Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2015


Gjest Siyha

Anbefalte innlegg

Gjest Runforit

Jeg er så glad for at sjefen skal gjøre alt sammen med meg!!! Hun hadde perm i fjor så hun har stålkontroll.

Jeg vil bare grine når jeg prøver å lese om søknadene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Vært inne for vekstkontroll. Så kosli å se lille sprellemann. Fikk mange tydelige bilder av beibisen. Vertfall er vi i rute vekstmessig, og alt vel med oss beibisen har snudd seg nedover i hodeleie. Å det merkes, spark og boksing overalt :) har begynt nedtellingen nå, skal bare vokse litt til så... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært inne for vekstkontroll. Så kosli å se lille sprellemann. Fikk mange tydelige bilder av beibisen. Vertfall er vi i rute vekstmessig, og alt vel med oss beibisen har snudd seg nedover i hodeleie. Å det merkes, spark og boksing overalt :) har begynt nedtellingen nå, skal bare vokse litt til så... :)

Så kjekt :-) Hvilken uke er det vekstkontroll i, er det på 28ukers kontrollen du har vært? Ser ut for at det ikke finnes UL apparat hos JM som jeg går til, så da får jeg kanskje ikke se lille igjen før fødselen dersom vi ikke går for privat UL? Hva sa JM om at baby hadde snudd seg nedover allerede, er det vanlig når det enda er godt over 2 mnd til du har termin? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også nettopp vært på vekstkontroll. Jeg ble henvist fordi magen vokste lite fra kontroll til kontroll, lå under normalområdet, og SF-målet ikke fulgte en naturlig kurve. Heldigvis var jr. akkurat passe stor, så det er bare magen som er liten :)

Min ligger også med hodet ned (jeg er 30 uker på vei), og har ligget slik minst siden uke 24, da vi var på 3D-ultralyd! Det varierer litt om hun ligger med rumpa den ene eller den andre veien - man kjenner det godt når hun snur seg! Jeg håper hun fortsetter å ligge riktig vei helt frem til fødsel, satser på at det snart begynner å bli for trangt til at hun klarer en 180-grader i lengderetningen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er/har vært på kontroll ultralyd og sykehusjordmor hver 14 dag, skal gå til kontroll til lege også nå fremover hørte jeg. Har en forhistorie som gjør at sykehus ikke tar noen sjanser.... Men alt er sårende vel her. Både med mor å baby. Hadde en koselig dag med glukose belastning idag... Blæ... Men alt fint ser å, så jeg slipper flere fremover. Såfremt at ikke det blir sukker i urin.

Ja snudde seg sist helg tror jeg babyen gjorde. For da merket jeg spark og bevegelser andre stedet. Er nå i uke 28. Å det er to måneder til beibisen skal komme ut til oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ny time på St. Olavs 13.mai. Da har det gått nesten to måneder siden sist vi var der. Det har vært veldig deilig med en liten pause fra sykehus, men gleder meg til å se jenta vår igjen. Har riktignok hatt mye oppfølging av lege, jordmor, sosionom, psykolog osv. Jeg suger til meg alt jeg kan som er positivt. Ho vokser godt, har god hjerterytme, og det er mye liv i magen. Jeg har det fortsatt ganske tungt med meg selv, men har heldigvis greid å komme tilbake i 50 % jobb. Akkurat nå er det en liten seier i seg selv.

Neste gang vi er på St. Olavs får vi vite mer om tidspunkt for fødselen og vi får snakke med en barnekirurg. Vi vet at jenta vår må opereres kort tid etter fødselen for at ho skal kunne overleve, men samtidig vet vi ikke før etter fødselen om ho er sterk nok til å gjennomgå en operasjon. Det er jo egentlig en helt surrealistisk situasjon å være i, men jeg er fortsatt tilfreds med avgjørelsen om å fortsette svangerskapet. Kanskje vi om tre år har en relativt frisk jente løpende ute i hagen? Hvis ikke har vi en liten engel i himmelen, jeg kan nok lære meg å leve med det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ny time på St. Olavs 13.mai. Da har det gått nesten to måneder siden sist vi var der. Det har vært veldig deilig med en liten pause fra sykehus, men gleder meg til å se jenta vår igjen. Har riktignok hatt mye oppfølging av lege, jordmor, sosionom, psykolog osv. Jeg suger til meg alt jeg kan som er positivt. Ho vokser godt, har god hjerterytme, og det er mye liv i magen. Jeg har det fortsatt ganske tungt med meg selv, men har heldigvis greid å komme tilbake i 50 % jobb. Akkurat nå er det en liten seier i seg selv.

Neste gang vi er på St. Olavs får vi vite mer om tidspunkt for fødselen og vi får snakke med en barnekirurg. Vi vet at jenta vår må opereres kort tid etter fødselen for at ho skal kunne overleve, men samtidig vet vi ikke før etter fødselen om ho er sterk nok til å gjennomgå en operasjon. Det er jo egentlig en helt surrealistisk situasjon å være i, men jeg er fortsatt tilfreds med avgjørelsen om å fortsette svangerskapet. Kanskje vi om tre år har en relativt frisk jente løpende ute i hagen? Hvis ikke har vi en liten engel i himmelen, jeg kan nok lære meg å leve med det også.

Jeg har så lyst til å si noe, men jeg finner ikke ord.

Det dere går igjennom nå må være så vanskelig, med alle spørsmål og at dere ikke vet hva som kommer til å skje.

Du er kjempe tøff! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Vi har ny time på St. Olavs 13.mai. Da har det gått nesten to måneder siden sist vi var der. Det har vært veldig deilig med en liten pause fra sykehus, men gleder meg til å se jenta vår igjen. Har riktignok hatt mye oppfølging av lege, jordmor, sosionom, psykolog osv. Jeg suger til meg alt jeg kan som er positivt. Ho vokser godt, har god hjerterytme, og det er mye liv i magen. Jeg har det fortsatt ganske tungt med meg selv, men har heldigvis greid å komme tilbake i 50 % jobb. Akkurat nå er det en liten seier i seg selv.

Neste gang vi er på St. Olavs får vi vite mer om tidspunkt for fødselen og vi får snakke med en barnekirurg. Vi vet at jenta vår må opereres kort tid etter fødselen for at ho skal kunne overleve, men samtidig vet vi ikke før etter fødselen om ho er sterk nok til å gjennomgå en operasjon. Det er jo egentlig en helt surrealistisk situasjon å være i, men jeg er fortsatt tilfreds med avgjørelsen om å fortsette svangerskapet. Kanskje vi om tre år har en relativt frisk jente løpende ute i hagen? Hvis ikke har vi en liten engel i himmelen, jeg kan nok lære meg å leve med det også.

Fy fader du er sterk!!!

Ord blir fattig.

❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ny time på St. Olavs 13.mai. Da har det gått nesten to måneder siden sist vi var der. Det har vært veldig deilig med en liten pause fra sykehus, men gleder meg til å se jenta vår igjen. Har riktignok hatt mye oppfølging av lege, jordmor, sosionom, psykolog osv. Jeg suger til meg alt jeg kan som er positivt. Ho vokser godt, har god hjerterytme, og det er mye liv i magen. Jeg har det fortsatt ganske tungt med meg selv, men har heldigvis greid å komme tilbake i 50 % jobb. Akkurat nå er det en liten seier i seg selv.

Neste gang vi er på St. Olavs får vi vite mer om tidspunkt for fødselen og vi får snakke med en barnekirurg. Vi vet at jenta vår må opereres kort tid etter fødselen for at ho skal kunne overleve, men samtidig vet vi ikke før etter fødselen om ho er sterk nok til å gjennomgå en operasjon. Det er jo egentlig en helt surrealistisk situasjon å være i, men jeg er fortsatt tilfreds med avgjørelsen om å fortsette svangerskapet. Kanskje vi om tre år har en relativt frisk jente løpende ute i hagen? Hvis ikke har vi en liten engel i himmelen, jeg kan nok lære meg å leve med det også.

Det er ikke så lett å finne ord på slikt som dette.

Sender dere gode tanker og håper alt går bra. Jeg blir imponert over folk som klarer å stå i en slik situasjon. Det er umulig å sette seg inn i for alle oss andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere her inne? Jeg snikleser litt i mai-juni tråden om dagen, for der kommer babyene som perler på ei snor og det gjør meg så sinnsykt babysyk! Men han har bare med å holde seg inne i en 14 ukers tid til da såklart!

Driver å leser litt fødselshistorier og prøver å forberede meg mentalt. Tenker at jeg skal prøve å ha så positiv holdning som mulig til det hele og gå inn med åpent sinn med tanke på smertelinding og hvordan fødselen skal foregå. Vet jo ikke hva som venter uansett, så det er vel ikke noe poeng å grue seg til det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er snart halvveis i uke 30 og har det ganske bra. Holder meg fortsatt sprek og klarer å få opp pulsen 3-4 ganger i uka.

Nå går det stort sett i mini-toppturer i nærområdet, siden jeg elsker fjellet!

Det er bare ti uker igjen til termin, tida så langt har gått fort. Men føler meg på ingen måte forberedt og klar ennå. Jeg styrer glatt unna fødselshistorier. Jeg tror ikke det vil hjelpe meg i det hele tatt.

Tenker som så at jeg ikke får planlagt noe som helst. Det må gå som det går. Det må gjøre akkurat så vondt som det må gjøre.

Trenger jeg smertestillende skal jeg ha det.

Skal til jordmor neste uke. Da skal hun sette oss opp på et fødselsforberedende kurs, så vi får litt innblikk i hva som faktisk vil skje den aktuelle dagen.

Det er så absurd det som skal skje. Noen ganger tenker jeg ikke over at jeg er gravid, før det plutselig er rene festen i magen min.

Merker også at det er vanskelig å konsentrere seg på jobb. Føler ikke at jeg henger med i det hele tatt. Sårer spent på hvordan jeg skal klare halvannen måned til. Siden jeg har en jobb som krever at hue henger litt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syv uker igjen til den nye sjefen kommer. Kjenner at tiden plutselig går fort nå. Jeg gruer meg veldig til operasjonen, greier liksom ikke å se hvordan ting kan være etterpå. Så er i ein veldig emosjonell berg og dalbane for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere er så nære HulderTussa og PositivPessimist :-) Det er ikke lenge til i det hele tatt før denne terminklubbens babyer kommer som perler på ei snor. Er jo litt utrolig også. Føler noen ganger at jeg har vært gravid i evigheter, mens andre dager føles det ut som jeg nettopp tisset på pinnen og fikk opp de to strekene..

Synes det er så koselig nå når det er mulig å kommunisere med han lille i magen. Han responderer på musikk og når jeg stryker magen, og spesielt når pappan legger seg med hodet oppå magen og snakker til ham. :rodmer:

Klarer nesten ikke å vente opp med å møte ham, selv om han selvfølgelig er nødt for å holde seg på plass ivertfall de neste 9 ukene for at det ikke skal bli en prematur baby. :opplyser:

Har også JM time nå denne uka, så tenker at det kanskje kunne vært greit å kommet i gang med papirmølla til NAV etter det. Har markert i kalenderen at på fredag og utover kan jeg søke permisjonen.

Lykke til neste tiden alle sammen :hjerte: Ikke lenge til før vi er der nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har perioder innimellom hvor jeg blir ganske overveldet over hvor mye det er som skal ordnes men stort sett synes jeg faktisk at tiden går rimelig sakte..

Er i uke 25 nå og er strålende fornøyd med formen hittil, og tar meg i å glemme at jeg er gravid med ujevne mellomrom, for så å huske det igjen når jeg ser ned og får øye på magen, som begynner å bli ganske stor nå! :fnise:

Har alle her kjøpt/bestilt vogn allerede?

Har såvidt startet å se litt på, og tror jeg vet sån ca hva jeg vil ha, tenkte å kjøpe i Sverige, noen andre som har gjort det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stresser ikke med ting å tang. Vi hadde jo alt klart ifjor sommer, så det er bare klart til bruk. Kjøpte ei emmajunga i brun skinn, synes den var finest samt lett å holde ren utenpå. Har no vasket senga igjen å så vaske sengetøyet igjen. Utrolig støvete med tanke på at det ikke ble brukt. Men alt i alt føler meg i rute der, meir slik vaskemani av hus da. Få det fint til denne lille kommer heim. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Hei sveis!

Hvordan går det med dere damer?

Jeg trer snart inn i uke 33. Helt vilt at det har gått så fort. Har noen dag er fri fra jobb nå, så får slappet skikkelig av. For første gang på lenge. Det har vært noe absolutt hele tiden.

Etter en lang prat med jordmor har hun i grunn bedt meg trappe ned på jobb. Når hun hører jeg beskrive hverdagene så syns hun ikke at jeg skal presse meg mer enn nødvendig.

Hun har et poeng. For jeg henger ikke med på jobb. Dessuten jobber jeg liksom ikke 100% heller.. Jeg står alltid på ennå mer.

Og det er ingen som kommer til å gi meg en diplom for å ha holdt ut. Derfor skal jeg til legen over helga å be om litt sykemelding.

Tror både jobben og jeg har godt av det. En bør ikke trenge å sitte på jobb med hodepine og svimete med rastløse bein og hovne legger.. Hjelper heller ikke at jeg ofte sover dårlig på natta.

I mitt hode ville jeg jobbe helt ut, men nå har jeg kommet til det punktet at jeg faktisk må ta hensyn til meg selv. Det er jeg ikke så flink til på generell basis.

Skal dessuten jobb noe, bare ikke helt fullt de siste ukene før det er permisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei PositivPessimist :-) Synes det er kjempebra at du hører på kroppen og vil ta det litt med ro fremover. Leser mellom linjene at du synes at det er litt nederlag å gå ned i stilling og hadde tenkt å være superwoman og jobbe helt inn til babyen plutselig var der. Hadde akkuratt samme tanker som deg, og følte det som et nederlag når jeg kjente i uke 23 at jeg trenge litt tilrettelegging. Slet meg migrene, dårlig søvn og helt susete i hodet når jeg var på jobb. Snakket med legen som anbefalte 20% sykemelding, og etter det har det vært et helt nytt liv for min del! Klarer endelig å være med skikkelig når jeg er på jobb (har en ganske krevende tenke-jobb som leder for et stort prosjekt) og trenger heller ikke kapitulere på sofaen hver eneste dag rett etter jobb.

Håper du får noen prosenter sykemelding og at det vil hjelpe på for deg! Ofte er det ikke så fryktelig mye som skal til for å tilrettelegge. Greit nok at en graviditet alltid er tungt, men vi må ikke leke martyrer og gjør det enda tyngre enn det trenger å være. Jeg fikk et par kommentarer i starten med "sykemeldt allerede", men vil si at de aller fleste har stor forståelse og støtter dette. Det er tross alt unntakstilstand og ikke ofte man går gravid.

Ha en fin langhelg dere jenter <3 Herlig med litt ekstra fri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Da har jeg fått brev fra NAV om at foreldrepenger er i boks. Kjenner jeg fikk betalt for strevet jeg hadde med arbeidsgiver og NAV sitt regelverk...

Ellers har vi fått ny avtale angående keisersnitt. Nytt sykehus... Føler det blei ein nedtur ettersom jeg var psykisk forberedt på samme sykehus som ifjor. Skal iveg på omvisning der i begynnelsen av juni nå, kanskje jeg blir roligere når jeg får se.

Sover dårlig for tiden, ligg å gruer meg til operasjonen. Var jo så djevligt i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken uke er det vekstkontroll i, er det på 28ukers kontrollen du har vært? Hva sa JM om at baby hadde snudd seg nedover allerede, er det vanlig når det enda er godt over 2 mnd til du har termin? :-)

Så ikke før nå spørsmålet, kommet i svangerskapståken jeg.. Hehe...

Ein får vekstkontroll om jordmor synes det er behov for det. Jeg går på kontroll på sykehuset pga historikken vi hadde ifjor. Ellers at ungen hadde snudd seg var ikke unormalt så tidlig.

Var inne idag å beregnet vekt er to kilo. Tenk at det er et lite menneske der inne. :) vokser mye beibisen, men det er no bare bra med tanke på at det blir keisersnitt før termindato. Ellers er det morsomt å se på magen nå, ser at ungen snur å vender på seg.

Er det flere som har tenkt på navn? Vi har hatt navn klart siden jul. :)

Endret av HulderTussa99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...