Gå til innhold

Hva er deres råd til meg? Pomeranian som er operert og rehabilitering.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Hunden min er blitt operert for pattelaluksasjon i Januar, til uken er det 6 uker siden han ble operert. Allerede tredje dagen etter operasjon har han brukt benet, stått og gått på alle fire. Han er glad, spiser normalt og rett og slett en fornøyd hund.

Har vært på kontroll med han hos kirurgen som opererte han og alt sto bra til. Fikk beskjed at nå er det på tide med rehabilitering, men at det er opp til meg. Han må ikke men bør prøve. Jeg er i villrede, fordi jeg ikke vet helt hva jeg skal bestemme meg for. Jeg tenkte å bestille en time og se om han liker det i det hele tatt, og selv om han ikke har haltet siden operasjon, så tror jeg at rehabilitering vil gjøre han godt på sikt, at han får brukt muskler skikkelig.

Hva tenker dere?

Og en ting til:

Siden operasjonen så har jeg merket at fremste foten hans er veldig ofte i løpet av dagen bøyd, eller at han holder den oppe. Han er veldig forsiktig med den. Han går på den og bruker den, men jeg ser at noe ikke stemmer helt. Har nevnt dette til dyrlegen men fikk beskjed om at jeg ikke skal tenke så mye på det. Men jeg klarer ikke å la være. :( for jeg ser hvor forsiktig han er med den foten. Inni hodet mitt så tenker jeg at han er blitt så vant med å halte på bakfoten før operasjon, at han derfor har den fremste oppe nå. At det liksom ligger i hjernen hans, den uvanen.

Og han humper veldig mye når han går rolig.

Er jeg for bekymret eller hva tenker dere?

Blir takknemlig for alle svar :)

Anonymous poster hash: 2d546...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør absolutt høre på dyrlegen. Rehabilitering er veldig viktig.



Anonymous poster hash: 02f53...84f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har sikkert avlastet bakbena ved å bruke frembena for mye og antagelig fått en belastningsskade i fremfoten.

Rehab er helt klart viktig for hunden din. Svømmetrening f.eks er helt gull.



Anonymous poster hash: 9ed9d...b4d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StripeyPanda

1. Definitivt gå for rehabilitering. Det er for å styrke og stimulere muskulatur som har blitt brukt feil/ ikke i det hele tatt, samt bruke og styrke opp kneet igjen etter lang tid med feil belastning og posisjon.

2. Den framfoten.. Som AB over meg sier, det kan være en nå belastningsskade som kommer frem? Merkelig at han skal gjøre det nå etter operasjon. Hvor lenge har han gjort det?

Hvor gammel er hunden?

Ring til veterinæren og spør - er du bekymret for fremfoten så spør om et røntgenbilde og litt bøy og tøy for å kjenne etter. Det koster veterinæren tjue minutt, kanskje en tusenlapp for deg, men kan iallfall utelukke og gi deg fred i sjela.

Hilsen vet-student :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...