Gå til innhold

Lily & Spiren


Lily

Anbefalte innlegg

Så herlig med en liten jente i magen :hjerte: Blir nok kjempestas!

Så bra formen din er bedre, hjelper nok med litt ferie ja! Synes ikke det er lett å få nok trim....nå som det er vinter og mørkt før jeg kommer hjem så er det ikke lett å komme seg ut... men beveger meg jo en del i jobben da :) Har jo gått på gravid yoga, så skulle vært flinkere til å gjøre flere av de øvelsene her hjemme :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Kom plutselig over dagboka di, og ettersom jeg er veldig fan av alle gravid-dagbøker slenger jeg inn en kommentar og kommer helt sikkert til å følge deg videre.

Syntes det er veldig spennende å følge andre gravide`s hverdag, utvikling, innkjøp, legebesøk..ja, alt mulig!!

Godt nyttår! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med ei lita prinsesse i magen :rodmer:

Trening ja. Har så dårlig samvittighet fordi jeg har vært skikkelig sløv med treningen under svangerskapet jeg :sjenert: men gleder meg til jeg kan begynne å trene igjen nå.

Ha ei fin helg! :)

Endret av Pjusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med hilsener fra dere :happy:

Så herlig med en liten jente i magen :hjerte: Blir nok kjempestas!

Så bra formen din er bedre, hjelper nok med litt ferie ja! Synes ikke det er lett å få nok trim....nå som det er vinter og mørkt før jeg kommer hjem så er det ikke lett å komme seg ut... men beveger meg jo en del i jobben da :) Har jo gått på gravid yoga, så skulle vært flinkere til å gjøre flere av de øvelsene her hjemme :sjenert:

Ja, jeg tror det blir kjempefint jeg :rodmer:

Du har jo en alt annet enn stillesittende jobb da, har jo prøvd den selv i et års tid. Jeg har rompa på en kontorstol store deler av dagen.. Jeg har trent litt yoga før, og tenkte egentlig å prøve meg på det. Det fins yoga for gravide på yogasentrene i byen, men de er såvidt jeg vet svindyre. Treningssenteret betaler jeg jo uansett.. :sjenert: Det verste med treninga er jo egentlig at jeg aldri kommer vekk fra dårlig samvittighet for bikjene dersom jeg heller drar på treningssenter enn å bruke tid på dem, gå tur i skogen og sånn.

Hei!

Kom plutselig over dagboka di, og ettersom jeg er veldig fan av alle gravid-dagbøker slenger jeg inn en kommentar og kommer helt sikkert til å følge deg videre.

Syntes det er veldig spennende å følge andre gravide`s hverdag, utvikling, innkjøp, legebesøk..ja, alt mulig!!

Godt nyttår! :)

Så koselig, hei på deg go velkommen :) Ja, helt enig. Jeg pleide å lese mange gravidbøker i min "aktive" KG-karriere, det er jo derfor jeg skriver selv. Skulle gjerne vært litt mer aktiv her inne, men tiden strekker ikke til. Koselig med besøk av "nye fjes" uansett da :)

Gratulerer så mye med ei lita prinsesse i magen :rodmer:

Trening ja. Har så dårlig samvittighet fordi jeg har vært skikkelig sløv med treningen under svangerskapet jeg :sjenert: men gleder meg til jeg kan begynne å trene igjen nå.

Ha ei fin helg! :)

Takk! :strix:

Ja, det er ikke enkelt med den treninga gitt. Jeg føler jeg har lagt på meg endel, men ofte er jeg veldig oppblåst også (det er jeg plaget med generelt, ikke bare nå i graviditeten), så jeg synes det er vanskelig å si hvor mye det faktisk er. Har ikke vekt her hjemme, så fasiten får jeg på neste kontroll tenker jeg.

God helg til deg også :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte: 19 + 2 :hjerte:

Tenk det, snart halvveis! :omg: Håper tida sakker av litt snart, ellers blir det vanskelig å få alt i orden til den lille kommer! :fnise: Men jeg mistenker det er helt omvendt gitt.

Leste det forrige innlegget mitt, og selv om jeg skrev det denne uka (og det fortsatt er sant) kan jeg ikke fatte at jeg noengang har tenkt slik. Jeg har alltid vært mer opptatt av å få en frisk unge, men nå synes jeg det føles helt perfekt å skulle få ei lita jente :rodmer: Vi har begynt så smått å tenke på navn, og dette med at det føles mye "virkeligere" og nærmere når man får vite kjønnet er helt sant. Og samboeren kommer til å bli en fantastisk jentepappa :hjerte:

Fikk mms av svigermor igårkveld, hun hadde vært ute og shoppa en liten body og ei lue, og skrev at det var såå koselig å shoppe med de andre bestemødrene. Veldig koselig! :) Det er hennes første barnebarn, og hun har hinta frempå i maaange år..

Jeg har hatt litt kynnere i det siste, ikke hver dag, men sånn av og til. Og når de kommer, kjennes det ut som jeg er direkte støl i livmora. Ikke vondt, men sånn øm og støl. Kan det være at jeg faktisk er støl? Er litt ekkelt med kynnere syns jeg, selv om jeg vet veldig godt at de ikke er farlige.

Treninga er fortsatt ikke igang. Det er veldig mye som foregår på jobb for tida, jeg jobber i ei mellomstor, privat kompetansebedrift, og vi har nettopp fått ny ledelse. Med det følger en stor og nødvendig strategiprosess som involverer oss alle sammen. Utrolig spennende å være med på, men det er klart at det tar endel tid, og denne uka har det blitt endel overtid. I tillegg har jeg noen gode venner på jobb, og vi har brukt endel tid på å snakke sammen om alt som skjer. Egentlig er det dårligste tidspunktet å bli gravid på, i forhold til alt på jobb. Jeg har en oppriktig intensjon om å holde jevnlig kontakt med sjefen og mine nærmeste kolleger, men er spent på hvordan det vil gå. Jeg aner jo egentlig ikke hvilken hverdag som venter.. :)

Jeg skal også igang med å finne vikar til min stilling, i samarbeid med sjefen. Det blir artig, rekruttering har jeg alltid hatt en liten drøm om å jobbe med. Jeg har en liten ide om å foreslå en person med noe sammenfallende og noe annen kompetanse enn jeg selv har. Fordi vi trenger det, og fordi sjefen antyder at personen kan bli ansatt på fast basis på sikt. Da er jeg litt opptatt jeg og denne personen skal kunne utfylle hverandre når jeg er tilbake. Vi får se, spennende er det iallefall!

Har noen putta penger på meg? :fnise:

Idag skal vi ut og kjøpe to bursdagsgaver, og gjøre unna litt i oppussinga. Tungt å komme igang igjen etter julepause, men man må vel bare brette opp ermene.

God helg til de som skulle stikke innom :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 + 6 :)

Kynnerne er blitt direkte ubehagelige, og tidvis vonde. Idag har jeg hatt mensmurringer i ryggen og magen også. Antar det er normalt jeg..?

Så synes jeg at magen plutselig spratt ut! :rodme: Denne uka føler jeg meg mye større enn før. Jeg ser også større ut, men det føles fortsatt som at det bare er flesket som presses frem. Men om jeg klemmer kjenner jeg jo at det er babymage, bare uvant.. Gleder meg sånn til det vises helt sikkert at det er baby, at jeg ikke bare ser feit ut :P

Fortalte det til en kundekontakt på jobb idag, for hun gikk selv ut i fødselspermisjon idag. Hun er kjempetrivelig, men vi har aldri (naturlig nok) snakket om private ting før. Men siden jeg går ut i permisjon og ikke kommer tilbake før etter hun er tilbake fra sin, så tenkte jeg det var greit å si fra. Og brått skravla vi i vei om alt mulig baby-greier som gamle venninner. Koselig var det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:sukk:

Jeg hadde ikke trodd at jeg skulle bli hysterisk, men jeg er godt på vei. Ramla på rompa igår, (lagde anonym tråd på graviditet, var litt pinlig.. :sjenert: ) og det var både vondt og ekkelt. Og jeg ble ganske redd. Ikke nødvendigvis for at det skulle være farlig, men mer for at jeg føler veldig på et ansvar for å vite om alt er ok eller om jeg bør gjøre noe.. Ringte føden idag. Der fortalte de at det behøvde jeg ikke tenke på, for uansett om jeg er "føre var", gjør de ingenting for å redde babyen før etter uke 23. Men også at å falle ikke er farlig før jeg begynner å bli stor, og at HVIS noe hadde gått galt, så ville jeg hatt kraftige smerter og blødninger.

Det har jeg ikke, men idag har jeg hatt vonde kynnere, mange ganger. Og lille jenta mi har ikke sparka siden igår på dagen, hun som har vært så flink å sprelle litt hver dag... :(

Det er helt sikkert bare jeg som ikke greier å slappe av, men..

Og midt i det hele føler jeg meg bare teit og hysterisk. Blæ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sparker! :strix: Endelig..!

Dårlig gjort å skremme mamman sin, som bare føler seg enda teitere.. :sjenert: Det er slett ikke så mye spark som hun har pleid, jeg lurer på om hun har snudd seg litt? Pleier de å turne rundt når de er så små?

Er iallefall 20+1 idag, og bekkenet krangler litt ekstra etter at rompa fikk en smell. Men bortsett fra det er formen fin, og det er jeg takknemlig for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan rett og slett bli gal av å tenke på de sparkene :sjenert: Nå har lillegutt kommet inn i et fast sparkemønster virker det som, men før varierte det veldig fra dag til dag... Kommer nok ann på hvordan de ligger ja, for noen dager kjente jeg nesten ingenting og ble jo helt fra meg.... Har en sånn doppler her hjemme da og den er verdt hver eneste krone :)

Håper alt er bra med deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan rett og slett bli gal av å tenke på de sparkene :sjenert: Nå har lillegutt kommet inn i et fast sparkemønster virker det som, men før varierte det veldig fra dag til dag... Kommer nok ann på hvordan de ligger ja, for noen dager kjente jeg nesten ingenting og ble jo helt fra meg.... Har en sånn doppler her hjemme da og den er verdt hver eneste krone :)

Håper alt er bra med deg :klemmer:

Alt er bra, tusen takk :klemmer:

Jo, jeg har jo en eller annen grad av fornuft her, men det er vanskelig å holde fast på den sånn når det står på gitt.. :rodme:

Hun sparker innimellom nå, men jeg lurer på om jeg kjenner at hun peiver med armene også nå? For av og til plopper det til, men ikke et ordentlig spark, slik jeg har rukket å bli vant med de siste ukene. Lurer på om jeg skal kjøpe en slik doppler ja.. :) Ikke bare for å roe hysterien, tror samboeren hadde likt det veldig. Han er veldig ivrig på å få kjenne sparkene, og prøver rett som det er å klemme på magen og holde inntil, men ta kommer det aldri noe spark gitt.

Vi har vært ute i skauen med biskene idag, og jeg fikk flere kynnere både mens jeg var i bevegelse og satt i ro. Så etter middagslaginga var unnagjort påla jeg meg selv sofatjeneste, kun avbrutt av springing ned og opp fra vaskekjelleren. Egentlig skulle jeg malt noen vegger, men de blir jo ikke borte. Noen av kynnerne er veldig ubehagelige, og de vil jeg jo ikke ha noe av.

... nå skal jeg springe til den nevnte vaskekjelleren. Samboeren baker brownies.. :arwen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

:hjerte: 22 + 3 :hjerte:

Dårlig med oppdateringer her gitt, men det skjer heller ikke så veldig mye.. :)

Vi har kjøpt oss en doppler på ebay, det var veldig artig for samboeren å finne hjertelyden :rodmer:

Vi fikk hørt litt hver før hun plutselig sparka til og lyden forsvant, så vi måtte lete litt igjen. Ville ikke bli snikt på hun :fnise:

Og ellers har bekkenet krangla noe enormt med meg. Nå venter jeg på konsultasjon hos en fysioterapeut som skal være spesialist i bekkenplager. Hun er veldig populær, såpass at hun hadde inntaksstopp på pasienter ei stund da jeg bestilte time. Håper det er verdt å vente på :jepp: Har gode og dårlige dager som svinger noe enormt, men de dårlige dagene blir bare verre og verre..

Og for ei stund siden følte jeg jo at magen "ploppa" ut - det gjorde den på torsdag også :happy: Nå er det visstnok ingen tvil om at det er baby her, selv for folk som ikke vet om det. Koselig :) Og, jeg har ingen bukser som passer.... :sjenert: De få jeg får på meg (pysjbuksa, ei gammel og sliten joggebukse, ei turbukse og ei posete militærgrønn bukse) er ikke akkurat noe å bruke på jobb.. Hehe. Men jeg har tenkt å prøve å finne noen mammabukser nå snart. Kjøpte et par mammatights her om dagen, det var utrolig behagelig å slippe strikken over magen! Går stort sett bare i ullkjoler og tunika for tiden jeg, så tights må man ha.

Snuppa sparker hardere og hardere, men vi har ennå ikke greid å kjenne det fra utsida. Straks noen legger hånda på magen så slutter hun. Kan virke som ei sjenert lita tulle.. :)

Nå er det søndagsfrokost her i huset :)

Endret av Lily
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte: 23 uker :hjerte:

Dagen etter forrige post greide sambo endelig å få kjent spark :D Og nå kjenner han de rett som det er :) Imorges måtte vi drøye litt i senga, for tulla romsterte noe voldsomt og vi ble bare liggende og kjenne etter :rodmer: Samboeren synes det er rart at hun tar så hardt i når hun skal sparke, nesten som om hun er sinna :fnise:

Bekkenet sklei ut igår på jobb, og det endte med at jeg ble støtta til en sofa mens tårene trilla. Paracet hjalp ikke, så da ble jeg skyssa hjem. Det er fortsatt vondt, og nå har jeg større problemer med å sitte enn å gå faktisk. Putla meg til jobb idag og, og det gikk greit, men det ble verre og verre utover dagen å røre seg. Skal til bekkenspesialist-fysioterapeuten på mandag, spent på hva hun mener. Har absolutt ikke lyst å bli sykemeldt, men jeg har enda mindre lyst å bli ødelagt... Vanskelige greier det der.. :sukk: Har endel vonde kynnere for tida og. Liker dem fortsatt ikke, men jeg har i det minste lært meg at de er direkte relaterte til psykisk stress. Jobben min er både hektisk og krevende, og tidvis får man rene adrenalinkick. Oooog, kynnere. Usikker på hvor vondt som er for vondt egentlig?

Men ellers er det bare finfint å være gravid :) Stooorkoser meg med sparkene og lille magen nå ja :gravid: 23 uker er jo forresten også en fin milepæl, fra nå av vil det bli satt igang tiltak for å berge den lille hvis det (bank i bordet!) skulle skje noe. Det er føles bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hjerte: 24 +1 :hjerte:

Denne uka har vært litt travel. Konsultasjon hos fysio, legetime for sykemelding pga bekkenløsninga, kontroll hos jordmor, og så bekkentrening igår. Og idag, 8 dager etter sist gang, sklei bekkenet ut. Nå ligger (vondt å sitte) jeg her med krykker ved sofaen :sukk: Det hjelper veldig å ha dem når jeg går, men fy søren så ekkelt det er bare å ha dem.. Men men. Om jeg slipper å gå med dem etter fødselen er jeg fornøyd! Fikk de idag, og har kun tenkt å bruke dem på dager som idag. Det blir forhåpentligvis ikke så mange slike.

Er 40% sykemeldt ut måneden, primært for å få dekket timene til trening to ganger i uka, som peuten anbefalte. Men så har jeg også frihet til å dra hjem om det behøves, som idag da det sklei ut i ett-tida. Jeg kunne sikkert presset meg til å bli sittende, men jeg føler ikke at det blir riktig.

Kontrollen hos jordmor gikk fint, alt er normalt og blodtrykk og hjertelyd er bra :) Må tilbake for blodprøver i uke 28 pga jeg har rhesus negativ (?) blodtype.

Ellers braker det løs med ny helvetes-økt i huset. Det blir helt forferdelig å ikke kunne arbeide skikkelig, gruer meg nesten litt.. Men det er fint å komme videre da. Nå er det lille snuppas soverom som står for tur! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff det bekkenet ditt høres ikke godt ut :( Får håpe det blir bedring der og at du slipper å ha det slik helt frem til fødselen...

Jeg er også 0 rhesus minus, men tok mine blodprøver i uke 32 og 36...

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff det bekkenet ditt høres ikke godt ut :( Får håpe det blir bedring der og at du slipper å ha det slik helt frem til fødselen...

Jeg er også 0 rhesus minus, men tok mine blodprøver i uke 32 og 36...

:klemmer:

Tja, det er kanskje ikke så ille som det høres? Hvis jeg ikke blir verre enn jeg er nå før fødsel er jeg fornøyd iallefall :jepp: Har ikke måttet bruke krykkene siden forrige fredag, krysser fingrene for at jeg slipper!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:hjerte: 25 uker :hjerte:

Nå synes jeg ukene går fort altså! Innimellom blir jeg halvveis panisk og tenker at hun er jo her snart! Så kikker jeg ut vinduet på en meter snø, og husker på at det er faktisk blitt sommer før hun kommer.. Hehe.

Bekkenet har vært snilt siden fredag *bank i bordet*. Og kynnerne er som de har pleid, bortsett fra idag. Fikk et voldsomt blodtrykksfall på bussen, var sekundet fra å svime av. Fikk karra meg av bussen og gikk resten av veien til jobb, og da satte noen forferdelige kynnere igang. Innimellom får jeg så vondt at det er ekkelt å puste, men bare på den ene sida. Idag var det begge sidene på en gang, jeg ble bare stående i sørpa på fortauet og puste så godt jeg kunne ei stund jeg.. Ekkelt ekkelt.

Lille snuppa er flink å turne, og jeg blir helt fascinert når det kommer bevegelse flere steder på en gang. Eller når hun sparker meg i sida, jeg skjønner ikke at hun når så langt den veien? :fnise:

Vi (les: samboeren) har holdt på mye i huset denne uka. Jeg har holdt meg unna, med svart samvittighet for samboeren, men god samvittighet for meg selv og mageboeren.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj så ekkelt med blodtrykksfall og vonde kynnere da :(

Jeg har ikke hatt noe av det, men kynnerene begynner å bli litt vonde først nå :sjenert:

Skal ikke ha dårlig samvittighet for å ikke kunne hjelpe til så mye da, du må passe på deg selv og lille :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

:hjerte: 27 + 2 :hjerte:

Nå synes jeg vi kan sette svangerskapet på pause litt, for her går det unna! :ler:

Det er så rart å tenke på at hun ligger her, som et helt lite menneske, og hvis hun blir født nå så kan det gå helt knirkefritt. Det sto på ei eller anna nettside på uke 27 at "nå bør du begynne å pakke sykehusbagen", da ble jeg litt stressa gitt. Den blir nok ikke pakka med det første, men nå må vi vel sette igang noen seriøse forberedelser snart. Foreløpig er det oppussinga som fortsatt tar mest fokus, men vi satser på å male snuppa sitt soverom imorgen, så da kan jeg jo kjøpe kommode og begynne å pusle med klærne iallefall :hjerte:

Formen er ganske fin. Bekkenet har faktisk blitt bedre av treninga, det var mer enn jeg turte å håpe på. Kynnerne er her fortsatt, harde og vonde, hver dag. Jeg skal til jordmor på onsdag, og legen uka etter pga sykemeldinga for bekkenet, og jeg tipper jordmora vil anbefale meg å trappe ned på jobb. Vi får se.. Føler det hadde vært litt nederlag, men..

Magen har blitt stor også! :gravid: Nå er det nok mage snart egentlig :fnise: Magemusklene verker litt. Det merkes godt når jeg skal ta på sko og sånt ja, og klær blir et lite issue.. Har kjøpt to gravidbukser da, kjempefestlig med magestykket synes jeg :biggrin: Men deilig å ha på seg "vanlige" bukser igjen også.

Så merker jeg hormonene, det er enten de eller lille tulla som spiser opp tålmodigheta mi, hehe.. Lunta er ikke akkurat lang nå om dagen! Heldigvis er samboeren tålmodig med meg, og når han ler kan jeg jo ikke la være å le selv heller.

Men ellers er det lite nytt herfra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her flyr ukene i vei ser jeg :strix:

Pakke sykehusbagen nå ja, det var tidlig :) Har ikke pakket ferdig min engang jeg :sjenert::fnise:

Er nok ikke dumt å trappe ned litt hvis det er mye kynnere nei, viktig å ta vare på seg selv. Godt bekkenet kjennes bedre ut etter trening da :Nikke:

Jeg elsker de gravidbuksene og tror nesten jeg kommer til å savne de når graviditeten er over jeg :sjenert:

Ha en deilig søndag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...