Gå til innhold

Hva tror du skjer etter døden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er det jo slik at dine øyne har ingen rot i virkeligheten. De er basert på et ønske om å være noe mer enn du er.

Det hadde jo vært fantastisk om det var sånn. Det synes jeg også! Men bare fordi man ønsker noe, så blir det ikke sant.

Hvorfor synes du det er idiotisk å tro på høyere makter, energier, sjeler osv?

Anonymous poster hash: 84ea8...20a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nettopp StineN. Ingen er i nærheten av å forstå multiverset, og andre dimensjoner er teoretisk mulig innenfor fysikken, men da for små til at vi kan relatere oss til dem. Hvorfor da trekke noen som helst konklusjoner?

Anonymous poster hash: 36e49...bac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp StineN. Ingen er i nærheten av å forstå multiverset, og andre dimensjoner er teoretisk mulig innenfor fysikken, men da for små til at vi kan relatere oss til dem. Hvorfor da trekke noen som helst konklusjoner? Anonymous poster hash: 36e49...bac

Fordi de som trur på sjeler, spøkelser, energier osv alltid trur det er relatert til sitt eget liv.

Noe som er en vanvittig idiotisk og egosentrisk tankegang.

Jeg har full tro på flere dimensjoner, men på en vitenskapelig måte. Og ikke på en måte som spåkoner med tarotkort eller snåsamenn som ser og føler energier..

Det er forsåvidt ikke en tro. Det er en teori.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de som trur på sjeler, spøkelser, energier osv alltid trur det er relatert til sitt eget liv.

Noe som er en vanvittig idiotisk og egosentrisk tankegang.

Jeg har full tro på flere dimensjoner, men på en vitenskapelig måte. Og ikke på en måte som spåkoner med tarotkort eller snåsamenn som ser og føler energier..

Det er forsåvidt ikke en tro. Det er en teori.

Hva mener du med at det alltid er relatert til sitt eget liv?

Anonymous poster hash: 84ea8...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo slik at dine øyne har ingen rot i virkeligheten. De er basert på et ønske om å være noe mer enn du er.

Det hadde jo vært fantastisk om det var sånn. Det synes jeg også! Men bare fordi man ønsker noe, så blir det ikke sant.

Det er jo riktig det, men man kan jo håpe :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg i at tarotkort og spåkoner er vel sært StineN. Men jeg er åpen for muligheten av det Eliade kalte Det hellige :) At der er "noe".

Anonymous poster hash: 36e49...bac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi ble jo til den vi er. Noe må jo skje i neste liv ettersom vi er her i dag… nekter å tro at alt forsvinner og vi blir ingenting - for hvordan kom vi hit? Eksisterer egentlig livet? Mye tanker



Anonymous poster hash: a3188...3da
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble jo til den vi er. Noe må jo skje i neste liv ettersom vi er her i dag… nekter å tro at alt forsvinner og vi blir ingenting - for hvordan kom vi hit? Eksisterer egentlig livet? Mye tanker Anonymous poster hash: a3188...3da

Her er et godt eksempel på hva jeg mener. Dette er hva en person som ikke vet bedre ville sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror på reinkarnasjon men vet vel innerst inne at det bare blir mørkt. litt trist egentlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror på reinkarnasjon men vet vel innerst inne at det bare blir mørkt. litt trist egentlig

Befriende mener jeg. Det er en deilig befriende tanke at man er helt ubetydelig, og at livet man lever her betyr ingenting i det store og hele. Da står man helt fri til å gjøre det man vil, uten hemninger eller begrensninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et godt eksempel på hva jeg mener. Dette er hva en person som ikke vet bedre ville sagt.

så opplys oss dumme da, kjære stineN :)

Anonymous poster hash: 84ea8...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døden er bare fysisk. Personen som bor i kroppen, forlater kroppen og går over i den åndelige verden

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når moren min var liten var faren hennes veldig syk. Han var lam i nesten hele kroppen og kunne ikke si annet enn ja og nei. Dagen han døde satt hun ved han, og i de sekundene før han døde strakk han ut armen hans og sa navnet på sin avdøde bror og far. Det skulle ikke ha vært mulig pga. lammelsen og at han ikke kunne snakke. Like etter døde han. Dette har gitt meg grunn til å tro at det er noe mer der ute som vi ikke kan forstå. Jeg tror ikke det er noen gud, men jeg tror det finnes noe vi ikke kan forstå. En åndeverden der vi alle møtes igjen. Ellers kan det hende det var en hallusinasjon av slektningene hans men det forklarer fortsatt ikke hvordan han kunne snakke og løfte armen hans.



Anonymous poster hash: a0c17...f6f
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fotballen

Nøyaktig det samme som før vi er født, ingenting.

Det samme tror jeg :) Hadde vert artig å svevd rundt som et spøkelse da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting. Vi dør, blir begravd og et i opp av mark.

Tenker at folk som trur vi kommer til et annet sted på ett eller annet hvis er skikkelig dumme.

Det at folk blir emosjonelt tilknyttet til en ide og derfor muligens ikke klarer å forholde seg helt objektive betyr ikke at de er dumme.

Denne kommentaren sier vel egentlig mer om deg. Man burde være forsiktig med å kalle folk dumme, ser så utrolig teit ut når man oppfører seg som en idiot selv.

Anonymous poster hash: a7ab0...286

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg blir enten makkamat eller brent. Har ikke helt bestemt meg for hva jeg vil velge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bruker1000

Jeg tror på det Amelia Brand sier i filmen Interstellar :

"We love people whove died ... wheres the social utility in that? Maybe it means more - something we cant understand, yet. Maybe its some evidence, some artifact of higher dimensions that we cant consciously perceive. Im drawn across the universe to someone I havent seen for a decade, who I know is probably dead. Love is the one thing were capable of perceiving that transcends dimensions of time and space. Maybe we should trust that, even if we cant yet understand it."

Kjærligheten vil føre oss videre ett sted. Da jeg sa til kjæresten min "Du vet at når vi dør... så er det ingenting igjen. vi er borte. Vi vil aldri kunne se eller føle hverandres kjærlighet igjen."

Kjæresten min er ateist, men han ga meg ett svar som fikk meg til å gråte på flekken : "jeg vil finne deg på en eller annen måte, uansett." De ordene traff meg virkelig. Jeg tror kjærligheten har en sterkere kraft enn vi aner, og den rår i universet og i vinden og overalt... Kjærligheten vil ta oss et sted vi ikke kan forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på det Amelia Brand sier i filmen Interstellar :

"We love people whove died ... wheres the social utility in that? Maybe it means more - something we cant understand, yet. Maybe its some evidence, some artifact of higher dimensions that we cant consciously perceive. Im drawn across the universe to someone I havent seen for a decade, who I know is probably dead. Love is the one thing were capable of perceiving that transcends dimensions of time and space. Maybe we should trust that, even if we cant yet understand it."

Artig nok leste jeg nettopp om en alternativ slutt på Interstellar, som hadde hatt et mye mørkere utfall enn det som endte opp i filmen. Kort sagt så fikk regissørbroren (Christopher) viljen sin, og manusbrorens (Jonathan) ide måtte vike.

Spoilervarsel, for de som ikke har sett filmen enda:

http://nerdist.com/jonathan-nolans-ending-to-interstellar-made-a-lot-more-sense/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...