Gå til innhold

kjemisk kastrert hund,,-fjerne chipen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For snart 3 mnd siden kjemisk kastrerte jeg min hund, da jeg ville forsøke å la huset være levelig for oss alle under tispa vår sin løpetid.

Det som er saken nå er at det er en annen som vil bruke min hanne på sin tispe, så jeg lurer på om noen her inne vet om det er mulig å fjerne denne chipen, og hvor lang tid det vil ta når han har fått kvaliteten opp igjen.

Dette skal jeg selvsagt høre om hos en vetrinær, men lurte på om noen hadde erfaring fra dette her inne.



Anonymous poster hash: e1cee...c75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir for dumt, når du har valgt å kastrere hunden din, for så å fjerne dette kun for parring? For at du skal få penger.

Tenk litt over dette, da det var en grunn til at du valgte å kastrere hunden din.



Anonymous poster hash: b9487...63c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også tenkt meg om litt her. Når har denne tispa løpetid? Hvis du har en halvårschip så kan den vel bare gå sin gang og dere kan evt parre neste løpetid?

Dette er vel heller ikke en langsiktig løsning hvis dere har en tispe som får løpetid to ganger i året. Skal han gå av og på chipper alt etter når hun har løpetid og om noen vil bruke ham til parring? Det kan bli en ubehagelig berg og dalbane av hormoner for hunden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du risikerer å få en tullete hund om du skal kjemisk kastrert han når det passer deg og så fjerne chipen når du vil ha penger.

Anonymous poster hash: bb1e9...2a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For snart 3 mnd siden kjemisk kastrerte jeg min hund, da jeg ville forsøke å la huset være levelig for oss alle under tispa vår sin løpetid.

Det som er saken nå er at det er en annen som vil bruke min hanne på sin tispe, så jeg lurer på om noen her inne vet om det er mulig å fjerne denne chipen, og hvor lang tid det vil ta når han har fått kvaliteten opp igjen.

Dette skal jeg selvsagt høre om hos en vetrinær, men lurte på om noen hadde erfaring fra dette her inne.

Anonymous poster hash: e1cee...c75

Har chippet vært der i tre måneder er det allerede igangsatt prosesser som påvirker hundens hormoner. En slik hund skal IKKE brukes i avl.

Anonymous poster hash: 35cc6...9e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...