan ta et valg når de er klare for det som voksne. Skolen er for fakta læring ikke eventyr og skremselspropaganda.

Anonymous poster hash: 8c047...8a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på en barneskole hvor det er mange muslimske barn, jeg snakket med noen av de og de sa alle at de var misunnelige på oss ikke-muslimer som kunne dra i kirken den dagen vi var. De hadde kjempe lyst å være med, men de får ikke lov. Her på skolen får alle med seg et ark med hjem hvor foreldrene må signere og krysse på "ja" eller "nei" for om at barnet får være med i kirken, la merke til at de eneste som ikke var med i kirken var de muslimske barna, ergo alle foreldrene til de ikke-muslimske mente at det var greit at deres barn var med i kirken. En sånn lapp sendes ut hver gang så foreldrene kan velge hver gang. Jeg er ikke kristen men det er en kjempe koselig tradisjon, stemningen, barna som synger og har juleforestilling. Anonymous poster hash: 49930...6bb

De skal ha to likeverdige tilbud. Og Gudstjenesten skal ikke være en form for avslutning. Så her har skolen brutt reglene.

Anonymous poster hash: f8f0a...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...