Gå til innhold

Gal kvinne som ikke bruker krem eller sminke i ansiktet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 34 om ikke så lenge og jeg bruker overhodet ikke noe i ansiktet. Ikke noe krem og ikke noe sminke.

Det virker som om folk flest bruker ditt og datt morgen og kveld i ansiktet, men det høres slitsomt ut og det tar tid.

Jeg er kanskje lat, men jeg orker rett og slett ikke å bruke noe i ansiktet. Ikke bruker jeg sminke heller. Jeg foretrekker å få skjønnhetssøvnen min(legge meg før 00 og gjerne legge meg kl.21 om jeg klarer), og å kunne sove lenger om morgenen.

Jeg spiser også sunt (ikke noe gluten, ikke noe melkeprodukt, ikke noe sukker, ikke noe stivelse) og er nøye med å få i meg nok fett og proteiner, vitaminer, mineraler og sporstoffer gjennom maten.

Jeg spiser en del fisk, mest hvit men innimellom rød, og jeg spiser mye nøtter, frø, avokado, oljer, kokkosfett, grønsaker, bær og frukt.

Egg spiser jeg ofte med bacon eller røkelaks, og kan godt spise litt kylling og kjøtt innimellom.

Ja, jeg spiser vel noe ala lavkarbo/steinalderkost.
Vann, ja, jeg drikker kun vann!

Og, ja, jeg spise chiafrø hver morgen. De er helt vidunderlige.

Før så måtte jeg alltid smøre ansiktet etter at jeg dusjet, fordi jeg ble så tør og rød, og håret ble alltid så fort fett.

Men så endret jeg kostholdet, og huden fikk tilbake sitt naturlige fettlag og jeg må ikke smøre meg etter dusjing, og jeg må heller ikke vaske håret så ofte.

Eneste jeg gjør etter dusj er å skylle ansiktet i iskaldt vann. Uff, det er kaldt, men huden blir så fin etterpå.

Vel, burde jeg smøre ansiktet mitt, eller kan jeg fortsette sånn?

Er ikke dette bedre for hud og hår, og ikke minst helse?

Jeg er aldri syk og jeg er i veldig fin form uten at jeg trenger å trene så mye.



Anonymous poster hash: 77969...88f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest avocadoen

Er du ikke tørr i ansiktet trenger du ikke smøre deg. Folk har forskjellige hudtyper og du er heldig om du slipper å smøre deg.

Men jeg forstår ikke hvorfor du skriver alt det for det lille spørsmålet?

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg forstår ikke hvorfor du skriver alt det for det lille spørsmålet?

Ikke jeg heller. :ler2:

Du trenger en krem med solfaktor selv om du sover mye og spiser egg med røkelaks.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ikke tørr i ansiktet trenger du ikke smøre deg. Folk har forskjellige hudtyper og du er heldig om du slipper å smøre deg.

Men jeg forstår ikke hvorfor du skriver alt det for det lille spørsmålet?

Men jeg måtte smøre meg før, så jeg prøvde å forklare hvorfor jeg ikke trenger å smøre meg, fordi jeg smører meg selv innenfra med kostholdet mitt. :)

Anonymous poster hash: 77969...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg heller. :ler2:

Du trenger en krem med solfaktor selv om du sover mye og spiser egg med røkelaks.

Men jeg soler meg ikke heller ... går med solbriller og gjerne solhatt eller caps. Må jeg smøre meg da?

Selvfølgelig, om jeg er i varmere strøk med mye sol smører jeg meg med solkrem og aftersun etter dusj.

Anonymous poster hash: 77969...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke jeg heller. :ler2:

Du trenger en krem med solfaktor selv om du sover mye og spiser egg med røkelaks.

Haha, ja, det ble litt detaljer om kostholdet mitt, men ville bare opplyse hva man kan gjøre innenfra. :)

Anonymous poster hash: 77969...88f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.

Anonymous poster hash: 419b3...285

Hva svarte du ja på, egentlig?

Anonymous poster hash: 77969...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Men jeg soler meg ikke heller ... går med solbriller og gjerne solhatt eller caps. Må jeg smøre meg da?

Selvfølgelig, om jeg er i varmere strøk med mye sol smører jeg meg med solkrem og aftersun etter dusj.

Anonymous poster hash: 77969...88f

Ja, du må bruke krem med solfaktor. Jeg bruker krem med spf 15 året rundt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludodama

Ikke jeg heller. :ler2:

Du trenger en krem med solfaktor selv om du sover mye og spiser egg med røkelaks.

Neida. Røkelaks, og chiafrø er kjent for å kurere hudkreft fordi man blir så pen at man ikke trenger det. Fordi man er så sunn at man bare stråler. Fordi man ikke spiser gluten, fordi det er usunt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du må bruke krem med solfaktor. Jeg bruker krem med spf 15 året rundt.

Hvorfor bruker du det året rundt? Går det ikke bra om man beskytter seg på andre måter?

Hvilken krem bruker du forresten?

Anonymous poster hash: 77969...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida. Røkelaks, og chiafrø er kjent for å kurere hudkreft fordi man blir så pen at man ikke trenger det. Fordi man er så sunn at man bare stråler. Fordi man ikke spiser gluten, fordi det er usunt.

Haha, du burde virkelig prøve chiafrø, det gir jo kroppen en naturlig energi-boost.

Spiser ikke røkelaks hver dag, men kom med et eksempel på noe som inneholder fett og protein som er sunt og godt.

Gluten er usunt så det synger etter, og er med på å ødelegge huden slik som sukker.

Anonymous poster hash: 77969...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida. Røkelaks, og chiafrø er kjent for å kurere hudkreft fordi man blir så pen at man ikke trenger det. Fordi man er så sunn at man bare stråler. Fordi man ikke spiser gluten, fordi det er usunt.

Jeg noterer ivrig. :jepp:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ludodama

Haha, du burde virkelig prøve chiafrø, det gir jo kroppen en naturlig energi-boost.

Spiser ikke røkelaks hver dag, men kom med et eksempel på noe som inneholder fett og protein som er sunt og godt.

Gluten er usunt så det synger etter, og er med på å ødelegge huden slik som sukker.

Anonymous poster hash: 77969...88f

Gluten er ikke usunt, men det er veldig uheldig om man har cøliaki ja.

Jeg har smakt chiafrø, jeg. Og røkelaks.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner heller ikke det lange innlegget for et lite spørsmål. Var vel mest for å hevde seg. "Jeg er så mye sunnere og flinkere enn alle andre". Du bør hvertfall bruke en krem med solfaktor. Året rundt faktisk.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Hvorfor bruker du det året rundt? Går det ikke bra om man beskytter seg på andre måter?

Hvilken krem bruker du forresten?

Anonymous poster hash: 77969...88f

Det er sol om vinteren og.

Jeg har en BB-cream med solfaktor og en vanlig dagkrem fra Clinique med solfaktor.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest avocadoen

Gluten er ikke usunt, men det er veldig uheldig om man har cøliaki ja.

Jeg har smakt chiafrø, jeg. Og røkelaks.

Jeg har og forøvrig flott og kvisefri hud til tross for at jeg spiser en del gluten og sukker :) Så ja, det ødelegger ikke huden.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sol om vinteren og.

Jeg har en BB-cream med solfaktor og en vanlig dagkrem fra Clinique med solfaktor.

Det er ikke sol overalt om vinteren... Vi har to måneder med 0 soltimer

Anonymous poster hash: eefde...7bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gluten er ikke usunt, men det er veldig uheldig om man har cøliaki ja.

Jeg har smakt chiafrø, jeg. Og røkelaks.

Ja, de som sliter med Cøliaki og andre tarm-sykdommer gjør det best i å holde seg unna gluten, men det er mange andre som også reagerer på gluten som burde holde seg unna gluten.

Gluten er ofte ikke bra for folk flest, og man kan se det på huden og rynker og som dårlig hud.

Anonymous poster hash: 77969...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner heller ikke det lange innlegget for et lite spørsmål. Var vel mest for å hevde seg. "Jeg er så mye sunnere og flinkere enn alle andre". Du bør hvertfall bruke en krem med solfaktor. Året rundt faktisk.

Nei, jeg prøver å opplyse.

Anonymous poster hash: 77969...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...