Gå til innhold

Beste mineralpudder/foundation for uren hud?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter nytt mineralpudder eller mineralfoundation. Jeg har uren hud, så det må dekke litt (men ikke mer enn medium dekkevne) og ikke gi flere urenheter :) Hvilket mineralpudder/foundation er du fornøyd med? :)



Anonymous poster hash: a4769...212
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er veldig fornøyd med Jane iredale. Kjennes ikke ut som man har på seg sminke og ser også veldig naturlig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ludodama

Jeg har forsøkt alle utenom LA Minerals, og jeg som har tørr hud får ganske ekkel discoeffekt av både BareMinerals og Jane Iredale.

Mineral Hygienics er den jeg synes er best, men samtlige gir iallefall meg kjapt utbrudd ved jevnlig bruk - og jeg er ikke spesielt plaget med urenheter generelt.

ID har en matt versjon, men noen reagerer på den også.

Spør om tester og prøv hjemme i ei uke i strekk ;) MH selger tester på nettsidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Discoeffekt kommer vel ofte av bismuth oxychloride, og vet at bare minerals inneholder (inneholdte?) denne ingrediensen, usikker på jane iredale. Men det er ihvertfall en ingrediens som er grei å unngå både pga vandrende discokuletendenser og at den er kjent for å gi urenheter.



Anonymous poster hash: 09912...ed9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Discoeffekt kommer vel ofte av bismuth oxychloride, og vet at bare minerals inneholder (inneholdte?) denne ingrediensen, usikker på jane iredale. Men det er ihvertfall en ingrediens som er grei å unngå både pga vandrende discokuletendenser og at den er kjent for å gi urenheter.

Anonymous poster hash: 09912...ed9

Jeg har forsøkt alle utenom LA Minerals, og jeg som har tørr hud får ganske ekkel discoeffekt av både BareMinerals og Jane Iredale.

Mineral Hygienics er den jeg synes er best, men samtlige gir iallefall meg kjapt utbrudd ved jevnlig bruk - og jeg er ikke spesielt plaget med urenheter generelt.

ID har en matt versjon, men noen reagerer på den også.

Spør om tester og prøv hjemme i ei uke i strekk ;) MH selger tester på nettsidene.

Hva er discoeffekt? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jane iredale inneholder ikke bismuth og heller ingen kunstige konserveringsmidler.

Man må nesten bare prøve litt forskjellig før man finner en foundation man liker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tid hadde jeg veldig tørr hud (da snakker vi en skrubb hver morning og kveld, for å få vekk alt), og da var bareMinerals bareskin (flytende foundation) et stort stress. Men deres tørrfoundation er jeg strålende fornøyd med, og hvis man kombinerer den med deres primer og concealeren Stroke Of Light, gir det en naturlig look, og skjuler det meste. Concealeren burde likevel ikke være den eneste du har, siden den er ganske tynn, men de har en annen concealer som heter Correcting Concealer spf 20, som gir bra dekke på små urenheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at discoeffekten skyldes også mye at huden blir blank (eventuelt skøytebane som jeg liker å kalle det). Ikke nødvendigvis bismuth oxychloride.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En tid hadde jeg veldig tørr hud (da snakker vi en skrubb hver morning og kveld, for å få vekk alt), og da var bareMinerals bareskin (flytende foundation) et stort stress. Men deres tørrfoundation er jeg strålende fornøyd med, og hvis man kombinerer den med deres primer og concealeren Stroke Of Light, gir det en naturlig look, og skjuler det meste. Concealeren burde likevel ikke være den eneste du har, siden den er ganske tynn, men de har en annen concealer som heter Correcting Concealer spf 20, som gir bra dekke på små urenheter.

bareskin består av for mye gultoner for min hudfarge - jeg ser dau ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, hmm. Jeg opplever ikke bareskin som veldig glinsende, kanskje litt på nesen, men den er langt bedre enn noe annet jeg har prøvd. Jeg har blandingshud, med tørr panne og oljete nese. Noen ganger kombinerer jeg bareskin og foundationpudderet for mindre skinn på nesen og ørene.

Den tørre huden opplever jeg blir veldig mye mykere og gjevnere.

Endret av anybody
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.lurebeauty.com/mineral-makeup/cosmetics-mineral-foundation.html

Dette er det beste mineralpudderet jeg har prøvd. Og jeg har prøvd rimelig mange. Og prisen er jo helt super! Det holder meg matt hele dagen :)

De har prøve str. som er ganske generøse. Og boksen prøvene kommer i er ikke knøttliten, det synes jeg er en fordel. De sender alltid med masse prøver på forskjellige ting.

Den nest beste jeg har prøvd er LA minerals.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for mange fine tips! Skal sjekke ut merkene og produktene dere anbefaler :) Selv er jeg passelig fornøyd med GloMinerals, men har lyst til å prøve noe nytt nå :)

TS



Anonymous poster hash: a4769...212
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Penelopee

Bareskin legger seg stygt på tørre parti, men er utrolig god og lett å ha på! Bruker å dekke litt over med bareminerals pudderfoundation etterpå også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...