Gå til innhold

Den ultimate familiebil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Familien øker, og vi trenger en romslig bil. Men vi er helt grønn på dette. I dag har vi en 99'mod carisma, og den er for liten.

Vi trenger en hvor det er plass til 2 bakovervendte bilstoler, til nyfødt og en på 3 år. Sambo er ganske lang, å pleier ha førersetet så langt bak det går. Vi ønsker også et stort bagasjerom, til både barnevogn( har en emmaljunga edge) og div. da det blir en del turer.

Noen som vil dele erfaringer om egne biler? Hvilke typer bør vi se etter?

Vil helst ha nyere enn 2007, og vi kan ikke gå over en pris på 200K. Bør også være litt motor, siden vi kjører langt hver dag.

Takker for tips!

Anonymous poster hash: c5c72...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Familien øker, og vi trenger en romslig bil. Men vi er helt grønn på dette. I dag har vi en 99'mod carisma, og den er for liten.

Vi trenger en hvor det er plass til 2 bakovervendte bilstoler, til nyfødt og en på 3 år. Sambo er ganske lang, å pleier ha førersetet så langt bak det går. Vi ønsker også et stort bagasjerom, til både barnevogn( har en emmaljunga edge) og div. da det blir en del turer.

Noen som vil dele erfaringer om egne biler? Hvilke typer bør vi se etter?

Vil helst ha nyere enn 2007, og vi kan ikke gå over en pris på 200K. Bør også være litt motor, siden vi kjører langt hver dag.

Takker for tips!

Anonymous poster hash: c5c72...f25

Nissan NV200, f eks denne http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=51171195&searchclickthrough=true

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, de kan gå.

Andre som har tips/efaringer?

TS

Anonymous poster hash: c5c72...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nissan og Mitsubishi er jo greie de, men hva med Volvo V70? Toyota Verso? Litt mer pålitelige biler.

Anonymous poster hash: 092d3...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nissan og Mitsubishi er jo greie de, men hva med Volvo V70? Toyota Verso? Litt mer pålitelige biler.

Anonymous poster hash: 092d3...69e

De kan sikkert gå. Men når jeg ser på finn er det ingen i vår nærhet. Ytterst få med våre kriterier md tanke på km stand og girkasse osv.

TS

Anonymous poster hash: c5c72...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ligger jo en hel haug av de på finn :) Er bedre å reise litt for å få en ålreit pris, det er ikke alltid pris hos alle forhandlere er det som er "markedspris" for å si det sånn.. Så best å ikke ta "det første og beste".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger jo en hel haug av de på finn :) Er bedre å reise litt for å få en ålreit pris, det er ikke alltid pris hos alle forhandlere er det som er "markedspris" for å si det sånn.. Så best å ikke ta "det første og beste".

Superb er en flott familiebil, kunne tenkt meg en slik egentlig. Men jeg er litt skeptisk til merkeforhandleren..... Jeg har en VW selv, og kjenner til flere som har dyre erfaringer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du mye og dårlig erfaring med Peugeot? Jeg har hatt to, men de er av litt eldre årgang (>10år), og det har vært veldig pålitelige biler som har kostet svært lite å holde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skoda er jo Volkswagen's billigmerke, så de er mer utprøvd og mer pålitelig enn de vrælet de selger ellers. Volkswagenforhandlere og verksteder går derimot med svært store overskudd, uansett merke... ;)

Det er utrolig mye å velge mellom. Som regel så er japansk bra, men Nissan er ganske skjøre greier, med dårlig planlegging. Mitsubishi har ofte feil med girkasser (dyrt!) og de faller gjerne fra hverandre når de blir ti år gamle eller nærmer seg 150000km kjørelengde...akkurat som mange andre biler.



Anonymous poster hash: 092d3...69e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina

Har tatt fly til Bergen for å kjøpe bil engang vi, tok det som en tur. Kjørte hjem igjen. Da bodde vi på Kongsvinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S-max har vi veldig lyst på. Sliter litt med å finne de med mer enn 2 seter her i området. Noen som vet hvor mye det koster og evt. Få satt inn bakseter og gjøre den om fra varebil til personbil?

Jeg er gravid, og dagens situasjon tillater ikke at vi kan reise land og strand etter bil. Jeg vil gjerne være med å prøvekjøre, siden jeg blir den som kommer til å bruke bilen mest.

Peugot sine stasjonsvogner/flerbruksbiler synes jeg ser kjekke ut. Samme med vw touran og opel zafira. Men man hører så mye forskjellig...

Ingen her som har bakovervendt barneseter og barnevogn de må kjøre rundt med?? Md tanke på plassmessig erfaring? :)

TS

Anonymous poster hash: c5c72...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da vi hadde bakovervendt sete og barnevogn(er) kjørte vi Volvo 240, Toyota Corolla og, senere, Nissan Primera. Det går fint med all slags biler, man innretter seg! I Corollaen ble det trangt, men setet satt jo som et skudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S-max har vi veldig lyst på. Sliter litt med å finne de med mer enn 2 seter her i området. Noen som vet hvor mye det koster og evt. Få satt inn bakseter og gjøre den om fra varebil til personbil?

Jeg er gravid, og dagens situasjon tillater ikke at vi kan reise land og strand etter bil. Jeg vil gjerne være med å prøvekjøre, siden jeg blir den som kommer til å bruke bilen mest.

Peugot sine stasjonsvogner/flerbruksbiler synes jeg ser kjekke ut. Samme med vw touran og opel zafira. Men man hører så mye forskjellig...

Ingen her som har bakovervendt barneseter og barnevogn de må kjøre rundt med?? Md tanke på plassmessig erfaring? :)

TS

Anonymous poster hash: c5c72...f25

TS

Anonymous poster hash: c5c72...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...