Gå til innhold

Supras spenning!


Supramundane

Anbefalte innlegg

Hei! Så var jeg her igjen... ! Det er leeeeenge siden jeg var inne på Kvinneguiden sist, men da var jeg til gjengjeld ganske aktiv. Jeg hadde en dagbok av den vanlige typen, og nå, noen år senere er omstendighetene fullstendig annerledes enn da jeg var her sist. Ekstremt kort oppsummert har dette skjedd i livet mitt i de siste årene:

2007: Møter en flott mann

2010: Giftemål

2012: Separasjon/skilsmisse

2012-2013: En veldig tung tid

2014: Mars, jeg møter den "ekte" drømmemannen min

Det var tøft å bli skilt fra han jeg trodde var perfekt for meg. Så går det tid, jeg får alt på avstand, og så møter jeg plutselig en som jeg har det uendelig mye bedre med. Er det ikke rart hvordan ting ordner seg?

Så til sakens kjerne...... vi har lyst til å starte en familie! Det er spennende, skummelt, sinnssykt og helt nydelig på en gang. Vi har ikke vært sammen lenge, men begge to ønsker dette *veldig*, så vi satser alt.

Jeg kan ingenting om prøving, så jeg søker støtte, råd og oppmuntring her inne. Er redd for at det kan ta veldig lang tid fordi jeg har brukt p-piller sammenhengende i 15 år, selv om jeg er klar over at det ikke nødvendigvis trenger å gjøre det heller. Er i tillegg overvektig, og det vet jeg vil bremse oss. Så kombinert med prøving driver vi med en felles livsstilsendring, og jeg håperhåperhåper at jeg om ikke alt for lenge er gravid!

Det var kort om meg! Nå må jeg rundt omkring i dagbøker og se om jeg finner gamle kjente. Håper jeg finner igjen noen som vil følge meg på denne høyst hemmelige prøvingen! :laugh:

Endret av Supramundane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisan! Så koselig å se deg her inne igjen. Har jo fulgt med andre steder og skjønt at du har en herlig og travel tid.

Blir spennende med prøving da. Øvelsene er jo morsomme :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Skravla! Superkjekt å se deg her inne! :laugh: Ja det er flott å være meg for tiden, og med planer om familieforøkelse ligger alt til rette for mye hygge ..... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*hilser pent*

Siden vi vanker i flere av de samme dagbøkene, tenkte jeg at jeg like gjerne kunne henge med her fra starten av så jeg ikke risikerer å gå glipp av noe :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Skravla! Superkjekt å se deg her inne! :laugh: Ja det er flott å være meg for tiden, og med planer om familieforøkelse ligger alt til rette for mye hygge ..... :fnise:

Kjekk type, turer til Italia, London og ny jobb. Ikke rart det er flott å være deg. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*hilser pent*

Siden vi vanker i flere av de samme dagbøkene, tenkte jeg at jeg like gjerne kunne henge med her fra starten av så jeg ikke risikerer å gå glipp av noe :fnise:

Hei! Det syns jeg hørtes veldig fornuftig ut! Husker brukernavnet ditt fra sist gang jeg var her og. :laugh: Blir kjekt å bli bedre kjent med deg!

Kjekk type, turer til Italia, London og ny jobb. Ikke rart det er flott å være deg. :lol:

Ja, det har vært et fantastisk halvår, og det føles veldig bra etter det helvetet jeg hadde da ekteskapet gikk i tusen knas. Godt å se at ting kan bli bra igjen, selv om man ikke kan se hvordan der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Fant veien innom jeg også :nigo:

Så kjekt! Jeg trenger en solid heiagjeng, for dette er i overkant skummelt og spennende :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Vil gjerne følge med her, om det er ok.

Er prøver selv, så spennende å følge med i andre dagbøker. Gøy å se at du også startet din dagbok i dag, det gjorde jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, ja så kjekt med besøk Frk.mh! Særlig artig at vi begge startet dagbøkene i dag da! :D Blir med i dine jeg også, kjekt å være i samme båt som flere! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, ja så kjekt med besøk Frk.mh! Særlig artig at vi begge startet dagbøkene i dag da! :D Blir med i dine jeg også, kjekt å være i samme båt som flere! :biggrin:

Ja :D bare å bli med i min også, du er :hjerte: velkommen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Fant deg jeg også. :jepp:

Veldig koselig at du er tilbake her. :klemmer: Og så spennende med prøving. Håper det snart kommer en supraspire inn i livet ditt. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Fant deg jeg også. :jepp:

Veldig koselig at du er tilbake her. :klemmer: Og så spennende med prøving. Håper det snart kommer en supraspire inn i livet ditt. :hoppe:

Kjekt å se deg her inne sauen! :) Jeg håper veldig på en spire etterhvert, men tør ikke ha så store forventninger om at det skal skje så alt for fort!

I går brukte jeg mye tid på å sette meg inn i dette med prøving. Jeg vet jo det grunnleggende om blomster og bier, men ikke så detaljert som enkelte her inne og andre steder på nettet. Alle fortkortelsene er jo nok til at man blir svimmel! :fnise: Jeg landet på at jeg ikke trenger å drive med masse testing og styr for å finne eggløsningstid, først og fremst fordi vi prøver veldig ofte. Kjøpte likevel denne her: graviditetspakken - slik at jeg skal få sjekket en gang for alle at jeg faktisk har eggløsning. For en eller annen grunn har jeg bare "alltid" trodd at jeg kommer til å bli en sliter når det gjelder å bli gravid, og jeg orker ikke bruke energi på og tenke på det. Så da venter jeg til syklusen har stabilisert seg, og så tar jeg noen tester og ser. Graviditetstestene kan vel også bli nyttige etterhvert håper jeg :laugh:

En annen ting jeg kjenner veldig mye på er hvor utrolig engasjert samboeren min er i dette. Det var han som foreslo at jeg skulle slutte på pillene, og han minner meg på å ta folat hver dag. Han snakker om babynavn (litttttt vel tidlig!), masse om oppdragelse, praktiske ting, hvor mye han har lyst på dette. Vi kan snakke om helt andre ting, og så kommer vi plutselig inn på emnet igjen. For eksempel snakket jeg i går om at jeg har lyst til å dra på tur, og fablet litt om neste sommer/høst. Så sier han, ja, da er vi kanskje tre som skal på tur! Er så koselig å føle at vi begge er med, og faktisk er han nesten mer giret enn meg! :rodmer: Kjenner at det er utrolig sjarmerende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke bidra med noe kunnskap angående prøving, for det har jeg lite peiling på. Men litt generell skravling har jeg derimot relativt god peiling på. :ler:

Veldig godt at dere begge to har like lyst på en liten arving. Kjipt med forhold hvor den ene vil ha barn og den andre absolutt ikke vil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åå så koselig at han bryr seg så mye om det, og tar så mye del i planleggingen :hjerte:

Kjenner meg igjen, samboeren min er også ivrig i det, og vi har snakket om mange detaljer allerede faktisk. Er så utrolig godt å ha en som man merker vil det like mye :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må jo legge igjen en kommentar her, selv om jeg er egentlig håpløs på å skrive i dagbøker. Min egen falt litt i fisk i en slitsom og tøff tid, da er det vrient å sette ord på tingene selv på nett.

Men vil følge deg, selv om jeg kanskje ikke skriver så mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke bidra med noe kunnskap angående prøving, for det har jeg lite peiling på. Men litt generell skravling har jeg derimot relativt god peiling på. :ler:

Veldig godt at dere begge to har like lyst på en liten arving. Kjipt med forhold hvor den ene vil ha barn og den andre absolutt ikke vil...

Godt at noen tar ansvar for å bidra med generell skravling og! :fnise:

Åå så koselig at han bryr seg så mye om det, og tar så mye del i planleggingen :hjerte:

Kjenner meg igjen, samboeren min er også ivrig i det, og vi har snakket om mange detaljer allerede faktisk. Er så utrolig godt å ha en som man merker vil det like mye :rodmer:

Ja jeg syns det er helt fantastisk! Det var han som startet dette, og jeg nyter at han er så "med". Hele prosessen blir liksom mer romantisk!

Jeg må jo legge igjen en kommentar her, selv om jeg er egentlig håpløs på å skrive i dagbøker. Min egen falt litt i fisk i en slitsom og tøff tid, da er det vrient å sette ord på tingene selv på nett.

Men vil følge deg, selv om jeg kanskje ikke skriver så mye :)

Hei! Hyggelig at du titter inn her og! Jeg satte pris på deg sist jeg var her, så det ble jeg glad for. Håper du har det bedre nå, enn da. Jeg husker da dagboken din stoppet opp. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...