Gå til innhold

Det er her og nå at livet begynner.


Sprinkles

Anbefalte innlegg

:klemmer:

Det må føles utrolig tungt, og jeg skjønner godt du blir frustrert når mannen ikke viser full forståelse for situasjonen. Men det var garantert kun ment som trøst og støtte det han sa, han mente det nok i aller beste mening. Han kjenner ikke kroppen din som du gjør, og han vet kanskje ikke det fulle omfanget av pcos, eller kanskje han ikke har lyst til å innse det heller.

Men jeg er i alle fall overbevist om at det blir deres tur, pcos eller ikke. Ja, det tar altfor lang tid, men gubedre, den ventetida er verdt det til slutt :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk, leopanter <3 Du har helt sikkert rett, men hormonella her borte er ikke helt overbevist ennå ;) Hjelper nok med en tur på hytta uten Internett, stress og mas - bare frisk luft, ro og fred :)

Jeg er imidlertid helt overbevist om at du har rett i at det er verdt ventetiden, og jeg gleder meg som en unge :P Neste PP med pergo begynner nok i midten av september, så da får vi bare håpehåpehåpe litt til:)

Endret av Sprinkles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Syklusdag 1.

Tanta dukket opp i all sin prakt idag. Smertefullt og flott. Bare litt frustrert.

Kjenner jeg er frustrert på mannen i dag også. Etter jeg fortalte at jeg hadde fått mensen, utbrøt jeg litt skuffet "å, hvor lang tid skal dette ta?!" hvorpå han presterer å si at jeg må slutte å tenke på det, for det klaffer når jeg slutter stresse. Jeg sa at det er jo ikke mitt stress eller ei som gjør om medisinene funker, det har jo ingenting å si - dessuten stresser jeg ikke bare fordi jeg snakker om det eller blir lei meg når jeg får mensen. Ham bare "joda, for du vet jo at det er kjempemange som blir gravide mens de venter på prøverør, og det er fordi de slutter å tenke på det og slapper av". Noen ganger tror jeg ikke han helt skjønner rekkevidden av å ha pcos. For de som har El, men ikke blir gravide så kan det jo hende at de blir gravide mens de venter. Og jeg vet jo om et par som plutselig får El selv om de ikke har pleid å ha det, men det er så mange årsaker til å få prøverør, og jeg tror en del av de som får det kan ha flaks og at det er noe medisinsk som har forhindret graviditet, men at det har gått over.

Men Pcos går ikke over! Enten har man El, eller så har man det ikke. Jeg blir så lei meg over at han ikke forstår at jeg blir lei meg når han sier sånt. "Bare slapp av".

Hadde jeg kunnet bare "slappe av" og fått el av det skulle jeg blitt overlykkelig. Men etter å ha prøvd i over ett år, så kan jeg love deg at det ikke funker sånn!

/frustrasjon slutt

Jeg tar poenget ditt😊

Men vet du, jeg fikk ikke el med dobbel pergo engang, ble satt i ivf kø, ble gravid. Jeg har dog ikke pcos, men ville nok bedt gyn henvise dere, når ting ikke fungerer. Det er kjip situasjon, men snart går det deres vei også😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar poenget ditt😊

Men vet du, jeg fikk ikke el med dobbel pergo engang, ble satt i ivf kø, ble gravid. Jeg har dog ikke pcos, men ville nok bedt gyn henvise dere, når ting ikke fungerer. Det er kjip situasjon, men snart går det deres vei også😊

Ja, dere er jo av de heldige som slipper prøverør :) Det var mest i forhold til Pcos jeg tenkte på da vi hadde den krangelen i forrige uke, men historien deres for jo håp :) Jeg må bare klare å huske på at jeg faktisk ble gravid på første pergokur, så det var vel bare uflaks (eller ennå en kjemisk i henhold til charten min) denne gangen. Jeg har jo en kur igjen, men skal be om litt ekstra skyts (metformin, progesteron, et eller annet) på siste kuren for å forhåpentligvis slippe prøverør.. Jeg fikk innkalling til time 9.september, så jeg må prøve å klare å ikke starte en ny syklus før da :P

Eller? Når begynte du med Provera i pausesyklusen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solstråla88

Ja, dere er jo av de heldige som slipper prøverør :) Det var mest i forhold til Pcos jeg tenkte på da vi hadde den krangelen i forrige uke, men historien deres for jo håp :) Jeg må bare klare å huske på at jeg faktisk ble gravid på første pergokur, så det var vel bare uflaks (eller ennå en kjemisk i henhold til charten min) denne gangen. Jeg har jo en kur igjen, men skal be om litt ekstra skyts (metformin, progesteron, et eller annet) på siste kuren for å forhåpentligvis slippe prøverør.. Jeg fikk innkalling til time 9.september, så jeg må prøve å klare å ikke starte en ny syklus før da :P

Eller? Når begynte du med Provera i pausesyklusen?

Jeg tok vel første kur i januar og nesten i mai. Brukte ikke provera noe særlig fordi jeg ikke fikk noe særlig god nattesøvn av de. Men jeg ville ikke begynt om det kommer tett oppi den timen du skal ha😊 håper det klaffer for dere snart altså😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :D Ja, timen min er om tre uker ca, da er jeg på syklusdag 30-ish. Håper bare jeg plutselig får El i pause-pp likevel :P

Ja, det er sant, du var jo så uheldig med bivirkningene. Bes du slipper å tenke på det nå :D

Takk for det, jeg kjenner at jeg er "overklar" nå :P Har jo bare en pergokur igjen, så er litt stressa med det, men jeg prøver å ikke tenke så mye på det. Nå må jeg bare fokusere på å spare litt penger, spise sunt og trene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Takk :D Ja, timen min er om tre uker ca, da er jeg på syklusdag 30-ish. Håper bare jeg plutselig får El i pause-pp likevel :P

Ja, det er sant, du var jo så uheldig med bivirkningene. Bes du slipper å tenke på det nå :D

Takk for det, jeg kjenner at jeg er "overklar" nå :P Har jo bare en pergokur igjen, så er litt stressa med det, men jeg prøver å ikke tenke så mye på det. Nå må jeg bare fokusere på å spare litt penger, spise sunt og trene :)

Da ville jeg nok ventet ja:-))

Skjønner godt du er klar nå altså, kjente på det selv etter x antall månder som prøver, men jeg er sikker på at innen jul er du gravid :gravid:

Det er bare en liten omvei for noen av oss :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Åssen går'e? :blomst:

Hei!

Det går fremover. Eller noe sånt.. :P Var hos gyn på tirsdag, og fikk innvilget mer pergo siden jeg responderte så bra på det. Så jeg skal bruke det frem til februar, men kan ringe og be om henvisning til prøverør hvis vi vil det.

Siden prøverør er relativt kostbart (egenandel på kr 22000), har vi bestemt oss for å benytte de pergokurene for alt de er verdt.

Han sa han var veldig optimistisk siden jeg var blitt gravid allerede første kuren, selv om jeg mistet. Jeg fikk også resept på progesteron som jeg skal ta i lutealfasen, eller til uke 6 hvis jeg blir gravid.

Det er så betryggende at han ikke nøler med å skrive ut støtte og henvise meg så snart jeg vil det.

Haha,jo også fikk vi streng beskjed om å bare spille ludo annenhver dag, ikke oftere! Haha :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Annonse

Hei jenter!

Nå begynner det å bli lenge mellom hver oppdatering her. Jeg husker ikke helt hva jeg har skrevet før, men kan jo oppsummere hvordan ståa er per i dag :)

Nå er vi i pp12, pp5 med pergo (umedisinert syklus denne gangen). Etter å ha nådd 18 måneders prøving begynner motet å bli godt slitt. Vi har vært i dialog med gyn om prøverør som jeg skrev over her, og i det siste kjenner jeg at jeg er helt sikker på at jeg vil be om henvisning i februar. Med fem måneders ventetid vil vi rekke å spare opp litt, samt at feriepengene kommer da. Vi vil fortsette prøving som vanlig, men det er godt å ha en plan.

Denne syklusen skal jeg gjøre ALT riktig. Vi skal spille ludo annenhver dag, cd6 i dag, så vi begynner nok i kveld. Jeg har fått meg preseed som skal akkompagnere i ludospillinga fra CD 10 når jeg begynner med eltester forbi El. I tillegg har ei fra ttc-instagrammen sendt meg såkalte softcups (små menskopper som du hekter på livmorhalsen for å holde svømmerne på plass) fra USA. Regner med de kommer innen en uke. :)

Ellers skal jeg passe på å spise sunt og ta vitaminer. Må huske sink og omega3 og å ikke trene for hardt i lutealfasen. Har kjøpt Tussin med guafenesin som skal hjelpe med elslimet, og kjøpt inn tranebærjuice. Det øker vi blodsirkulasjonen i underlivet/livmor, så det kan hjelpe egget å feste seg (eller forbli festet, da).

Kjører på med progesteron denne gangen og, tenker jeg.

Uff, dette innlegget blir jo snart en liten bok. Sånn er det når man er prøver på andre året, alt skal prøves, dokumenteres og testes. :ler:

Sånn ellers så takler jeg dårlig å være sammen med gravide om dagen. Jeg unngår vel egentlig alle jeg kjenner som er gravide, til en viss grad. Jeg har skikkelig dårlig samvittighet for det, men jeg må det for å komme gjennom hverdagen. Det hele toppet seg da jeg fikk vite at svigerinna mi er gravid igjen, hun er vel omtrent 12 uker nå. Ille å si det, men jeg syns det nesten er litt urettferdig at vi kunne hatt en unge på ni måneder nå, hvis det hadde klaffet for oss like raskt som to av venneparene våre.

Jaja, vi får babyen vår før eller siden. På et eller annet vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig forståelig at du holder deg unna, Sprinkles :troest: Krysser alt jeg har (beina også) for at det klaffer for dere snart :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Skjønner godt du holder deg unna gravide!! Og med full rett vil nå jeg si! Og jeg forstår også følelsene rundt svigerinna di, men som du sier.. Det blir deres tur også :hug::hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Ja, da var det på tide med en liten oppdatering igjen, siden det er over en måned siden sist.

Jeg kan oppdatere dere med at jeg skal flytte, ganske raskt egentlig. Det var veldig uventet, men samtidig noe jeg har hatt lyst til lenge.

Og hvor skal jeg flytte, spør dere kanskje?

Inn på gravidforumet!

That's right, Sprinkles skal bli mamma! :bond: :bolledeig::gravid:

Jeg testet positivt på billigtester på torsdag, og på en "ordentlig" test på søndag. I dag fikk jeg vært hos legen og bekreftet det, så nå kan jeg endelig la meg selv tro at det er sant. Tenk det! Etter 19 måneder, en spontanabort, ørten piller og negative tester sitter spiren endelig!

Jeg har fått termin 23. juli, og er 5+3 i dag!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå! :bolledeig: Gratulerer!!! :grine:

:strix: Tenk at det blir en liten sommerbaby på dere a!! :hjerte:

Jeg er så glad på deres vegne!

Takktakktakk begge to <3 Jeg fatter det ikke helt ennå, men det begynner å synke inn. Jeg får kanskje finne meg en terminklubb også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...