Gå til innhold

Viktoria sin dagbok


Viktoria85

Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Da er jeg endelig tilbake! PC'en min har vært ødelagt en god stund, men nå har den endelig kommet tilbake fra reperasjon!

Et veldig forsinket godt nytt år til dere alle!

Sånn ellers så er det ikke så mye som har skjedd i forhold til babylaging. Jeg fikk mensen den 14. des., og tror jeg hadde el den 14 jan. ca. Så det er lange sykluser ute å går.

Jeg var syk den dagen jeg skulle til gynekolog før jul, og har ikke ringt å bestilt ny time enda. Vil se hvordan det går denne syklusen først. Eller kanskje jeg burde ringt å fått time før IKM? Da kan jeg jo forhåpentligvis begynne på pergo når/hvis jeg får mensen denne syklusen, for den skal vel tas noen dager ut i mens-perioden? Hva syns dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tyttebær

Heihei!

Så kjedelig at testingen har vore negativ hittil! Me har prøvd i nesten 1,5 år no, og eg òg har uregelmessig mens. Det pleier å gå minst 11 veker mellom kvar gong - så det blir ikkje akkurat mange sjangser i løpet av eit år.

Kan sikkert vera lurt å få time hjå gynekolog. Eg var til legen på tirsdag og tok blodprøver. Desse skal visa om eg har tegn til PCOS. Dersom eg har det blir eg henvist til gynekolog. Når du har PCOS har du som oftest veldig lange sykluser, så derfor ville eg sjekke det. Kan jo vera du òg har noe sånt?

Ellers ønsker eg deg berre lykke til vidare med prøvinga! Spiren sett seg nok ein dag skal du sjå! :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei du! Hyggelig at du tok turen innom dagboken min!

Men du får jo ta turen innom din egen også da!! :fnise:

Har du hatt en liten blødning altså? Håper det var festeblødning :jepp:

Blir spennende å følge med her framover ja! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Ja, jeg tenkte jeg skulle oppdatere meg på alle de andre dagbøkene først, og så ta min egen til slutt :)

Så her kommer endelig en oppdatering:

Det har ikke vært så lett å finne EL denne gangen. Jeg fikk en sterk positiv test på morgenurin, men så fant jeg ut etterpå at en ikke skal teste på morgenurin. Det er visst pga at konsentrasjonen av hcg-hormonet er så høy i morgenurin. Uansett, dagen etterpå så testet jeg på ettermiddagen, og da fikk jeg også en positiv EL-test. Så da tror at jeg hadde EL den 3. februar.

Så kommer det som er litt spennende (Advarsel: litt ekle detaljer :) ). På søndag, 5 dager etter EL, så jeg at det var kommet litt lyserosa i den hvite trusa. Jeg tenkte egentlig ikke noe over det før jeg oppdaget når jeg var på do, at jeg hadde ganske mye slimliknende utflod i trusa. Denne var det en bloddråpe i.

Jeg søkte litt på nettet og fant ut at det kan være en festeblødning. Det kan en visst ha 5-12 dager etter EL, og dette var den femte dagen. I dag merket jeg at jeg hadde noen dråper brunt blod i trusa. Jeg regner med at dette er rester fra blødningen jeg hadde på søndag. Eller hva tror dere? Tror dere at det kan være en festeblødning?

Så det blir da spennende å se den 17. februar, om TR kommer eller ikke. Foreløpig kjenner jeg ikke noe til ømme bryster og humørsvingninger, men det pleier å komme noen dager før TR, og ennå er det jo 7 dager igjen til det.

Håper virkelig at det klaffer denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

Så kjedelig at testingen har vore negativ hittil! Me har prøvd i nesten 1,5 år no, og eg òg har uregelmessig mens. Det pleier å gå minst 11 veker mellom kvar gong - så det blir ikkje akkurat mange sjangser i løpet av eit år.

Kan sikkert vera lurt å få time hjå gynekolog. Eg var til legen på tirsdag og tok blodprøver. Desse skal visa om eg har tegn til PCOS. Dersom eg har det blir eg henvist til gynekolog. Når du har PCOS har du som oftest veldig lange sykluser, så derfor ville eg sjekke det. Kan jo vera du òg har noe sånt?

Ellers ønsker eg deg berre lykke til vidare med prøvinga! Spiren sett seg nok ein dag skal du sjå! :)

:klem:

Hei!

Så hyggelig med besøk i dagboka mi! :) Jeg får stikke innom din også, og hilse på :) Så dumt at du også har uregelmessig mens. Hos meg pleier det å gå alt fra 4 uker til 3 mnd mellom hver mens, så det er ikke mange sjanser vi heller har i løpet av et år.

Jeg hadde gynekologtime i sommer for å sjekke om jeg hadde PCOS, men det hadde jeg ikke. Heldigvis.

Lykke til videre med prøvingen du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her hadde jeg visst ikke vært før. :hallo:

Jeg synes du bør komme deg til gyn heller før enn senere. Så lange sykluser må være helt skrekkelig som prøver (ellers er det sikkert OK ;) ), og det høres ut som om det er noe du kan/bør få hjelp med.

Håper så klart at det er festeblødning du har hatt, og at det har klaffet for dere nå (kryssekrysse), men hvis tanta kommer nå igjen så kom deg til gyn. :) Er jo seigpining med all ventingen, og med de syklusene blir det jo ikke annet enn venting.

Masse, masse lykke til! Skal følge med på deg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Her hadde jeg visst ikke vært før. :hallo:

Jeg synes du bør komme deg til gyn heller før enn senere. Så lange sykluser må være helt skrekkelig som prøver (ellers er det sikkert OK ;) ), og det høres ut som om det er noe du kan/bør få hjelp med.

Håper så klart at det er festeblødning du har hatt, og at det har klaffet for dere nå (kryssekrysse), men hvis tanta kommer nå igjen så kom deg til gyn. :) Er jo seigpining med all ventingen, og med de syklusene blir det jo ikke annet enn venting.

Masse, masse lykke til! Skal følge med på deg! :klemmer:

Hei Kirin!

Velkommen til dagboka mi!

Beklager at jeg ikke har svart deg før nå, men jeg er litt treig av meg.

Ja, jeg må vel komme meg til gynekolog. Hadde vært veldig greit å få sjekket mannen også, men de vil vel ikke det når vi ikke har prøvd et år enda. Noen som vet hvor strenge de er på det?

TR kom 11. februar. Men det var en rar tante altså. Bare litt sånn småblødninger hele tiden, og så varte den veldig mye lenger; 8 dager i stedet for 4-5. Sånn var det en gang i oktober og en gang i mai. Altså 3 ganger på de 9 åra jeg har hatt mensen. Merkelige greier. Noen som har peiling på hvorfor det plutselig blir sånn? Og hvorfor de har skjedd tre ganger på 10 mnd, men aldri før det?

Jaja, så nå er det på'n igjen med eggløsningstesting. Begynner å bli lei... Tenk om vi aldri får det til... *sukk* :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff å huff.. Dere klarer det vet du! Det er bare sånn at for noen tar det litt ekstra lang tid... Desverre!!! :sjenert: Er selv drittlei av å se TR komme hver mnd.

Denne gang ska det kalffe for dere :jepp:

Ha en god helg !! :nigo::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff å huff.. Dere klarer det vet du! Det er bare sånn at for noen tar det litt ekstra lang tid... Desverre!!! :sjenert: Er selv drittlei av å se TR komme hver mnd.

Denne gang ska det kalffe for dere :jepp:

Ha en god helg !! :nigo::klemmer:

Huff, ja håper virkelig det! Og håper virkelig det klaffer for dere også!

God helg til deg og! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det begge to! Håper dere hadde en god helg dere også!

Vi var hjemme en tur hos min familie i helgå. Veldig koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tyttebær

Kjekt å ta ein tur heim av og til! :)

Ser i tickeren din at det snart er EL! Tar du EL-test? :)

Blir vel mye :humpe: dei neste dagane då? :lur::erter::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å ta ein tur heim av og til! :)

Ser i tickeren din at det snart er EL! Tar du EL-test? :)

Blir vel mye :humpe: dei neste dagane då? :lur::erter::ler:

Hei! Jeg har veldig uregelmessig mens så den tickeren er ikke til å stole på :)

Jeg har en pausemåned fra El-testing nå. Det blir så mye fokus på det, så jeg fant ut at jeg orket ikke all testinga denne mnd. Vi prøver å ha :sengekos: annenhver dag ca., men er ikke alltid det passer heller. Jeg er egentlig litt oppgitt nå, og lei av all denne prøvinga, men jeg vet at jeg har ingenting å klage over når det er så mange her inne som har prøvd mye lenge enn oss.

Jeg skal ringe til gynekolog i morgen har jeg bestemt meg for. Må få litt orden på syklusen min. Alt blir så mye enklere når jeg vet når jeg har eggløsning ser jeg for meg. Da er vi sikre på at vi :sengekos: på rette dager, og vi "slipper" å ha det hengende over oss i kanskje 3 mnd i strekk, siden syklusen min kan være så lang noen ganger. Håper bare at gynekologen min tar meg seriøst selv om vi er ganske unge (23 og 26), og ikke har prøvd mer enn et halvt år. Problemet er jo at på det halve året så har jeg bare funnet EL én gang, selv om jeg har hatt mensen 3 ganger...

Jaja, håper det går bra å ringe i morgen. Jeg gruer meg alltid til sånne ting. Har litt "telefonskrekk" :)

Har dere hatt en bra helg alle sammen? Jeg har hatt besøk av noen venninner. Det var veldig hyggelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tyttebær
Hei! Jeg har veldig uregelmessig mens så den tickeren er ikke til å stole på :)

Jeg har en pausemåned fra El-testing nå. Det blir så mye fokus på det, så jeg fant ut at jeg orket ikke all testinga denne mnd. Vi prøver å ha :sengekos: annenhver dag ca., men er ikke alltid det passer heller. Jeg er egentlig litt oppgitt nå, og lei av all denne prøvinga, men jeg vet at jeg har ingenting å klage over når det er så mange her inne som har prøvd mye lenge enn oss.

Jeg skal ringe til gynekolog i morgen har jeg bestemt meg for. Må få litt orden på syklusen min. Alt blir så mye enklere når jeg vet når jeg har eggløsning ser jeg for meg. Da er vi sikre på at vi :sengekos: på rette dager, og vi "slipper" å ha det hengende over oss i kanskje 3 mnd i strekk, siden syklusen min kan være så lang noen ganger. Håper bare at gynekologen min tar meg seriøst selv om vi er ganske unge (23 og 26), og ikke har prøvd mer enn et halvt år. Problemet er jo at på det halve året så har jeg bare funnet EL én gang, selv om jeg har hatt mensen 3 ganger...

Jaja, håper det går bra å ringe i morgen. Jeg gruer meg alltid til sånne ting. Har litt "telefonskrekk" :)

Har dere hatt en bra helg alle sammen? Jeg har hatt besøk av noen venninner. Det var veldig hyggelig!

OK, kan vera greit å la vera å testa EL av og til! Eg har ikkje testa noko særlig denne perioden! Men tenkt å teste litt rundt den perioden som er beregna at EL skal vera, for å sjå om eg finn EL! :) Er ikkje så kjekt å gå å tenke på det heile tida, blir så deprimert når syklusen er lang osv! Er ganske ung eg òg (20), men sambo er mye eldre! Me har jo prøvd i 1 og 1/2 år, men vil tru gynekologen tar dere seriøst òg, sjølv om det berre har prøvd ein halvt år!

DU er ikkje den einaste med "telefonskrekk"! Liker det ikkje i det heile eg heller! :sjenert:

Bra du hadde ei fin helg! Det hadde eg òg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Javel, på tide med en oppdatering igjen...

På fredag var jeg å snakket med kontordama til gynekologen min for å bestille en time. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte ha en henvisning. Når jeg var hos fastlegen min i november for å få en henvisning, sa hun at jeg ikke trengte det siden jeg hadde vært hos gynekologen i juli det året (2008). Jeg ringte derfor til gynekologen og fikk time til 21. des. Jeg ble syk den dagen, og kunne ikke møte. Fant ikke tlf.nr noe sted, (søkte på internett) og kunne derfor ikke ringe å si at jeg ikke kunne komme.

Etter dette har jeg ikke turt å bestille ny time. Jeg var redd for at de skulle "kjefte" på meg fordi jeg ikke møtte opp, uten å gi beskjed. Jeg var derfor ganske nervøs når jeg gikk innom legekontoret på fredag.

Jeg forklarte situasjonen, men kontordama var ikke så veldig interessert i å høre på meg virket det som. Jeg fikk fortalt henne at det var umulig å finne nr. på internett, og det var derfor jeg ikke hadde gitt beskjed om at jeg var syk. Da ble hun mer ydmyk med en gang, og sa at hun skulle gi beskjed om dette til gynekologen, for dette var det flere andre som også hadde sagt.

Hun kunne ikke gi meg time uten henvisning, men jeg kunne ringe til gynekologen i telefontiden hennes: man-tors 07.30 - 08.00. Så ble jeg sannsynligvis bedt om å ringe kontordama for å avtale en time. Så sånn er det. Da blir det tidlig opp i morgen for å ringe. Gruer meg. Vet ikke helt hva jeg skal si... hvordan jeg skal ordlegge meg...

Forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg har ikke fått ringt til gynekologen enda. Skal prøve å få gjort det i morgen eller på torsdag.

For to dager siden kjente jeg mye stikkinger på høyre side, helt nederst i magen. Jeg tenkte kanskje at det var EL, men i går og i dag har jeg hatt tunge og litt ømme bryster så derfor tror jeg heller at TR nærmer seg. Har ingen tro på at det klaffer denne PP. Vet ikke hvorfor, bare føler det sånn.

Jaja, da var klokken allerede blitt 01.14, og jeg får vel finne senga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare skrive litt dagbok for meg selv. Greit å kunne gå tilbake å se på diverse symptomer :)

Søndag 09.03: EL-slim

Mandag: 10.03: EL-slim

Tirsdag 10.03: EL-slim

Onsdag 11.03: Stikninger

Fredag 13.03 begynte puppene mine å bli ømme, og er det fremdeles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...