Gå til innhold

Rare ting du trodde var sant da du var liten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trodde at når man drømte så var drømmen synlig over personen som en film, slik man ofte så det på film.

Trodde også at alt var svart-hvitt da mamma var liten fordi bildene og filmopptak fra den gang var svart-hvitt :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trodde på gud da jeg var liten bare for at en fyr i kjole i et gammelt stort hus sa det.

Alt hva vi tror på som barn hehehe ;-)

Anonymous poster hash: 3ca78...22d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At apokalypsen ville komme 9/9 1999 kl 0909.

Anonymous poster hash: 41f38...322

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg trodde før at hvis man var fargeblind så så man ikke farger, men bare svart hvitt og grått

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg trodde at hjerteknuser var en sykdom som ødelegger hjertet.

Da jeg var liten hadde ukebladet Hjemmet en egen spalte som het hjerteknuseren hvor leserne kunne sende inn bilder av barna sine. Jeg syntes det var fælt at alle de søte ungene hadde hjertesykdom.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at Godlia i Oslo var et skikkelig eksotisk sted hvor man bodde i hus oppe i trærne. Jeg misforsto mamma, som sa at det var mange trehus der. Også syntes jeg at Godlia hørtes så eksotisk ut,hehe.

Gjett om jeg ble skuffa da vi kom dit.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Var noen barn som for noen dager siden spurte om jeg hadde vært i krigen for jeg hadde så mange hull i ørene :fnise:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frk_Molly

Jeg trodde syden var et land hvor det ikke var noen tyver. Hadde veldig lyst til å reise dit.

Og så gikk det et rykte på skolen min om at man kunne bli gravid av å spise jordbær. Holdt meg unna det en stund, ja.

Aah, barnelogikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ennasus

At en spark(sånne greier man kjører med om vinteren) kosta 15.000kr :P

Og at mamma og pappa(og alle voksne generelt) hadde ubegrenset med penger. Fattet ikke hvorfor vi ikke kunne få Playstation, mobil og å reise til syden :P

Endret av Ennasus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at jeg kunne dra samme aprilspøken til foreldrene mine hvert år uten å bli avslørt. Men de spilte med de, latet som om de ble overrasket over å ha blitt lurt nok en gang av samme greia tiende året på rad liksom...hehe fine foreldre :)

Og når pappa snakket om at noe var pluss moms så trodde jeg han mente bamsemoms...og det trodde jeg lenge! X)

Endret av Huldrejenta
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha jeg ler godt her. fantastiske innlegg.m

Jeg hadde veldig livlig fantasi jeg. Trodde utrolig mye merkelig.

Jeg trodde at hvis jeg ikke så meg i øynene på speilbildet bildet mitt når jeg pusset tenner, ville det plutselig se en annen vei og "bli levende".

Jeg trodde jeg var funnet i et boss-spann.

Jeg trodde Gud bodde bak Ulrikken og hadde en stor kjeglehatt. Og når man gjorde noe galt ville han komme opp og se stygt på oss.

Jeg trodde morfar(som var skallet) sitt hår blåste på havet da han var ung.

Jeg trodde djevelen ville banke på døren om natten om man hadde løyet.

Jeg trodde "mørtemannen"(som var en slags lokkemann jeg hadde oppdiktet) var kullsvart som en afrikaner, og gikk rundt og lokket barn.

Jeg trodde ikea het KEA. Og trodde at alle sa feil når de sa de skule I kea.. Det het da at man skulle PÅ Kea.

Jeg trodde djevelen ville komme om to stk målte hender.

Jeg trodde det fantes hekser på ordentlig. (Var seriøst livredd etter å ha lest heksene av Roald Dahl.)

Og mye mer... :)

Anonymous poster hash: 9c1a4...e41

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde folk bare hadde misforstått uttalen av "Ica" når de sa "IKEA". Skjønte aldri hva som var greia med å dra på "Ica".

Anonymous poster hash: 3c038...c15

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var livredd for sprekkene i asfalten - spesielt hvis det vokste blomster opp av dem. Var hellig overbevist om at det var et tegn på at veien kom til å revne helt sånn at vi falt rett gjennom. Altså at asfalten var jordskorpa. Det så nemlig sånn ut på en av de bildene i ei bok jeg hadde, der du så jorda delt i to, da lå det et tynt lag ytterst (asfalt) og resten var lava og ild. Kunne virkelig ikke skjønne hvorfor ingen voksne tok ansvar og reddet oss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er født tidlig på morgenen. En periode var jeg veldig bekymra for om jeg hadde vekt mamma da jeg ble født :hoho:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ble fortalt av min overtroiske og religiøse mor og bestemor at jeg aldri måtte gråte foran et speil for da ville denne negative energien sendes opp i verdensrommet og slå tilbake på meg i ettertid. Bestemor tror vel enda på det :skratte: Bye logic.



Anonymous poster hash: d968a...c1d
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg kommer fra var det et rim som gikk, har du vondt i magen, så gå til Per i hagen. Aner ikke hvor det kommer fra for det gir ikke mening. Vi hadde ihvertfall en busk i midt i hagen. Jeg var hellig overbevis om at det var Per og det var dit jeg måtte hvis jeg fikk vondt i magen😝

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg kommer fra var det et rim som gikk, har du vondt i magen, så gå til Per i hagen. Aner ikke hvor det kommer fra for det gir ikke mening. Vi hadde ihvertfall en busk i midt i hagen. Jeg var hellig overbevis om at det var Per og det var dit jeg måtte hvis jeg fikk vondt i magen😝

Jeg trodde lenge at Carl I. Hagen var Per i hagen... lurte på hvorfor en politiker var så kjent for å kurere magevondt :P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en på barneskolen som fortalte meg at når vi begynte på ungdomsskolen måtte vi ta jomfrutesten. Lærerne skulle altså sjekke om vi var jomfru eller ikke. Svaret ville sendes hjem til mamma og pappa. Hun fortsatte med å fortelle meg at man kunne miste jomfrudommen ved å ri på hest (jeg var hestejente). Jeg gruet meg til ungdomsskolen😆

Anonymous poster hash: 4dc79...591

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...