Gå til innhold

Er så lei av tørt, livløst, flokete hår


Lilje:)

Anbefalte innlegg

Jeg bruker shampo og balsam fra L'oreal proffesional, og hårkur fra Redken All Soft. Bruker også Antisnap leave in proteinkur fra Redken etter jeg har dusjet, men allikevel er håret mitt tørt og "porøst", og floker seg lett i tuppene. Føner ikke håret, og bruker aldri rettetang/krølltang. Sover med det som oftest i en flette.

Har tynt nordisk, rett hår. Noen som har noen gode tips til å få et mykere, mer glansfullt hår? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hårolje etter dusj, når håret er neeesten helt tørt! Gjerne moroccanoil, den "originale" med turkis lapp på. Er ikke alle håroljer som fungerer like bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redken anisnap er ikke en proteinkur, men en leave in beskyttelse til tuppene. Du bør bruke en skikkelig protein kur og da anbefaler jeg joico sin. Den er vunnet best i test i mange år og er virkelig god. Det er viktig å ikke bruke en proteinkur for ofte da det kan gjøre problemet verre. Ca hver 2 uke til å begynne med, men sjeldnere etter hvert som håret blir bedre.

Ellers er antisnap veldig fin til det den er mest for :)

All soft fuktkur er helt grei men den er ingen favoritt hos meg. Har prøvd mange forskjellige men de beste jeg har prøvd er også fra joico.

Ellers er hårolje i balsamen samt en liten dæsj i fuktig hår, gull verdt :)

Ellers så er det greit å tenke på at håret tåler mindre når det er vått så det er viktig å ikke "styre" for mye med det når det er vått. Det er også best å la håret lufttørke mest mulig samlet, altså i håndkle, flekke, klemme ol, og å bruke hendene som børste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg - dette funker: Kokosolje som hårkur en gang i uken - har gjort mirakler for mitt hår!

Jeg bruker kokosoljen som de selger på Vita (både butikk og nettbutikk) - Cocosa extra virgin.

(Den er som smør i konsistens, så lar krukken stå på badet hvor det er varmt, og da blir den mer flytende).

Tar så denne kokosoljen i hodebunn og hele håret - masserer godt i hodebunnen og sørger for at hele håret er godt fuktet av oljen. Lager en løs flette og sover med dette til dagen etter. Etter å ha dusjet/vasket håret er håret silkemykt, glansfullt og har en nydelig konsistens.

(Tar også bittelitt av kokosoljen i hårtuppene hver dag for å gi litt ekstra fuktboost, men da tar jeg svært lite så håret ikke skal se fett ut - og da kun i tuppene).

Har brukt sykt mye penger på dyre kurer og produkter - og absolutt ingen produkter har hatt samme effekt på mitt tørre og porøse hår. Og - denne krukken koster 199.- og varer i ca 2 mnd - da kurer jeg 1 gang i uken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg - dette funker: Kokosolje som hårkur en gang i uken - har gjort mirakler for mitt hår!

Jeg bruker kokosoljen som de selger på Vita (både butikk og nettbutikk) - Cocosa extra virgin.

(Den er som smør i konsistens, så lar krukken stå på badet hvor det er varmt, og da blir den mer flytende).

Tar så denne kokosoljen i hodebunn og hele håret - masserer godt i hodebunnen og sørger for at hele håret er godt fuktet av oljen. Lager en løs flette og sover med dette til dagen etter. Etter å ha dusjet/vasket håret er håret silkemykt, glansfullt og har en nydelig konsistens.

(Tar også bittelitt av kokosoljen i hårtuppene hver dag for å gi litt ekstra fuktboost, men da tar jeg svært lite så håret ikke skal se fett ut - og da kun i tuppene).

Har brukt sykt mye penger på dyre kurer og produkter - og absolutt ingen produkter har hatt samme effekt på mitt tørre og porøse hår. Og - denne krukken koster 199.- og varer i ca 2 mnd - da kurer jeg 1 gang i uken.

Olje bør man ikke ta i hodebunnen siden det kan forstyrre den naturlige produksjonen av talg og gjøre at man får fortere fett hår. Det samme gjerlder også balsam og hårkurer.

Anonymous poster hash: d760d...474

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Citronella

Redken Real Control! Shampoo, balsam og kur. Jeg har ganske tynt hår, men mange hårstrå. Prøvd det aller meste, men aldri fått så sprettent og medgjørlig hår som med denne serien.

http://www.redken.com/products/haircare/real-control/real-control-shampoo

Oljer gjør null og niks for mitt hår. Kan bruke en knøttliten mengde til å glatte ut brusete hår og i tuppene, men pleie gir de ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode tips! :) Ser det er litt forskjellig meninger her med hårkurer og oljer osv..

Men burde i hvert fall gå til innkjøp av en olje å ha i nederste delen av håret (det er jo også her problemer er) resten av håret mitt er egentlig ganske mykt og glansfullt. Klipper det også jevnlig, men har langt hår.

Marroconoil har jeg prøvd før, og var egentlig ganske fornøyd. Hvor kjøper dere den billigst mulig? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redken anisnap er ikke en proteinkur, men en leave in beskyttelse til tuppene. Du bør bruke en skikkelig protein kur og da anbefaler jeg joico sin. Den er vunnet best i test i mange år og er virkelig god. Det er viktig å ikke bruke en proteinkur for ofte da det kan gjøre problemet verre. Ca hver 2 uke til å begynne med, men sjeldnere etter hvert som håret blir bedre.

Ellers er antisnap veldig fin til det den er mest for :)

All soft fuktkur er helt grei men den er ingen favoritt hos meg. Har prøvd mange forskjellige men de beste jeg har prøvd er også fra joico.

Ellers er hårolje i balsamen samt en liten dæsj i fuktig hår, gull verdt :)

Ellers så er det greit å tenke på at håret tåler mindre når det er vått så det er viktig å ikke "styre" for mye med det når det er vått. Det er også best å la håret lufttørke mest mulig samlet, altså i håndkle, flekke, klemme ol, og å bruke hendene som børste.

Kunne dette vært noe tror du? :) Noe du har prøvd av det? http://www.feelunique.com/p/Joico-K-Pak-At-Home-Hair-Repair-System

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Håret mitt fikk nytt liv ved hjelp av sebastian penetrait shampoo og kur. Har prøvd mye, bla joico k-pack den gjorde ting bare vondt verre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne dette vært noe tror du? :) Noe du har prøvd av det? http://www.feelunique.com/p/Joico-K-Pak-At-Home-Hair-Repair-System

Ja det er proteinkuren og en av fuktkurene de har. Jeg har ikke prøvd sjampoen og balsamen, men jeg tror at det kan være en bedre ide for deg å velge en sjampo og balsam som fokuserer mer på fukt, f.eks Moisture Recovery serien http://www.feelunique.com/p/Joico-Moisture-Recovery-Duo.

Kan også tipse om min favoritt olje til å ha i håret etter det er tørt for å temme frizz og gjøre det glansfullt og fint. http://www.feelunique.com/p/Pureology-Hydrate-Shine-Max-125ml

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pheel

Olje bør man ikke ta i hodebunnen siden det kan forstyrre den naturlige produksjonen av talg og gjøre at man får fortere fett hår. Det samme gjerlder også balsam og hårkurer. Anonymous poster hash: d760d...474

Men å smøre inn også hodebunnen med olje fungerer veldig bra for oss som sliter med tørr hodebunn nå og da.

(Jada, gjelder å finne riktig shampoo, men er helt normalt hvertfall for noen å få tørr hodebunn nå og da, på samme måte som man får tørr hud andre plasser).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...