Gå til innhold

Rare ting du trodde var sant da du var liten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Emmanuelle

Jeg trodde pappa skrudde av lyden på nyhetene med vilje. Husker jeg vræla "PAPPA, SKRU PÅ LYDEN DAAA". Skjønte noen år senere at det var nyhetene på tegnspråk.

Bestefaren min lurte meg til å tro at det fantes krokodiller i kjelleren og at han oppbevarte is i kjøkkenskuffa (var jo alltid is der når han ba meg sjekke).

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest NozMonster

Trodde at før i tiden da bildene var svart- hvite, så såg folk også svart- hvitt.. I de tidene fargebildene kom, så kom også fargesynet gradvis frem i det virkelige livet også....

Jeg er overbevist om at det faktisk er sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At øyenstikkere skulle stikke ut øynene på meg. At de var slemme innsekter som går inn for å blinde folk.

Husker en gang jeg satt i baksetet når mamma var inne på bensinstasjonen. OG PLUTSELIG FLØY DET EN ØYENSTIKKER INN I BILEN. Herregud det var fullt kaos da mamma kom tilbake.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde på følgende ting:

- At man blir nærsynt dersom man satt for nær TV'en.

- At tann-feen eksisterte.

- At foreldrene mine kun het Mamma og Pappa.

- At man mister tenner om man spiser for mye godteri.

- At når man slår av lyset, så kommer alle de skumle fantasifigurene frem fra skyggene.

Anonym poster: 880f24683abd36409e6c75d6f771400c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde på følgende ting:

- At man blir nærsynt dersom man satt for nær TV'en.

- At tann-feen eksisterte.

- At foreldrene mine kun het Mamma og Pappa.

- At man mister tenner om man spiser for mye godteri.

- At når man slår av lyset, så kommer alle de skumle fantasifigurene frem fra skyggene.

Anonym poster: 880f24683abd36409e6c75d6f771400c

haha! Jeg trodde man ble firkantet i øynene av å se på tv, jeg
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trudde att katten ville komme viss eg ropte "pussy" til den - ogdå var eg temmeleg ung...i ettertid forsto eg kvifor ho engelske nabodama kom fram i vindauget og smilte så fint... ;)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At det bodde en heks i et av husene som skolebussen kjørte fordi. Det påsto nemlig hardnakket ei jente i klassen. :fnise:

Anonym poster: 6b189b420d35ed44258f103bfbcadbbb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Trodde at før i tiden da bildene var svart- hvite, så såg folk også svart- hvitt.. I de tidene fargebildene kom, så kom også fargesynet gradvis frem i det virkelige livet også....

hehe jeg trodde at fargene ikke var oppfunnet ennå. Så verden var svart hvitt Var det faren min sa til meg når jeg spurte hvorfor bilder var i svart hvitt hehe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestefaren min mangler halve fingeren sin. En gang jeg hadde slått meg og gråt, sa han at jeg bare måtte be foten min om å slutte å være vond, ellers ville jeg kutte den av.

Så viste han meg hånda med 4,5 fingre, og sa dødsens alvorlig:

"Fingeren min, den gjorde vondt en gang. Den hørte ikke etter da jeg ba den skjerpe seg. Så jeg KUTTET DEN AV".

Jeg trodde i mange år han kuttet den av fordi den gjorde vondt.

(når jeg tenker meg om tror jeg han amputerte fingeren pga sykdom/skade, og sånn sett løy han jo ikke. Men jeg som barn så for meg at han hadde slått den og kuttet den av med kjøkkenkniven)

Endret av Alice123
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom jeg på denne og...

Men; søskenbarnet mitt er født med en defekt i fingrene, flere sitter sammen, og han gikk gjennom mange operasjoner som liten (er helt fine nå)

Uansett; da jeg lurte på hvorfor så sa onkel at det var pga superlim.

Jeg er yngre enn søskenbarnet mitt, og han var min helt, så jeg ville være som han. Ergo så limte jeg sammen alle fingrene på venstre hånd med superlim......

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at om en var en grei fyr så ville også jentene være greie.

Uff da. Ble litt lei meg jeg nå. :klem:

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en ting til. Jeg var seks år da Olof Palme ble drept. Påfølgende påske og palmesøndag var jeg hellig overbevist om at palmesøndag var til minne om Olof Palme :fnise:

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SpaceBaby

Kom på en ting til. Jeg var seks år da Olof Palme ble drept. Påfølgende påske og palmesøndag var jeg hellig overbevist om at palmesøndag var til minne om Olof Palme :fnise:

Vent...er ikke...?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at hvis man svelget tyggis fikk man tenner i magen, og hvis man spiste/svelget kjernen fra frukten så vokste det trær/planter i magen. Også trodde jeg at noen babyer ble hentet av Storken da, men det har vel de fleste trodd en eller annen gang.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pappa lurte meg til å tro at han fikk arret sitt etter at han hadde fektet med pirater :P

Hahaha, genialt! <3

Husker nabojenta sa til meg at om man svelget en tyggis ble den i magen i sju år før den kom ut igjen :fnise:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WendyClear

Jeg trodde at man kunne grave til Kina gjennom sanden på stranden. At mamma lot meg holde på er nesten litt provoserende.

Jeg gikk rundt og stoppet de andre barna fra å grave for dypt fordi jeg var redd for at barnehagen skulle flomme over i lava.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det var rart at andre folk ikke snakket norsk, fordi det de sa het jo egentlig det på norsk.

Når filmer var i svarthvitt, trodde jeg verden var svarthvit på den tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Jeg er minstemann av tre barn. Broren min hadde det alltid mye moro med å lure meg. Og jeg beit på.

Det jeg kommer på i farta, var at det kom saft ut av vannkrana. Og at dersom man hadde mye såpe i badevannet, ble man sittende fast (sistnevnte var min brors påfunn - fortalte jeg om en gutt som satt fast i badevannet fordi han hadde i mye såpe, mens han helte i mer såpe i badevannet mitt).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...