Gå til innhold

Hjelp i, valg av katterase


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det er de absolutt! :) Mine foreldre har to og jeg en, alle tre er innekatter og de har det veldig bra. Aldri syke og eldste er 15 år og frisk som en fisk. De har heller aldri vist interesse for å gå ut, og de er jo avlet opp til å være inne, så de har ikke samme jaktinstinkt eller er "gate smarte" som vanlige huskatter, så tror ikke de hadde klart seg så bra ute heller :fnise: Kan virkelig anbefale rasen!! Lykke til :)

Anonymous poster hash: 64cf2...74f

Takk for svar :)

Høres ut som den perfekte katten for oss som bor i byer! Og liker veldig godt at det er en frisk rase. Klarer ikke å finne noe negativt med denne rasen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:

Takk for svar :)

Høres ut som den perfekte katten for oss som bor i byer! Og liker veldig godt at det er en frisk rase. Klarer ikke å finne noe negativt med denne rasen :)

Bare hyggelig :) Rasen vil nok passe dere midt i blinken, og jeg kan heller ikke komme på noe negativt om Britisk korthår etter å hatt rasen i over 20 år og heller ingen "skjulte" sykdommer :)

Anonymous poster hash: 64cf2...74f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig :) Rasen vil nok passe dere midt i blinken, og jeg kan heller ikke komme på noe negativt om Britisk korthår etter å hatt rasen i over 20 år og heller ingen "skjulte" sykdommer :)

Anonymous poster hash: 64cf2...74f

Britisk korthår er jo også en katt som er utrolig vakker, da, og jeg tror garantert ts vil bli fornøyd med et familiemedlem av denne rasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Britisk korthår er jo også en katt som er utrolig vakker, da, og jeg tror garantert ts vil bli fornøyd med et familiemedlem av denne rasen.

Ja, har fått tenkt litt på det, tror nok det er det jeg har falt for :) Selv om Russian Blue også ville passet perfekt, så tror jeg nok det blir en Britte :)

-TS

Anonymous poster hash: 31219...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du en nydelig Ragdoll-jente som ønskes omplassert, hadde jeg hatt mulighet selv så hadde jeg lett kjøpt henne. ÅH! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har du en nydelig Ragdoll-jente som ønskes omplassert, hadde jeg hatt mulighet selv så hadde jeg lett kjøpt henne. ÅH! :rodmer:

Var jo veldig nydelig da :rodmer: Bare litt langt unna.. :(

Tenkte med ein gang på sibirkatt!

Eller kanskje munshcin, dritsøte katter!

Er jo nydelig de også :) Ser ut som jeg må tilbake i tankeboksen..

Anonymous poster hash: 31219...10b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragdoll er virkelig perfekte katter for dem som ønsker sosiale kosebamser i pels som kan læres opp til å gå tur i sele. Min raggis er sosial, pratsom, har silkepels som nesten aldri tover seg (men røyter en del til tider da) og leken. Han følger gjerne etter meg hvis jeg går i et annet rom og er virkelig en liten sjarmør i pels.

Han er ikke mer doven enn den andre katta mi, som er en bygdemix.

Jeg valgte en kosepus som ikke kan stilles ut på grunn av skjønnhetsfeil (bl.a. hvit haletupp) og betalte 7000 kr. Han er en skikkelig bamse og har verdens søteste og morsomste gemytt, til tider litt sassy og utspekulert. Ragdolls kan også læres opp til å gjøre triks og mange lærer dem å apportere lekene sine.

Men de fleste katteraser er jo søte på sitt vis da, så du må bare gå for den katten og rasen som du føler mest for.



Anonymous poster hash: 73423...9ff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke anbefale Norsk skogkatt som innekatt! Jeg har mange selv og også prøvd å ha de som innekatt, men erfaring viser at de aller fleste har kraftig instinkt for å søke seg ut uansett om de aldri har vært ute, samt behov for bevegelse og stimuli. Jada, de er rolige katter som liker å henge med familien sin, men det er ikke ensbetydende med innekattgemytt. ;)



Anonymous poster hash: 2b6f5...049
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale britisk korthår som innekatt. Men husk at innekatt krever mer av deg som katteeier mtp aktivisering og sosialisering. BK har en del utfordringer når det kommer til tenner, men du får kjøpt et eget spesialfor for å motvirke det. De har også anlegg for å bli tykke, så du må leke med den.

Vi vurderte burmeser, slo det fra oss da vi hørte om tre burmesere som døde av sykdom i sommer. Virker ikke som en frisk rase.

Ellers enig med siste taler, Norsk skogkatt bør ikke være innekatt, den vil gå på veggen :) Vi hadde det da jeg bodde hjemme, men der bodde vi nær skog, sjø og store uteområder.



Anonymous poster hash: 6bca1...270
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville uten tvil valgt ragdoll. De er barnevennlige, rolige, lekne, lette å stelle og oppdra, og ikke minst er de usannsynlig nydelige. Nå har jeg en svær bastardmons, men hvis jeg noen gang skal ha en annen katt blir det en ragdoll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...