Gå til innhold

Pus i havnet i slosskamp igjen!


m91

Anbefalte innlegg

Pus kom inn igen i dagtidlig med en del små sår under øret og hals partiet, vanskelig og si om det er bitemerker eller kloremerker! Og han er veldig sliten og litt tung i kroppen når han går.

Men hvor høy terskel skal man ha før man kontakter Dyrlege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hold ham inne noen dager og følg med allmentilstanden. Spiser og drikker han? Er han mottagelig for kos? Sover han mer enn vanlig og trekker seg bort? Hvis allmenntilstanden virker fin, så er det nok bare overfladiske rift som gror av seg selv. Virker han som om han trekker seg bort, sover mer enn normalt og ikke vil spise noe særlig, så ville jeg tatt en tur til dyrlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si at allmenntilstanden hans er som den skal, bare litt ekstra sliten : ) Da bare ser jeg deg litt ann, takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Bare husk at katteskinn er et av de seigeste materialene som finnes. Et bitt av en annen katt vil som regel gi en infeksjon, og siden katteskinn er av den konsistensen det er (seigt) så pleier infeksjoner å spre seg under huden.

Ergo: Hold nå et skarpt øye med sårene/bittene, og han bør være kvikk på poten i morgen tidlig. Hvis han er tung i kroppen etter en natts søvn så er det vetrinæren neste.

Tillegg: Siden skadene er i hals/nakke partiet så har han vært i nærkamp med en katt av lik styrke og rang. De barker ikke ihop om styrkeforholdet er klart, - da blir den med lavest rang jaget avgårde (kanskje med et bitt i haleroten om den andre har truffet).

Er de derimot like sterke, og alle andre styrkesignaler og utfordringer/demonstrasjoner ikke har avgjort hvem som er vinner, - da kan det komme til fysisk nærkamp.

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazycatlady

Heller en gang for mye hos dyrlegen enn en gang for lite. Anbefaler deg å kastrere katten din også om den ikke er det. Da blir det mindre slåssing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller en gang for mye hos dyrlegen enn en gang for lite. Anbefaler deg å kastrere katten din også om den ikke er det. Da blir det mindre slåssing.

:Nikke: + Pus inne om natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest crazycatlady

:Nikke: + Pus inne om natta!

Ja, det også. Mine er alltid inne på natta selv om alle er kastrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...