Gå til innhold

Hva er det verste som KAN skje hvis man kjører uten forsikring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis man har kjøpt en ny bil og ikke fått ordnet forsikring på den ennå men kjører den likevel, bare til og fra jobb, hva er det verste som kan skje? Utenom en ulykke selvfølgelig. Jeg tenker mer på som i hvis politiet skulle ta en i kontroll. Kan man få bot? Hvor mye i så fall? Noen som vet?



Anonymous poster hash: 8fff6...36a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om du får bot og slikt - men du kan jo være uheldig som kameraten min - en annen dame kjørte heelt feil, og kræsjet inn i han. Hadde han hatt forsikring ville hun ha fått skylden. Fordi han ikke har forsikring må han betale hele hennes (nye) bils verdi. Kjipe penger.



Anonymous poster hash: 18051...668
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjører uten forsikring og skader noen, vil du antageligvis bli gjeldsslave for livet.

Anonymous poster hash: 70e5a...170

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om du får bot og slikt - men du kan jo være uheldig som kameraten min - en annen dame kjørte heelt feil, og kræsjet inn i han. Hadde han hatt forsikring ville hun ha fått skylden. Fordi han ikke har forsikring må han betale hele hennes (nye) bils verdi. Kjipe penger.

Anonymous poster hash: 18051...668

Men da skal man være bra uheldig. Jeg tenkte mer på politiet, hva er det verste de kan gjøre. Det gjelder ikke meg for øvrig, det gjelder en venninne av meg.

Anonymous poster hash: 8fff6...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da skal man være bra uheldig. Jeg tenkte mer på politiet, hva er det verste de kan gjøre. Det gjelder ikke meg for øvrig, det gjelder en venninne av meg.

Anonymous poster hash: 8fff6...36a

Kjører man uten forsikring, er man ikke uheldig. Da er man dum!
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er venninnen din stokk dum. Hvis hun møter på politiet vil bilen bli avskiltet på stedet og hun får en stor bot (vet ikke summen) Kanskje prikker på førerkortet, evt inndragning av det. Hvis du VET hun kjører uten forsikring er du pliktig til å varsle da det kan være fare for liv og helse



Anonymous poster hash: 1c4aa...e63
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innbiller meg at man blir fratatt førerkort? Synes å huske en slik sak for noen år siden. Muligens det var avskilting av bilen? Jaja, dyrt blir det sikkert i alle fall, og man er bra hjernedød hvis man ikke klarer å ta en telefon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er venninnen din stokk dum. Hvis hun møter på politiet vil bilen bli avskiltet på stedet og hun får en stor bot (vet ikke summen) Kanskje prikker på førerkortet, evt inndragning av det. Hvis du VET hun kjører uten forsikring er du pliktig til å varsle da det kan være fare for liv og helse

Anonymous poster hash: 1c4aa...e63

Det meste av denne posten gir mening, men det skurrer litt når det kommer til fare for liv og helse delen. Hvordan i alle dager kan det bli større fare for liv og helse dersom hun kjører uten forsikring i forhold til med? Forsikring, til tross for at det inneholder ordet sikring, har ingenting med fysisk sikkerhet å gjøre.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg sagt til venninnen min (om det var min venninne) at hun få se til helvete å skjerpe seg! Det tar faen ikke lang tid å ordne med en forsikring, og at det er utrolig kjipt både for henne og andre om hun kræsjer. Skaff nå i det minste en ansvarsforsikring da!! Tenk så grusomt for henne om hun blir gjeldsslave for livet på noe så teit, og tenk på alt det ekstra det kan medføre for den hun evt måtte komme til å skade.. Og jeg ble påkjørt og skadd for livet på veien rett utenfor hjemmet, så det at hun baaare skal kjøre til jobb er ingen unnskyldning!! Og om hun havner i ulykke hvor det ikke er hennes feil heller, sliter hun som pokker uten forsikring..

Og at venninnen din faktisk bekymrer seg mest for bot når det kommer til å kjøre uten forsikring, sier litt om hvor korttenkt hun må være, i mine øyne..

Anonymous poster hash: e8dd8...95a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det ekstra ille for den hun kan komme til å skade? De får jo ikke noe mindre/ dårligere behandling av den grunn?

Synd for henne at hun kan komme til å ødelegge sin egen økonomi. Men det er vel ikke noe andre bør ta så på vei for? Det er jo ikke større sjanse for at hun krasjer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bot fra politiet er jo en bagatell.

Men tenk hvis uhellet er skikkelig ute og du er årsaken til en ulykke hvor et menneske blir handikappet for resten av livet og du kanskje må ut med erstatning på mange millioner og du står uten forsikring. Da er du i hvertfall gjeldsslave for resten av livet. Kan aldri kjøpe deg hus eller noe annet og 60 % av lønna di blir automatisk trukket hver mnd til nedbetaling av erstatningen.

Anonymous poster hash: da54d...14b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir betenkt når mennesker som tenker at det ikke er så farlig å kjøre rundt uten forsikring fordi de bare skal kjøre til/fra jobb (som om ulykker bare skjer på langturer?), faktisk får lov til å kjøre. Man kan umulig være så fryktelig lur om man har en sånn tankegang, da kan man jo begynne å lure på hva man deler veien med hver dag..

Så hvis jeg kun har ansvar på min egen bil, blir påkjørt av noen uten forsikring eller penger, så mener du at det ikke kunne gått utover meg? Det kunne ikke blitt en mye mer omfattende og krevende sak å få erstatning til behandling etc da mener du? Forsikringsselskapet mitt er jo ikke pliktig å dekke for meg om jeg bare har ansvar, da skal jo motpartens forsikringsselskap dekke, men om det ikke er noe forsikringsselskap å gå til, så kan det ta år og dager før ting skjer..

Anonymous poster hash: e8dd8...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Bilen blir vel avskiltet på stedet, om hun blir stoppet.

Og å ikke ordne forsikring er jo dumskap. Det får man gjort på to minutter på nettet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man har kjøpt en ny bil og ikke fått ordnet forsikring på den ennå men kjører den likevel, bare til og fra jobb, hva er det verste som kan skje? Utenom en ulykke selvfølgelig. Jeg tenker mer på som i hvis politiet skulle ta en i kontroll. Kan man få bot? Hvor mye i så fall? Noen som vet?

Anonymous poster hash: 8fff6...36a

Ikke fått ordnet forsikring er en dårlig unnskyldning, det får du vel ordnet på nett eller telefon så å si hele døgnet helg som uke!! Man kan ikke kjøre på lykke og fromme å håpe på flaks, det er dyrt å være etterpåklok!!!

Anonymous poster hash: 14a3b...a80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det verste som kan skje er en bot og at skiltene kan klippes? Jeg vet min venninne kjører forsiktig og hensynsfullt så det vil ikke skje noen ulykke. Jeg er mest bekymret for politiet egentlig. Men takk for svar.



Anonymous poster hash: 8fff6...36a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Så det verste som kan skje er en bot og at skiltene kan klippes? Jeg vet min venninne kjører forsiktig og hensynsfullt så det vil ikke skje noen ulykke.

Anonymous poster hash: 8fff6...36a

Dummeste jeg noen gang har hørt.

Man kan fort havne i en ulykke, siden man tross alt ikke er alene på veien.

Det værste som kan skje er jo at hun blir gjeldsslave resten av livet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så det verste som kan skje er en bot og at skiltene kan klippes? Jeg vet min venninne kjører forsiktig og hensynsfullt så det vil ikke skje noen ulykke. Jeg er mest bekymret for politiet egentlig. Men takk for svar.

Anonymous poster hash: 8fff6...36a

Se svar 2: Hvis hun møter en annen bil som egentlig har skyld, må hun betale hele skaden.. Blir det personskader blir hun skyldig millioner. Politiet er vel den minste bekymringen her.

Anonymous poster hash: 14a3b...a80

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at såpass lite oppegående folk klarer å ta lappen engang, blir skremt.

Anonymous poster hash: 2533b...a20

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen blir i hvert fall avskiltet på stedet. Vet det av erfaring. Jeg har ikke kjørt uten forsikring noen gang, men pga en feil fra forsikringsselskapets side sto bilen som ikke-forsikret i kjøretøyregisteret. Og politiet tok skiltene på en fredag kveld og nektet å prate med forsikringsselskapet for å oppklare feilen. :-(

Anonymous poster hash: b22ad...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...