Gå til innhold

Treningsdagboka til Violet Hill


Violet Hill

Anbefalte innlegg

Synes du er flink jeg.. Du trener i hvert fall. Det gjør ikke jeg.

TJA. Kan ikke skryte på meg at jeg trener mye, akkurat. Hatt ganske vondt å baksiden av det ene låret etter løpeøkten på lørdag, så det spørs om jeg ikke tok litt for hardt i, i forhold til formen :fnise:

Veieda, og vekta viste 59,4. kg. Jeg er egentlig overrasket over at jeg har gått ned noe fra sist uke, siden jeg sprakk i helgen og ellers har drukket en del alkohol (begynner å sette pris på singellivet :)). Men det kan jo være tilfeldigheter. Vekt er uansett bare vekt. Ettersom jeg har vært i vektklubb i fire uker har jeg også målt div steder på kroppen, og jeg har faktisk blitt noen cm smalere her og der.

MEN. Jeg ser det ikke, og jeg merker det egentlig ikke noe særlig forskjell på klærne heller. Så det spørs om jeg ikke må begynne å gjøre en større innsats på treningsfronten. Var på yoga i går, og nå skal jeg opp i marka med en venninne. Får prøve å legge en slagplan senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei KaDust :velkommen:

Så morsomt med besøk, jeg var faktisk inne i treningsdagboken din for første gang i går :) neste gang våger jeg kanskje til og med å legge igjen en kommentar :fnise:

Har ikke så veldig mye å berette. Vekten stod på stedet hvil sist veiedag. Har gjort en litt bedre innsats siden da, og håper på resultater ved veiing på onsdag. Vel, vekt er uansett bare vekt. Føler meg i OK form og motivasjonen er fremdeles til stede. Hatt noen lange turer i marka, senest i morges. Skal prøve å gjøre en innsats på treningssenteret denne uka.

Dette ble veldig oppsummerende, men jeg er trøtt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: så koselig! Gjør gjerne det :) boka mi har vært litt tom de siste dagene da, men har eksamen om en time :( hjælp.

Får håpe du ser resultater neste veiedag da! Bra du føler deg i ok form også :) turer i mark ❤ you go girl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper eksamen gikk bra! :)

Veiedag, og jeg har gått ned hele .... 0,2 kg :( og ingen nedgang i midjemål heller. Åh, det var demotiverende. Jeg synes at jeg har vært link flink med maten, og beveget meg mye. Jeg tror ikke jeg kan spise noe mindre enn det jeg gjør nå, så jeg må antakelig intensivere treningen. Litt stress at det er 17. mai denne uken, samt at jeg er bedt på fest på lørdag, men hvis jeg sørger for å trene mye så går det kanskje greit.

Ikke en bra start på dagen. Har lyst til å hive vekten i søppelet og glemme hele greia. Og så blir jeg irritert på meg selv fordi jeg blir opprørt av noe som egentlig er så uvesentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg faktisk laget en tråd:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=744347&st=0#entry12693095

Funker klipp og lim på mobilen?

Jeg har bestemt meg for å kjøre litt hardt på de neste ukene. Vet ikke helt hvorfor, men bestemte meg for å opprette en egen tråd. Veldig hyggelig om du vil følge med der, KaDust! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt! Følger med der jeg :nigo:

Forresten, hvis magepartiet er et parti du skjemmes over bør du trene styrke på kjernemuskulaturen. Det strammer opp å støtter mage og rygg, holder organer på plass osv..

Tror også det er greit å kutte ned på alkoholen da den kan sinke fordøyelsen litt og får leveren til å jobbe på høygir (jo mer kroppen bruker energi på leveren, jo mindre energi har du til å fordøye + at de stoffene som dannes er jo ikke særlig bra for kroppen uansett.), jeg har hvertfall fått bedre resultater etter å ha kutta alkoholen helt. Du trenger selvsagt ikke kutte det helt, men tone det ned. :)

Ellers, får du i deg mye melkeprodukter? Drikker du melk? Hvordan er hvetemel-inntaket? Er du flink til å lese ingredienser på det du kjøper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt! Følger med der jeg :nigo:

Forresten, hvis magepartiet er et parti du skjemmes over bør du trene styrke på kjernemuskulaturen. Det strammer opp å støtter mage og rygg, holder organer på plass osv..

Tror også det er greit å kutte ned på alkoholen da den kan sinke fordøyelsen litt og får leveren til å jobbe på høygir (jo mer kroppen bruker energi på leveren, jo mindre energi har du til å fordøye + at de stoffene som dannes er jo ikke særlig bra for kroppen uansett.), jeg har hvertfall fått bedre resultater etter å ha kutta alkoholen helt. Du trenger selvsagt ikke kutte det helt, men tone det ned. :)

Ellers, får du i deg mye melkeprodukter? Drikker du melk? Hvordan er hvetemel-inntaket? Er du flink til å lese ingredienser på det du kjøper?

Takk for tips! Forslag til gode øvelser kanskje? :) jeg er veldig glad i alt som kan gjøres på matte hjemme.

Når det gjelder mat har jeg vært sånn passe bevisst tidligere. Pleier å velge lettprodukter og fullkornsvarianter. Spist lite sukker. Problemet har nok vært at det blir en del alkohol, samt at jeg ikke er så flink til å begrense porsjoner.

Så, jeg meldte meg jo delvis inn i vektklubb for å lære. Nå logger jeg jo alt jeg spiser, og føler at jeg har kontroll. Det blir mye cottage cheese og mager kesam, men lite melk. Bør jeg drikke mer av dette?

Hvetemel holder jeg meg helt unna, minus et lite kakestykke når jeg føler at situasjonen krever det :) (har stort sett holdt meg unna før jeg ble med i vektklubb også). Har hatt litt problemer med magen i perioder, men aldri skjønt helt grunnen. Noen ganger blir jeg dårlig av ting jeg tåler helt fint ellers. Lurer på om det kan være en kombinasjon av type matvare og stress. Det har imidlertid stort sett gått bra etter at jeg ble med i vektklubb.

Som du skjønner er jeg i en fase der jeg prøver å lære mest mulig :) vil bare være fornøyd, helst uten å bli fanatisk. Men hvis det må til, så er jeg villig til å strekke meg ganske langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sjekker du ingrediensene på det du kjøper da? Mange tror de spiser lite sukker, men så viser det seg at de får i seg mye mer enn trodd fordi de fleste av de vanlige matvarene har sukker i seg.

Hehehe, skjønner hva du mener. Når jeg var der du er nå, så jeg på sånne som spiser slik jeg spiser nå som fanatiske. Meeeen, jeg har vel innsett at det hverken er så mye jobb som jeg hadde sett for meg, eller at det er å være fanatisk. Synes det er verre hvis man er veganer f.eks, men jeg har jo ikke testa det ut selv så er godt mulig det er samme aha-opplevelse der også. Har ingen planer om å kutte ut dyreprodukter eller kjøtt da. :)

Hvilken olje bruker du til steking å sånt forresten?

Og nei, du bør ikke drikke mer melk! Skal du ha mer melk av noe slag, så må det bli mandelmelk i så fall. Kumelk er tungt for fordøyelsen og har mye fett i seg som ikke har noe for seg, mens mandelmelk inneholder fett som senker LDL og kolesterol så man får mindre risk for hjerte- og karsykdommer + at det inneholder jern, magnesium, fosfor, kalsium og en neve mandler inneholder et helt dagsbehov av vitamin E. :P Man tror også at mandler kan hjelpe å bekjempe fedme og diabetes også etter nyere forskning. Så skal du ha mer av noen slag for melk, gå for mandelmelk! :P

Noen gode øvelser for kjernemuskulaturen er:

- Planken og sideplanken

-

-

(godt for ryggen hvis du gjør den riktig)

-

Eller så kan du prøve deg på denne:

:nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, nå skjønte jeg hva du mente med å sjekke ingrediensene :) jeg har ikke vært veldig flink til det tidligere, men jeg lager stort sett maten fra bunnen av, så da har man jo kontroll. Men det er absolutt rom for forbedring der altså! Tror jeg må slutte å være redd for den fanatisk-tankegangen, det handler jo bare om å lære seg nok til å ta de riktige valgene.

Jeg bruker stort sett olivenolje, men i svært moderate mengder, og særlig nå. Har testet ut litt forskjellige dietter tidligere, og innsett at det er mye man ikke trenger olje for å steke. Det verste jeg vet er folk som pøser på med olje før de steker kjøttdeig eller liknende...

Mandelmelk skal jeg sjekke ut! Funker det i kaffe? Er jo egentlig veldig glad i melk, vil bare ikke "bruke kaloriene mine på det nå som jeg er i den strengeste perioden.

Tusen takk for treningstips!! Jeg har akkurat byttet treningsstudio, noe jeg synes er fryktelig skummelt, så da er det fint å kunne øve seg litt hjemme før jeg kaster meg utpå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det det gjør vet du. Men, vet du hva? Det kommer av seg selv når du lærer mer! Har du instagram? Isåfall bør du skaffe deg det også, for det er der jeg har lært det meste av matvanene mine også!

Det er bra :) Olje-mengde er ganske viktig, for det drar opp kaloriene fort!

Jada, det funker til absolutt alt som vanlig melk fungerer til! Jeg har det ofte oppi teen min <3 (brite jeg vett, må ha melk i teen!)

Hehehe! Jeg trener jo bare hjemme selv, så har masse lurt på lur :lur: Ble en litt stor overgang for meg når jeg brått ikke hadde råd til treningstudio lenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker melk i teen! Da skal jeg prøve å få tak i det. Og ja, jeg ble ganske sjokkert da jeg oppdaget hvor mye kalorier det faktisk er i olje. Men det er bra med sånne aha-opplevelser :)

Instagram ja, kanskje jeg kan følge deg? :nigo: så at det var nevnt i dagboka di.

Du er snill som tar deg tid til å hjelpe meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Følg meg gjerne :fnise: Hehehe, synes det er morsomt. :) Er en grunn til at jeg valgte idrett på VGS å sånn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Så koselig da! Tenker du å legge ut på instagram også eller? Her er forresten noen du bør følge for mattips:

clean_eating_addict

clean_lovin

cleanbodyfreshstart

cleaneatingsurvivalguide

cleanfoods

dorisldk

:)

De jeg kommer på nå hvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:hoho: Så koselig da! Tenker du å legge ut på instagram også eller? Her er forresten noen du bør følge for mattips:

clean_eating_addict

clean_lovin

cleanbodyfreshstart

cleaneatingsurvivalguide

cleanfoods

dorisldk

:)

De jeg kommer på nå hvertfall

Tusen takk for tips! Jeg får ta en vurdering på om jeg skal legge ut noe, foreløpig legger jeg mest ut interiørbilder og dill og dall :fnise: send en PM hvis du vil følge meg, det er jo alltid koselig :)

Kom over et sitat her om dagen som fikk meg til å tenke på dette med fanatisme:

"Bli fanatiker. Kvinner må lære seg å bli fullstendig sprø etter noe annet enn menn."

Hehe. Litt teit, men egentlig også litt treffende for min del. Gudene skal vite at jeg har brukt mye tid på kjærlighetslivet mitt de siste årene. Og det påvirker jo så mange områder, også kosthold og trening. Den tidligere samboeren min var for eksempel ganske lite matglad, så da spiste jeg mindre selv, og gikk sakte men sikkert ned noen kilo i løpet av årene med han. Så har jeg hatt en annen kjæreste etterpå - men en forbrenning av en annen verden, som derfor spiste masse - og derav de fire ekstra kiloene jeg hadde da jeg startet i mars.

Litt småfilosofering på 17. maimorgenen. Nå satser jeg på en sånn passe sunn dag, hvor jeg skal gjøre gode valg, men samtidig kose meg.

God 17. mai til alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Det var et veldig bra sitat synes jeg.

Hvordan var din 17. mai og hvordan har det gått siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte det sitatet ditt, Violet ;) Jeg skal i alle fall fokusere på sunn mat og trening fremfor dating og mannfolk fremover!

Håper du hadde en fin 17. mai! Gjorde du noe gøy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra 17. mai! Skeiet ut litt til lunsjen (spiste min første brødskive på syv uker!), men holdt meg fint resten av dagen. Det ble riktignok litt alkohol, men jeg hadde det så gøy at det virkelig var verdt det!

Ellers har jeg vært litt slapp i varmen, men fordelen er at jeg ikke blir så sulten heller. Og så kom jeg meg ut på joggetur i sted og det var veldig deilig, så jeg satser på å få løpt en del fremover. Nå drar jeg riktignok på bilferie i morgen, så jeg er litt spent på hvor mye jeg får beveget meg akkurat de neste dagene. Drar heldigvis med en venninne som er ganske sunn, så jeg tror det skal gå greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...