Gå til innhold

Hva tror du skjer etter døden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eneste grunnen til at noen folk tror på noe liv etter døden, er for at noen fikk noen til å tro på det... Hadde vært kult å reise tilbake i tid for å observere den første religionen bli til. Men det er vel mellom 200000 og 1,5millioner år siden, når mennesket gikk over fra å være instinkt drevet til å være et selvtenkende undrene vesen som lurte på hvordan universet fungerer.

Anonymous poster hash: 131c5...118

Der tar du feil, motivasjonen kommer ofte innenfra.

Anonymous poster hash: a7ab0...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg velger å tro at jeg skal møte mine kjære igjen når jeg dør. Har mistet noen av de nærmeste og tanken på å aldri mer treffes er nesten ikke til å holde ut.

Sant eller ikke, jeg velger å tro det for det gir meg et bedre liv og en grunn til å holde ut en vanvittig sorg. Føler nærværet deres hver bidige dag så jeg tror ikke at døden er slutten på alt.

Tidligere så var jeg sikker på at når man dør så slutter alt. Det blir et slags "ingenting". Etter å ha mistet flere av mine nærmeste så altfor tidlig så tror jeg ikke døden er slutten lenger.

Anonymous poster hash: 884bd...401

Beklager men det blir bare ulogisk. Jeg har også mistet mange kjente både unge og gamle. Men livet bryr seg ikke om at jeg ikke skulle takle at det er et stort ingenting etter døden. Om det hjelper deg så skal ikke jeg stoppe deg. Men ikke overbevis andre om ting du ikke vet. Og det nøytrale standpunkt er å ikke tro på ting som ikke er bevist. Jeg liker ikke tanken på å dø i det hele tatt.... Men det hjelper meg til å gjøre så mye godt som mulig mot andre og så mye gøy som mulig for meg selv.

Lev livet fullt ut, håp for all del på noe mer hvis du vil. Men ikke forvent det og absolutt ikke baser livet på det! ;-)

Anonymous poster hash: 131c5...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager men det blir bare ulogisk. Jeg har også mistet mange kjente både unge og gamle. Men livet bryr seg ikke om at jeg ikke skulle takle at det er et stort ingenting etter døden. Om det hjelper deg så skal ikke jeg stoppe deg. Men ikke overbevis andre om ting du ikke vet. Og det nøytrale standpunkt er å ikke tro på ting som ikke er bevist. Jeg liker ikke tanken på å dø i det hele tatt.... Men det hjelper meg til å gjøre så mye godt som mulig mot andre og så mye gøy som mulig for meg selv.

Lev livet fullt ut, håp for all del på noe mer hvis du vil. Men ikke forvent det og absolutt ikke baser livet på det! ;-)

Anonymous poster hash: 131c5...118

Jeg prakker selvsagt ikke mine tanker om dette på andre mennesker - det er tanker som hjelper meg i sorgarbeidet.

Mistet min kjæreste mann for noen uker siden og enhver som har opplevd det samme vet at det å miste sin aller nærmeste i livet er utrolig tungt. Hva som hjelper meg er min business, men jeg betrodde mine tanker her fordi det var et direkte spørsmål.

Jeg vet selvsagt at jeg må leve livet videre alene og har ikke tenkt å legge meg ned å dø selv. Men det å miste den personen som kjenner en best og som stod en nærmest kan fortone seg ganske traumatisk for mennesker som er sterke i psyken ellers.

Anonymous poster hash: 884bd...401

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Anonymous poster hash: 84ea8...20a

Hei :-)

Jeg har registrert meg her fordi ved en tilfeldighet leste jeg at du fikk feil informasjon..

dette gjelder Bahai troen...ville bare si at Bahaier sier at : det finnes forskjellige veier til Gud...hvis religion er opphav til hat og splid er det best å IKKE ha religion...bahaier jobber sammen med andre mennesker til skape en fredlig verden.. i Bahai troen hver individ har ansvar for seg selv til å leve et liv med sannferdighet, rettferdighet, ærlighet osv.. Bahaier er veldig fredlige mennesker som samarbeider med alle som vil skape harmoni.... også beklager vet at mitt innlegg passer ikke her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prakker selvsagt ikke mine tanker om dette på andre mennesker - det er tanker som hjelper meg i sorgarbeidet.

Mistet min kjæreste mann for noen uker siden og enhver som har opplevd det samme vet at det å miste sin aller nærmeste i livet er utrolig tungt. Hva som hjelper meg er min business, men jeg betrodde mine tanker her fordi det var et direkte spørsmål.

Jeg vet selvsagt at jeg må leve livet videre alene og har ikke tenkt å legge meg ned å dø selv. Men det å miste den personen som kjenner en best og som stod en nærmest kan fortone seg ganske traumatisk for mennesker som er sterke i psyken ellers.

Anonymous poster hash: 884bd...401

Kondolerer så mye. Men er det bedre å drømme opp noe for å komme gjennom noe så tungt enn å bare tenke på alle de gode dagene dere fikk sammen? Jeg har ikke mistet noen så nære men det å drømme opp slike ting kan ha en skadelig effekt på ditt videre liv. Mener ikke noe vondt med dette, og det gjør sikkert godt nå. Men tenk litt over det du gjør og ikke la den biten hemme ditt videre liv(du har mest sannsynlig bare ett...

Anonymous poster hash: 131c5...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der tar du feil, motivasjonen kommer ofte innenfra.

Anonymous poster hash: a7ab0...286

Alt du tror kommer innenifra, kommer faktisk fra alle de inntrykk du får hele tiden. Det er bare din underbevissthet som tolker det på en måte som gjør at du legger til og lager dine tanker uten å egentlig vite at det først kom utenifra.

Anonymous poster hash: 131c5...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...