Gå til innhold

Katten lager hull i posen i kattedoen. Mulig å forhindre dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som sagt så er dette noe jeg fint kan overleve, men jeg lurte på om noen hadde noen løsninger på akkurat dette. Liker veldig godt doen ellers og er ikke noe annet jeg vil endre på. Så hvis det ikke finnes andre løsninger så klarer jeg meg fint :)



Anonymous poster hash: ce15b...b5a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med et sånt underlag man kan legge i sengen? Det kan du vel klippe til? Og det kan også vaskes.



Anonymous poster hash: 67abd...1b7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med et sånt underlag man kan legge i sengen? Det kan du vel klippe til? Og det kan også vaskes.

Anonymous poster hash: 67abd...1b7

Ja, det kan jeg prøve. Hvor får man kjøpt dette?

Anonymous poster hash: ce15b...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det kan være farlig for katten..men på clas ohlson får man sånne tynne klutgreier som man bruker for å avfryse frysere, de er som bleier, og suger til seg masse væske. Holder nok bedre på lukt enn aviser.

Kanskje dotypen din ville fungert bedre med en annen type kattesand? Feks sånne perler? At det blir lettere å rengjøre da så du ikke trenger pose.. Da tar man bare ut bæsjene også bytter man perlene 1 gang i måneden omtrent (tror jeg, er en stund siden jeg brukte det)

Jeg klipper forresten klør på min katt, men begynte ikke med det før hun var 1år+. Bruker en kloklipper beregnet for smådyr og klipper bare ytterste tupper av klør på forpotene. Gjør det når hun er supertrøtt, da rekker hun ikke reagere før jeg er ferdig med 1 pote. Hun klarer ikke å kvesse dem nok selv, så de blir skrekkelig lange hvis jeg aldri klipper dem.. men de er skarpe selv etter klipp, så tror uannsett ikke det ville løse ditt problem med hull i posen :)

(Har lurt på det samme selv når jeg har sett posene i butikken da...alle katter graver jo med klør, så det må jo alltid gå hull på disse posene...?? Finnes det kanskje noen som er mer solide enn andre...?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med bordbrikker i myk plast? Fåes kjøpt for ca 10 kr pr stk på jysk.

De er bøyelige, enkle å rengjøre, kan klippes og trekker ikke til seg lukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lenke til kattedoen? Jeg ble kjempenysgjerrig nå. Synes vanlig kattedo er kjempeenkel, så dette må jo være fantastiske greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du lenke til kattedoen? Jeg ble kjempenysgjerrig nå. Synes vanlig kattedo er kjempeenkel, så dette må jo være fantastiske greier.

Her. Folk kan si hva de vil her inne men ingen vet hvordan det er for meg, har hatt vanlig kattedo tidligere før jeg gikk over til denne og det er flere grunner til at denne var mye bedre for meg og min leilighet osv. Folk vet jo ikke noenting om min situasjon og hvordan de fysiske løsningene er totalt sett, selv om jeg forklarer. :P

Anonymous poster hash: ce15b...b5a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det kan være farlig for katten..men på clas ohlson får man sånne tynne klutgreier som man bruker for å avfryse frysere, de er som bleier, og suger til seg masse væske. Holder nok bedre på lukt enn aviser.

Kanskje dotypen din ville fungert bedre med en annen type kattesand? Feks sånne perler? At det blir lettere å rengjøre da så du ikke trenger pose.. Da tar man bare ut bæsjene også bytter man perlene 1 gang i måneden omtrent (tror jeg, er en stund siden jeg brukte det)

Jeg klipper forresten klør på min katt, men begynte ikke med det før hun var 1år+. Bruker en kloklipper beregnet for smådyr og klipper bare ytterste tupper av klør på forpotene. Gjør det når hun er supertrøtt, da rekker hun ikke reagere før jeg er ferdig med 1 pote. Hun klarer ikke å kvesse dem nok selv, så de blir skrekkelig lange hvis jeg aldri klipper dem.. men de er skarpe selv etter klipp, så tror uannsett ikke det ville løse ditt problem med hull i posen :)

(Har lurt på det samme selv når jeg har sett posene i butikken da...alle katter graver jo med klør, så det må jo alltid gå hull på disse posene...?? Finnes det kanskje noen som er mer solide enn andre...?)

Hva med bordbrikker i myk plast? Fåes kjøpt for ca 10 kr pr stk på jysk.

De er bøyelige, enkle å rengjøre, kan klippes og trekker ikke til seg lukt.

Takk for tipsene deres :)

Anonymous poster hash: ce15b...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...