Gå til innhold

Hvilken dyrevernsorganisasjon støtter dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilken dyrevernsorganisasjon støtter dere og hvorfor?

Jeg skulle gjerne støttet dem alle, men må velge 1 i første omgang, grunnet dårlig økonomi. Vil gjerne høre hvilken/hvilke dere støtter:)

Anonymous poster hash: ff316...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Badabing

Jeg har byttet litt på. Har støttet WWF (ikke direkte dyrevernsorganisasjon, men jeg var neshornfadder) og NOAH. Nå støtter jeg Dyrevernalliansen.

Kommer litt an på hva du legger i dyrevern og hvordan du mener en dyrevernsorganisasjon bør arbeide. Hva er dine hjertesaker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg innså at NOAH og PETA mer eller mindre var veganerorganisasjon så gikk jeg over til Dyrevernalliansen og FOD-gården. Jeg har også støttet WWF.



Anonymous poster hash: 76a6b...aa4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stringfellow1

Hva slags veldedige organisasjoner gjør egentlig noe aktivt for å slåss for dyrs rettigheter ?

Det virker mest som det er preik, preik og atter tomt snakk. Men fint lite annet som gjelder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags veldedige organisasjoner gjør egentlig noe aktivt for å slåss for dyrs rettigheter ?

Det virker mest som det er preik, preik og atter tomt snakk. Men fint lite annet som gjelder...

Dyrebeskyttelsen tar seg av svært mange hjemløse katter i Norges land, og får de adoptert til nye familier. Det er langt i fra bare preik.

Anonymous poster hash: 262c5...422

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En lokal dyrevernsorganisasjon (ikke medlem i Dyrebeskyttelsen Norge).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Hva slags veldedige organisasjoner gjør egentlig noe aktivt for å slåss for dyrs rettigheter ?

Det virker mest som det er preik, preik og atter tomt snakk. Men fint lite annet som gjelder...

Dyrebeskyttelsen gjør veldig mye lokalt. Dyrevernalliansen begynte jeg å støtte etter å ha sett juristen deres på alt av debatter på Litteraturhuset som har med dyr å gjøre, at jeg ser at de skriver inn høringssvar hele tiden og virkelig er engasjerte. Så hvis du snakker om dyrs rettigheter, er de et godt valg. De har vært veldig flinke i pelsdyr-debatten også, selv om det kanskje var Nettverk for dyrs frihet som stod for avsløringene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:)

Jeg vil helst støtte dem alle sammen, men foreløpig har jeg kun råd til 100 kr i måneden (kanskje 200 kr dersom jeg får høyere lønn etter lønnsforhandlingene om noen måneder).

Synes arbeidet med omplassering av dyr er utrolig bra, og vil derfor støtte f.eks dyrebeskyttelsen. Blir helt rørt når et dyr får en ny sjanse.

Men arbeid mot pelsdyrnæringen, testing av kosmetikk osv er også utrolig viktig for meg. Får vondt langt inni hjerterota av å tenke på alt det de stakkars dyrene må igjennom. Mennesker er onde skapninger (ikke alle da heldigvis:))

Anonymous poster hash: ff316...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs jo veldig på hva du forventer av en organisasjon. Personlig støtter jeg SPCA, de samarbeider blant annet med Mattilsynet for å finne fosterhjem og adopsjonshjem til dyr som trenger det. Hovedsakelig jobber de med forebyggende arbeid for dyrevern, mye opplæring og informasjonsutdeling osv.

Støttemedlemmer betaler ikke mer enn 300kr i året, så det er en organisasjon man kan støtte uansett syns jeg :)

Anonymous poster hash: 94b2b...c6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Den lokale fordi der gjøres en kjempejobb i mitt distrikt, og hver krone kan bety forskjellen på et hjem eller ikke et hjem, en mulighet til å leve eller vissheten om døden.

- og jeg ser på det som en livslang 'nedbetaling' av livet til 'gutta mine' :hjerte:

Ikke del av Dyrebeskyttelsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foreningen for Omplassering av dyr (FOD) ?



Anonymous poster hash: 01e43...4a3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:)

Jeg vil helst støtte dem alle sammen, men foreløpig har jeg kun råd til 100 kr i måneden (kanskje 200 kr dersom jeg får høyere lønn etter lønnsforhandlingene om noen måneder).

Synes arbeidet med omplassering av dyr er utrolig bra, og vil derfor støtte f.eks dyrebeskyttelsen. Blir helt rørt når et dyr får en ny sjanse.

Men arbeid mot pelsdyrnæringen, testing av kosmetikk osv er også utrolig viktig for meg. Får vondt langt inni hjerterota av å tenke på alt det de stakkars dyrene må igjennom. Mennesker er onde skapninger (ikke alle da heldigvis:))

Anonymous poster hash: ff316...bd4

Jeg støtter Foreningen for omplassering av dyr. Der kan man velge selv hvor mye man vil gi i støtte, fra 20 til 1000 kr per måned. :)

I tillegg har jeg tidligere støttet WWF.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FOD :) de gjør så utrolig mye bra!



Anonymous poster hash: 61be3...373
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Pheel

Noah eller Dyrebeskyttelsen hadde jeg valgt. Synes det virker som om Noah er mest "på" saker de brenner for og kjemper, mens DB som andre har sagt gjør veldig mye bra lokalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...