Gå til innhold

Bryllup uten alkohol


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ville du synes det var rart om du ble invitert til et bryllup der det ikke ble servert alkohol, og man ikke fikk ta med seg? Kan brudeparet bestemme slike ting på deres dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv om jeg ville satt pris på et glass vin eller to til maten, hadde jeg respektert det om brudeparet ikke ønsket alkohol i bryllupet sitt. :Nikke:

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i flere bryllup uten alkohol.

Det er faktisk de morsomste/koseligste jeg har vært i :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville du synes det var rart om du ble invitert til et bryllup der det ikke ble servert alkohol, og man ikke fikk ta med seg? Kan brudeparet bestemme slike ting på deres dag?

Vi skal ha et alkoholfritt bryllup, og det er ingen som har reagert på det. Jeg synes mange kan bli veldig slitsomme med litt alkohol innabords(spesielt mine foreldre :fnise: ), og vi vil ikke at noe slikt skal ødelegge for vår dag. Heldigvis holder brus og kaffe lenge for de fleste, også blir det jo mye billigere ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Jeg har vært i bryllup uten alkohol, mitt bryllup var alkoholfritt, og jeg skal i 2 bryllup i år som jeg vet blir alkoholfrie. Så nei, jeg synes ikke det er rart i det hele tatt. Og selvfølgelig kan brudeparet bestemme det selv, det er deres dag og deres fest.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er harry å drikke seg full i bryllup. Jeg synes samtidig at god vin/øl er med på å heve et festmåltid (såfremt det er er drikke som passer til maten, selvsagt). Men jeg ville på ingen måte reagert negativt på et alkoholfrit bryllup. Uvanlig er det jo, men rart ville jeg ikke tenkt. Jeg ville vel tenkt at brudeparet sikkert har sine grunner for å ikke ha alkoholservering, og da er det jo greit. Det er jo først og fremst for å feire deres dag at jeg drar i bryllup, ikke for å teste hvor godt rødvinen passer til hjortemedaljongene ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde syntes det var helt greit. Hadde dog reagert litt om jeg hadde sett noen nyte medbragt i et alkoholfritt bryllup..

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tursiopsen

Ikke rart i det hele tatt. Vi vil ha alkoholfritt bryllup, og alle respekterer det. Kan være greit å ha farris og vann tilgjengelig, iogmed at ikke alle er like begeistret for brus til middagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå drikker ikke jeg, så for min del spiller det ingen rolle, men ja, jeg synes kanskje det er litt snodig. Men for mange er jo alkohol en del av kosen, og derfor serverte vi også alkohol.

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde savnet alkohol under middagen, men selvfølgelig hadde jeg respektert brudeparets ønske. Det er jo deres fest og de som inviterer. Tror nok jeg hadde tatt en tidlig kveld for sånne bryllup pleier å bli litt tamme. Sneket meg hjem en time etter kaker.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Hadde syntes det var helt greit. Hadde dog reagert litt om jeg hadde sett noen nyte medbragt i et alkoholfritt bryllup..

Hvorfor det?

Til en bedre middag må man ha seg et glass vin. Best å ha donken klar.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Hvorfor det?

Til en bedre middag må man ha seg et glass vin. Best å ha donken klar.

Tuller du...? Jeg håper virkelig det. Om noen hadde kommet i mitt bryllup med medbrakt vin hadde jeg blitt sint.

Holdes festen et annet sted enn på det lokale grendehuset må man også huske på at lokalet har en skjenkebevilgning som fint kan ryke om noen drikker medbrakt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og min kjære drikker ikke alkohol, så når vi gifter oss blir det ikke alkoholservering :) Da er det vår dag, og det er jo ikke noe trivelig for oss hvis enkelte får for mye (og det er det garantert noen fra min familie som får :sukk: )..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nuppdupp

Hvorfor det?

Til en bedre middag må man ha seg et glass vin. Best å ha donken klar.

hahaha, jeg ser det for meg :) du og dunken med vin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det?

Til en bedre middag må man ha seg et glass vin. Best å ha donken klar.

Fordi brudeparet som regel har en grunn til at bryllupet er alkoholfritt, og da er dett litt respektløst å trosse det?

"Best å ha donken klar" minner meg om Onkel Stuart fra Terkel i Knipe. :fnise:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er jo brudeparet som bestemmer dette, men i de tilfellene jeg har hørt om har folk rett og slett kjedet seg, og en del har dratt hjem tidlig. Noen dro til og med på byen for å drikke. Ja, det er sikkert respektløst og alt det der, men på en måte så kan jeg forstå det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Tuller du...? Jeg håper virkelig det. Om noen hadde kommet i mitt bryllup med medbrakt vin hadde jeg blitt sint.

Holdes festen et annet sted enn på det lokale grendehuset må man også huske på at lokalet har en skjenkebevilgning som fint kan ryke om noen drikker medbrakt.

Jeg komme aldri i de alkoholfrie brylluppene uansett jeg, pga jeg mener at når det skal være, så skal der være.

hahaha, jeg ser det for meg :) du og dunken med vin.

He, he, tenk deg hvor bra fest det blir; på meg, i det minste.

Fordi brudeparet som regel har en grunn til at bryllupet er alkoholfritt, og da er dett litt respektløst å trosse det?

"Best å ha donken klar" minner meg om Onkel Stuart fra Terkel i Knipe. :fnise:

Hvis grunnen er at de skal spare penger kan de bare gå til byfogden og bli viet der og gi fanden i å holde fest etterpå.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah, en "donk" med vin under bordet vitner jo virkelig om at det er vin til maten som er det viktige. :rolleyes:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...