Gå til innhold

Hva tror du skjer etter døden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ingenting, vi opphører eksistere for evig og for alltid.

Det er trist, spesielt med tanke på at det i nær fremtid vil komme teknologi som kan fordoble eller tredoble menneskets levealder og muligens etterhvert reversering av alderdom hos celler.

Men det er etter min tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingenting, vi opphører eksistere for evig og for alltid.

Det er trist, spesielt med tanke på at det i nær fremtid vil komme teknologi som kan fordoble eller tredoble menneskets levealder og muligens etterhvert reversering av alderdom hos celler.

Men det er etter min tid...

Tror du at vi har sjeler?

Anonymous poster hash: 84ea8...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting. Vi dør, blir begravd og et i opp av mark.

Tenker at folk som trur vi kommer til et annet sted på ett eller annet hvis er skikkelig dumme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en troer, dvs at jeg tror på et liv etter døden. Kanskje vi blir reinkarnert eller går igjen og passer på den gjenværende familien vår. Jeg tror også at vi blir dømt ut ifra hvordan vi har levd livene våre og hva vi har gjort. Og hvis det finnes en himmel og et helvete, så blir vi sendt opp eller ned utifra livene våre. Vi har en sjel og den er sendt til jorden for å lære. Kanskje har vi gjort noe i et tidligere liv, som vi skal lære av i dette livet osv.

Jeg har opplevd ting som har overbevist meg at det finnes mer etter døden og ingenting kan forandre min oppfattelse av det. Jeg har sett og opplevd ting. Men en ting er sikkert: vi finner alle sammen ut av dette den dagen vi dør.

Endret av Kittykat
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en troer, dvs at jeg tror på et liv etter døden. Kanskje vi blir reinkarnert eller går igjen og passer på den gjenværende familien vår. Jeg tror også at vi blir dømt ut ifra hvordan vi har levd livene våre og hva vi har gjort. Og hvis det finnes en himmel og et helvete, så blir vi sendt opp eller ned utifra livene våre. Vi har en sjel og den er sendt til jorden for å lære. Kanskje har vi gjort noe i et tidligere liv, som vi skal lære av i dette livet osv.

Jeg har opplevd ting som har overbevist meg at det finnes mer etter døden og ingenting kan forandre min oppfattelse av det. Jeg har sett og opplevd ting. Men en ting er sikkert: vi finner alle sammen ut av dette den dagen vi dør.

Så om noen kommer med håndfaste bevis på at hvordan du har tolket de situasjonene som har overbevist deg, så endrer du ikke mening?

Og vi finner ikke ut av det når vi dør. For det er ikke noe, og når vi dør kan vi ikke oppleve noe. Så det går ikke an å oppleve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker at folk som trur vi kommer til et annet sted på ett eller annet hvis er skikkelig dumme.

Så man er dum fordi man velger å tro på noe? Jeg synes folk som rakker ned oss som tror på noe etter døden er skikkelig dumme (for å sitte det litt på spissen). Selv om man er uenige om hva som skjer etter døden, så kan man være voksen og ikke komme med idiotiske kommentarer. Da kan man heller være enige om å være uenige og repsektere hverandre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om noen kommer med håndfaste bevis på at hvordan du har tolket de situasjonene som har overbevist deg, så endrer du ikke mening?

Og vi finner ikke ut av det når vi dør. For det er ikke noe, og når vi dør kan vi ikke oppleve noe. Så det går ikke an å oppleve.

Jeg vet hva som skjer etter døden fordi jeg har sett deg og opplevd det. Du må være forsiktig med å kalle folk dumme...

Anonymous poster hash: 84ea8...20a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hva som skjer etter døden fordi jeg har sett deg og opplevd det. Du må være forsiktig med å kalle folk dumme... Anonymous poster hash: 84ea8...20a

Virkelig.. Fortell gjerne

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre har nevnt, vi opphører å eksistere.

Det er lite lite som tyder på en sjel eller et liv etter døden. Like lite som at enhjørninger eller troll eksisterer. Dette innebærer at uansett om du har vært god eller ond, levd at godt liv i vesten, eller oppvokst i en fangeleir i Nord Korea, så blir resultatet det samme, vi opphører. Vi viskes ut, for aldri å komme tilbake igjen. Minner fra barndommen din, hvordan du var, ting som bare du visste, når døden kommer er slike minner borte for evig og allitd. Det er ingen belønning eller straff for hvordan du valgte å leve livet.

Med en slik tanke så synes jeg livet bare blir mer fantastisk, og man ønsker å gjøre mer ut av det. Tiden her på jorden er ikke en transittstasjon til himmel eller helvetet. Lev livet fullt ut, nyt det, det er ditt eneste.

Evigheten, det vil si et liv etter døden, virker faktisk enda mer dystert enn døden.

Endret av Snof
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig.. Fortell gjerne

Mente selvfølgelig sett det* ikke deg, haha!

Anonymous poster hash: 84ea8...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om noen kommer med håndfaste bevis på at hvordan du har tolket de situasjonene som har overbevist deg, så endrer du ikke mening?

Og vi finner ikke ut av det når vi dør. For det er ikke noe, og når vi dør kan vi ikke oppleve noe. Så det går ikke an å oppleve.

Det er helt greit at du stiller spørsmål ved det og det respekterer jeg.

Jeg tviler på at vitenskapen kan forklare et spøkelse, ut-av-kroppen-opplevelse, huske et tidligere liv (og tingene stemmer uten at man har lest eller hørt om de på noen som helst måte) osv. Og da er det ikke bare jeg som har opplevd dette, men flere som har opplevd det samtidig som jeg.

Jeg tror på at det finnes høyere makter (ikke Gud) og at det skjer mellom himmel og jord enn vi noen gang vil vite. Og ja, jeg mener at man går videre etter døden. Man går videre til neste fase. Sjelen lever videre, den dør ikke.

Jeg har opplevd for mye til at det kan bare være fantasien min. Og da med tanke på at vi har vært flere som har opplevd nøyaktig det samme. Jeg er 100% sikker på at det er noe mer. Om det ikke finnes noe etter døden, ja da har jeg iallefall hatt muligheten til å tro på noe :wink:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så man er dum fordi man velger å tro på noe? Jeg synes folk som rakker ned oss som tror på noe etter døden er skikkelig dumme (for å sitte det litt på spissen). Selv om man er uenige om hva som skjer etter døden, så kan man være voksen og ikke komme med idiotiske kommentarer. Da kan man heller være enige om å være uenige og repsektere hverandre.

Man er ikke dum fordi man velger å tro på noe. Man er dum fordi man velger å tro på noe helt idiotisk.

Være enig om å være uenig er noe av det mest uproduktive som finnes. Tenk nikola tesla tenkte slik? Da hadde ikke samfunnet vårt hatt muligheten til å fungere slik det gjør i dag.

De fleste trur på noe etter døden fordi de ikke kan skjønne at vi kan være her uten en grunn.

Noe vi er. Vi er et resultat av millioner av år med evolusjon på en livnærende planet. Vi er ikke spesielle i det hele tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det å vite at det finnes høyere makter er den største gaven jeg noen gang har fått.



Anonymous poster hash: 84ea8...20a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hva som skjer etter døden fordi jeg har sett deg og opplevd det. Du må være forsiktig med å kalle folk dumme...

Anonymous poster hash: 84ea8...20a

Fortell, fortell. Nå ble jeg nysgjerrig :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er ikke dum fordi man velger å tro på noe. Man er dum fordi man velger å tro på noe helt idiotisk.

Være enig om å være uenig er noe av det mest uproduktive som finnes. Tenk nikola tesla tenkte slik? Da hadde ikke samfunnet vårt hatt muligheten til å fungere slik det gjør i dag.

De fleste trur på noe etter døden fordi de ikke kan skjønne at vi kan være her uten en grunn.

Noe vi er. Vi er et resultat av millioner av år med evolusjon på en livnærende planet. Vi er ikke spesielle i det hele tatt.

Nei, vi er ikke spesielle. Vi er ett med resten av universet. Hvorfor er det idiotsik å tro at det finnes et liv etter døden, høyere makter osv?

Anonymous poster hash: 84ea8...20a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selv ikke de største av våre vitenskapsmenn og kvinner forstår multiverset fullt ut.

Anonymous poster hash: 36e49...bac

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er ikke dum fordi man velger å tro på noe. Man er dum fordi man velger å tro på noe helt idiotisk.

Være enig om å være uenig er noe av det mest uproduktive som finnes. Tenk nikola tesla tenkte slik? Da hadde ikke samfunnet vårt hatt muligheten til å fungere slik det gjør i dag.

De fleste trur på noe etter døden fordi de ikke kan skjønne at vi kan være her uten en grunn.

Noe vi er. Vi er et resultat av millioner av år med evolusjon på en livnærende planet. Vi er ikke spesielle i det hele tatt.

Å tro på dette er ikke idiotisk. I mine øyne iallefall. Jeg velger å tro på dette, for det å tro på at det finnes høyere makter, gir meg faktisk en slags grunn til å tro at jeg er hvor jeg er den dag i dag, at det finnes en skjebne. Jeg vet at evolusjonen (den tror jeg også på) er årsaken til at vi mennesker eksisterer, men nå mener jeg utenom evolusjonen, hvis du skjønner.

Min samboer tror ikke på noe av dette og det er greit. Men jeg har sagt det samme til han, at det vil vi finne ut av den dagen vi dør. I mine øyne, så gjør vi det. Bevissheten vår dør ikke, den gjenstår og går videre. Han respekterer iallefall mitt syn på dette, uansett hvor latterlig det virker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å tro på dette er ikke idiotisk. I mine øyne iallefall. Jeg velger å tro på dette, for det å tro på at det finnes høyere makter, gir meg faktisk en slags grunn til å tro at jeg er hvor jeg er den dag i dag, at det finnes en skjebne. Jeg vet at evolusjonen (den tror jeg også på) er årsaken til at vi mennesker eksisterer, men nå mener jeg utenom evolusjonen, hvis du skjønner.

Min samboer tror ikke på noe av dette og det er greit. Men jeg har sagt det samme til han, at det vil vi finne ut av den dagen vi dør. I mine øyne, så gjør vi det. Bevissheten vår dør ikke, den gjenstår og går videre. Han respekterer iallefall mitt syn på dette, uansett hvor latterlig det virker.

Nå er det jo slik at dine øyne har ingen rot i virkeligheten. De er basert på et ønske om å være noe mer enn du er.

Det hadde jo vært fantastisk om det var sånn. Det synes jeg også! Men bare fordi man ønsker noe, så blir det ikke sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv ikke de største av våre vitenskapsmenn og kvinner forstår multiverset fullt ut. Anonymous poster hash: 36e49...bac

Multiverset er det ingen som er i nærheten av å forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...