Gå til innhold

6 måneder fengsel for hundemorder


WubWub

Anbefalte innlegg

Det er mange år siden jeg ble sint over det latterlige lavet straffenivået her til lands når det kommer til mord og voldtekt, men i den saken her så kjenner jeg at jeg blir sterkt provosert.

6 måneder i fengsel for å binde fast hunden sin med en betongblokk å kaste den i en foss? Nei vettu hva ... Her burde dommeren statuert et skikkelig eksempel på at dette absolutt ikke er greit.

Det er samfunnets og voksnes plikt å passe på de som ikke kan forsvare seg selv fra farlige mennesker uten hemninger. Overgrep mot barn, kjæledyr og syke mennesker bør og skal straffes ekstra hardt.

Jeg hadde håpet på minst 3-4 år bak løs og slå for dette mennesket. Men neida... med mindre det er snakk om økokriminalitet mot staten så virker det ikke som rettsvesenet er noe nevnverdig interressert i å straffe folk.

http://www.dagbladet.no/2015/03/02/nyheter/innenriks/hund/dyremishandling/38011146/

29-åringen som var tiltalt for å ha bundet en hund fast i en sementblokk og kastet den i vannet fra en bro, er i Moss tingrett dømt til seks måneders fengsel, melder NRK.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han fortjener helt klart mer straff.

Men jeg er i det minste glad for at saken har blitt tatt tak i; altfor mange katte-og hundedrap blir henlagt, så det er et skritt i riktig retning.



Anonymous poster hash: fd6d8...5a2
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor kort straff. Burde fått flere tiår bak lås og slå :sinna: 6 mnd er ingenting i forhold til det den stakkars hunden måtte gå igjennom de siste minuttene av sitt liv :( Et liv er et liv, uansett om det er et dyr eller et menneske.

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke rettssystemet i Norge, det er straffbart å slå hunder, men å drepe babyer i mors mage? Det er lov... Sykt!

Anonymous poster hash: e5eea...5cf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på hvilken handling som hadde gitt tre års fengsel, når det å prøve å slå en hund i hjel med en jernstand, for så å kaste den i en foss bundet til en betongblokk kun gir seks måneders fengsel. Strafferammen var vel tre år, og denne saken burde gitt en øvre strafferamme.

Kanskje man automatisk mister empati med dyr og voldtektsofre og mishandlede barn når man begynner å jobbe i rettsvesenet? Som TS nevner er det nesten bare økonommisk kriminalitet som straffes hardt.

Anonymous poster hash: c39c1...f9d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Straffen er for kort, men den er bedre enn ingenting og bare en liten smekk på fingrene. 10 år uten å eie hund er også bra, selv om det burde vært livstid. Noen ting trenger man bare ikke flere sjanser på.

Håper at de klarer å presse opp straffenivået på en del områder med årene, samt skikkelig livstidsdommer som gjør at noen aldri kommer ut igjen.

Anonymous poster hash: 63efa...1ad

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeh, dere som er glade i straff og er straffelystne av natur.

Jeg har et spørsmål til dere. Tror dere at vedkommende vil gjenta handlingen om å binde fast ei uønsket bikkje til betong og drukne den, eller tror dere at person vil gjenta handlingen?

---------

Deretter lurer jeg på. Siden dere ønsker mer straff. Fordi dere er sinte og fordi at dere er rasende, hvorfor skal dere begrense dere liksom? Jeg har noen forslag til straffer;

- binde ham til en betong og drukne ham.

- piske ham.

- slå han.

- mange flere år i fengsel.

- pine han litt til.

Som dere er jeg også en sadist. Jeg nyter skikkelig godt å plage en jeg misliker liker godt som jeg liker å glede en som jeg liker.

Så derfor sier jeg til dere. I og med at vi er bedre mennesker enn han dyreplageren så synes jeg at vi bør begrense oss når det kommer til straffelyst, og ikke viser forbrytere at vi er motivert av same hang til å straffelyst som det kriminelle er når de straffer samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Eg forstår meg ikkje på folk!

Koffor få hund når du ikkje har råd til veterinær(Sida eigaren drepte den.)

Og fant eigaren ikkje ein meir human måte å drepe bikkja?

Skyt den. Finn ein jeger og skyt den.

Eller det mest riktige: GITT DEN VEKK ELLER SELGT DEN!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg forstår meg ikkje på folk!

Koffor få hund når du ikkje har råd til veterinær(Sida eigaren drepte den.)

Og fant eigaren ikkje ein meir human måte å drepe bikkja?

Skyt den. Finn ein jeger og skyt den.

Eller det mest riktige: GITT DEN VEKK ELLER SELGT DEN!!!!!!!!!!

Han ville jo ikke plage folk med problemet sitt.

Jeg synes at fengselsstraff er helt feil fordi at dyr er dyr. Han burde fått psykologtimer og terapi og ikke fengsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Han ville jo ikke plage folk med problemet sitt.

Jeg synes at fengselsstraff er helt feil fordi at dyr er dyr. Han burde fått psykologtimer og terapi og ikke fengsel.

Plage folk med problemet sitt?

Jegere liker jo å skyte(I alle fall dei eg kjenner) så eg trur ikkje han ville plage dei med å spør.

Dessuten så plager man ikkje ein veterinær med dyra sine.

Folk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plage folk med problemet sitt?

Jegere liker jo å skyte(I alle fall dei eg kjenner) så eg trur ikkje han ville plage dei med å spør.

Dessuten så plager man ikkje ein veterinær med dyra sine.

Folk...

Hallo, jeg prøver bare å forestille meg han mannen. Jeg er ikke han. Jeg liker dyr jeg. Jeg slår ikke insekter en gang. Så ikke sammenlign meg med ham dyremorderen der.

Forresten hvis du tenker deg om littegranne, eeeh, er det ingenting som gjør at du forstår at han kanskje forsøker å skjule en annen forbrytelse? Hva om han har vanskjøttet bikkja? Ikke gitt den mat? Hva om han hadde gitt bikkja juling? Da ville jo dette her blitt oppdaget av jegeren og veterinæren, ville det ikke?

Av og til skjønner jeg rett og slett ikke hvorfor så mange virker så kort-tenkte? De klarer ikke å studere en sak uten å forestille seg alt fra egne premisser! Du er ikke dyremorderen, du er deg selv! Ergo må du endre tankegangen og TENKE som en dyremorder hvis du skal forstå noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Hallo, jeg prøver bare å forestille meg han mannen. Jeg er ikke han. Jeg liker dyr jeg. Jeg slår ikke insekter en gang. Så ikke sammenlign meg med ham dyremorderen der.

Forresten hvis du tenker deg om littegranne, eeeh, er det ingenting som gjør at du forstår at han kanskje forsøker å skjule en annen forbrytelse? Hva om han har vanskjøttet bikkja? Ikke gitt den mat? Hva om han hadde gitt bikkja juling? Da ville jo dette her blitt oppdaget av jegeren og veterinæren, ville det ikke?

Av og til skjønner jeg rett og slett ikke hvorfor så mange virker så kort-tenkte? De klarer ikke å studere en sak uten å forestille seg alt fra egne premisser! Du er ikke dyremorderen, du er deg selv! Ergo må du endre tankegangen og TENKE som en dyremorder hvis du skal forstå noe som helst.

Haha nei! Eg meinte ikkje at du var lik han! Eg forstår at det høyrest slik ut, men meinte det ikkje sånn.

Stakkars lille Lucas ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eeh, dere som er glade i straff og er straffelystne av natur.

Jeg har et spørsmål til dere. Tror dere at vedkommende vil gjenta handlingen om å binde fast ei uønsket bikkje til betong og drukne den, eller tror dere at person vil gjenta handlingen?

---------

Deretter lurer jeg på. Siden dere ønsker mer straff. Fordi dere er sinte og fordi at dere er rasende, hvorfor skal dere begrense dere liksom? Jeg har noen forslag til straffer;

- binde ham til en betong og drukne ham.

- piske ham.

- slå han.

- mange flere år i fengsel.

- pine han litt til.

Som dere er jeg også en sadist. Jeg nyter skikkelig godt å plage en jeg misliker liker godt som jeg liker å glede en som jeg liker.

Så derfor sier jeg til dere. I og med at vi er bedre mennesker enn han dyreplageren så synes jeg at vi bør begrense oss når det kommer til straffelyst, og ikke viser forbrytere at vi er motivert av same hang til å straffelyst som det kriminelle er når de straffer samfunnet.

Han ville jo ikke plage folk med problemet sitt.

Jeg synes at fengselsstraff er helt feil fordi at dyr er dyr. Han burde fått psykologtimer og terapi og ikke fengsel.

Er så glad for at det finnes færre og færre av slike som deg. Før var dyr bare dyr, men i dag har man tilegnet seg litt mer kunnskap om at også dyr føler smerte, frykt, og stress. Hvorfor skal det være lavere straffer når det kommer til dyr egentlig? Prinsippmessig om at dyr aldri vil få noe som helst rettsvesen fordi det "kun er dyr"? De opplever like mye smerte som mennesker. Han fortjener høy straff fordi han utsatte et levende vesen som ikke kan forsvare seg selv for sterke smerter.

"Jeg synes at fengselsstraff er helt feil fordi dyr er dyr" Skremmende holdninger du utviser her på forumet, tenker ofte at noe må være alvorlig galt. Sadister som denne fyren som kan finne på å gjøre noe slikt og tro det er humant bør beskyttes mot seg selv, dyr og andre mennesker og det bør settes eksempler på at dyremishandling ikke er greit. Også de som har empati med slike bør oppsøke hjelp.

Anonymous poster hash: 7d766...c5f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt det kom en reaksjon selv om den var altfor mild. Håper uansett det virker preventivt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke rettssystemet i Norge, det er straffbart å slå hunder, men å drepe babyer i mors mage? Det er lov... Sykt!Anonymous poster hash: e5eea...5cf

Ja, det er helt forferdelig å avsluttet et liv som verken kan føle fysisk eller psykisk smerte, og som og også lever parasittisk... Ingen har rett på enn annens kropp for å overleve.

-------

Stakkars hund :-(

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er så glad for at det finnes færre og færre av slike som deg. Før var dyr bare dyr, men i dag har man tilegnet seg litt mer kunnskap om at også dyr føler smerte, frykt, og stress. Hvorfor skal det være lavere straffer når det kommer til dyr egentlig? Prinsippmessig om at dyr aldri vil få noe som helst rettsvesen fordi det "kun er dyr"? De opplever like mye smerte som mennesker. Han fortjener høy straff fordi han utsatte et levende vesen som ikke kan forsvare seg selv for sterke smerter.

"Jeg synes at fengselsstraff er helt feil fordi dyr er dyr" Skremmende holdninger du utviser her på forumet, tenker ofte at noe må være alvorlig galt. Sadister som denne fyren som kan finne på å gjøre noe slikt og tro det er humant bør beskyttes mot seg selv, dyr og andre mennesker og det bør settes eksempler på at dyremishandling ikke er greit. Også de som har empati med slike bør oppsøke hjelp.

Anonymous poster hash: 7d766...c5f

Fordi jeg er imot straff av mennesker så hater jeg dyr?

Hallo, jeg liker ikke å drepe insekter en gang.

Å være dyrevenn forutsetter ikke at man er en menneskehater. Ja jeg forstår at du hater mennesker som dreper dyr, men vi dreper millioner av dyr hver eneste dag, og disse menneskene i landbruket er ikke sadister for det.

Men du, - du som ønsker å straffe et menneske for straffens skyld, - altså ikke fordi at du tror et hjelper, men fordi du tror det gjør vondt,- ja du er en ekte sadist. Jeg er glad du innrømmer dette her da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pheel

Veldig skuffende. Spesielt med tanken på at forsvareren håpet på 1 år (istendenfor 3 som han kunne ha fått).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Earth

basert på forskning er det en klar sammenheng mellom de som utøver vold mot dyr og vold mot mennesker. Det et også vist at mennesker som utøver vold mot andre mennesker, også har øvet vold mot dyr.

Han burde vært bura inn i mer enn 6 måneder, samt fratatt retten til å ha noe som helst form for kontakt med dyr.mkan ikke forestille meg hvordan den stakkars hunden hadde det mens det hele stod på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Eeh, dere som er glade i straff og er straffelystne av natur.

Jeg har et spørsmål til dere. Tror dere at vedkommende vil gjenta handlingen om å binde fast ei uønsket bikkje til betong og drukne den, eller tror dere at person vil gjenta handlingen?

---------

Deretter lurer jeg på. Siden dere ønsker mer straff. Fordi dere er sinte og fordi at dere er rasende, hvorfor skal dere begrense dere liksom? Jeg har noen forslag til straffer;

- binde ham til en betong og drukne ham.

- piske ham.

- slå han.

- mange flere år i fengsel.

- pine han litt til.

Som dere er jeg også en sadist. Jeg nyter skikkelig godt å plage en jeg misliker liker godt som jeg liker å glede en som jeg liker.

Så derfor sier jeg til dere. I og med at vi er bedre mennesker enn han dyreplageren så synes jeg at vi bør begrense oss når det kommer til straffelyst, og ikke viser forbrytere at vi er motivert av same hang til å straffelyst som det kriminelle er når de straffer samfunnet.

Poenget er at straffen er for mild. Tenk hvor mye hunden led under "avlivningen".

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...