Gå til innhold

Religiøse som stopper deg på gata


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har flere ganger blitt stoppet av religiøse folk med alskens blader de gjerne vil vise meg. Bor heldigvis i blokk, så har ikke hatt noen på døra enda. Disse folkene har et eneste mål: å trykke deres religion ned gjennom halsen min. Dette er noe som provoserer meg kraftig! Er dette noe folk generelt synes er ok?



Anonymous poster hash: 0f8aa...adf
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det irriterer meg for så vidt, men ikke verre enn at jeg sier "Ikke interessert!", går videre og har glemt det etter et halvt minutt. Det er ingenting som tilsier at du er forpliktet til å stoppe og snakke med dem.



Anonymous poster hash: 7826b...ea1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har aldri opplevd dette, og glad er jeg for det. Høres plagsomt og provoserende ut. Blir veldig provosert over mennesker som prøver å trykke sin tro, holdninger og verdier på andre mennesker.



Anonymous poster hash: e38fd...c82
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det irriterer meg for så vidt, men ikke verre enn at jeg sier "Ikke interessert!", går videre og har glemt det etter et halvt minutt. Det er ingenting som tilsier at du er forpliktet til å stoppe og snakke med dem.

Anonymous poster hash: 7826b...ea1

Det er helt sant, men det er vel ikke helt det som er poenget.. Dette er jo folk som er overbevist om at de har rett, og resten av verden har feil. De stopper folk på gata og regelrett trykker deres oppfatning av hvordan verden fungerer på folk. Det er arrogansen, påståeligheten og fremgangsmåten jeg har problemer med.

Anonymous poster hash: 0f8aa...adf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd dette selv ved flere anledninger. Sier at jeg ikke er interessert og går videre uten å tenke så mye mer på det :)

Endret av Karthy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sant, men det er vel ikke helt det som er poenget.. Dette er jo folk som er overbevist om at de har rett, og resten av verden har feil. De stopper folk på gata og regelrett trykker deres oppfatning av hvordan verden fungerer på folk. Det er arrogansen, påståeligheten og fremgangsmåten jeg har problemer med.

Anonymous poster hash: 0f8aa...adf

Ja, jeg er for så vidt enig, men de irriterer meg ikke spesielt mye mer enn strømselgere og ververe for Nei til EU/Ja til EU og alle andre som prøver å stoppe folk på gata.

(Bortsett fra når svovelpredikanter stiller seg opp med høyttaleranlegg på Jernbanetorget, og skråler om dommedag og fortapelse så jeg hører dem langt opp på Karl Johan, da. Det er plagsomt, det.)

Anonymous poster hash: 7826b...ea1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes de alltid er kjempehyggelige, jeg :vetikke: De er jo ikke noe verre enn f.eks. politiske stander som deler ut brosjyrer. Husk på at de gjør det i god tro.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir sur når jeg føler seg presset til å tro noe jeg ikke vil. Og jeg blir også sur når ikke-religøse mennesker gjør det samme. Det gjelder begge veier. Jeg har flere ganger blitt stoppet på gaten og fått høre at "Hei! Vi vil bare si at gud elsker deg, han ser over deg", etc. Det bryr jeg meg egentlig ikke om, i og med at jeg ikke føler meg presset til noe. Da sier jeg bare "ok" og lar de gå videre.

Synes derimot det er frekt og respektløst å spørre hva folk tror på og så prøve å endre på det/presse religionen deres på dem. Folk er som de er, det bør respekteres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis folk vil tro på gud(en eller flere av de 3000+ fudene som tilbes....) så kan de gjøre det hjemme. Med en gang de drar religionen ut på gata eller inn i politikken så går ting til helvete... Oppspinn bør håndteres som oppspinn(ignoreres og latterligjøres). Når slike kommer på min dør så blir de latterligjort og stakkarsligjort. Det får dem til å snu og kanskje tenke seg om en ekstra gang før de kommer tilbake. Er ca. 3 år siden jehovas vitner var på min dør(ser dem jevnlig i nabolaget) ;-)

Anonymous poster hash: a2ebd...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dere må slutte å takke nei til å høre om guds budskap, selv blir jeg kjempe glad om noen på gata tar kontakt med meg... Er svært ensom og trenger faktisk noen å snakke med... Og om det da er noen som sprer deg glade budskap, ja da blir jeg svært glad. :) Jeg elsker gud, vår skaper. Og alle som nekter å tro, vil få det vanskelig på dommens dag...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dere må slutte å takke nei til å høre om guds budskap, selv blir jeg kjempe glad om noen på gata tar kontakt med meg... Er svært ensom og trenger faktisk noen å snakke med... Og om det da er noen som sprer deg glade budskap, ja da blir jeg svært glad. :) Jeg elsker gud, vår skaper. Og alle som nekter å tro, vil få det vanskelig på dommens dag...

Det at du er ensom og trenger noen å snakke med rettferdiggjør ikke at folk stopper meg og regelrett lyver meg opp i trynet. Jeg er ateist, og det synes jeg religiøse skal respektere.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazycatlady

Folk som stopper deg på gata og prøver å påprakke deg religionen sin skulle hatt juling! Religion er roten til alt ondt! Blir forbanna på sånne folk og skygger unna om noen prøver å stoppe meg. Jeg er ateist og tror ikke på hverken Gud, Jesus, den hellige ånd, andre ånder, skjeler, dommens dag, liv etter døden eller noe som helst sånt sprøyt. Jeg tror ikke på en dritt før det er vitenskapelig bevist.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er ok. Ble for ikke så lenge siden stoppet av en mann på t-banestasjonen som sa: "tror du på jesus?" Jeg bare smilte og gikk videre. Også har vi jehovas vitner som stadig ringer på huset mitt og gir oss disse bladene. Jeg synes religion er helt ok, men jeg synes ikke det er riktig å prøve å prakke den på noen andre. "Fint at du er kristen og føler guds kjærlighet, men jeg bryr meg faktisk ikke!" :glare:



Anonymous poster hash: 7515f...e30
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sier enten "Nei takk" med et smil, eller stopper for å ta en liten prat og kanskje en diskusjon dersom jeg har god tid :) Folk på døra har jeg til gode å oppleve enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier "drar til helvete!"

Neida

jeg hadde nok løpt, synes religiøse mennesker er skumle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Trolletrine

Sier nei takk med et smil, og hvis de fremdeles prøver seg, sier jeg at jeg er ateist. Da pleier de å gi seg, sikkert fordi jeg er fordømt og skal brenne i helvete :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det beste å si til dem er: det at du tror du skal nyte himmelen og jeg skal brenne i helvete, og at du også tror det er greit at det fungerer sånn gjør at du er et dårlig menneske. Det at du velger å følge en diktator er ikke mere bra enn å følge hitler eller kim....

Ca nå begynner de å stamme og ikke få fram noen ting. Job done.

Anonymous poster hash: a2ebd...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er greit nok. Hvis jeg har tid pleier jeg å si at for å overbevise meg holder det ikke å si hva de tror på og hva de får ut av det, men hvorfor de tror på det. Er nesten overraskende mange som ikke aner hva de skal svare på et slikt spørsmål, og stotrer litt før de går med en tvilende grimase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater relliøse Ivarballonger som skal prakke på folk rellionen sin. Sånne folk er så jævla klein-stein!!

Anonymous poster hash: d1ff7...db6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så sinte! Er det sånn vi nordmenn er blitt? :P

Er vel ingen grunn til å ønske at noen blir oppjulet av dette?

Har selv blitt stoppet av kriste på gaten flere ganger. Jeg synes det er veldig interessant! Vi står og snakker om religion på gata en stund før vi bestemmer oss for å sette oss på en café eller et bibliotek. Der diskuterer vi og forteller om hverandres syn. Det er sånn man blir mer open minded. Jeg får høre noe jeg ikke har tenkt på, og det samme har dem.

Jeg føler meg takknemmelig for at de vil dele sine tanker og sin filosofi med meg, og jeg liker at noen vil høre på min.

Dette er også folk som ofte har reist mye og lever helt annerledes enn meg, så jeg lærer mye ved å få høre om folk de har møtt og om hverdagen deres. Språk er de også god i.



  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...