Gå til innhold

To steg frem og ett tilbake


Gjest Daenerys

Anbefalte innlegg

Gjest Daenerys

Nå som bryllupet er overstått har stressnivået sunket litt, selv om det er ganske høyt pga masterinnspurt. Men nå føler jeg for å trene litt igjen! :) Tenker det blir en hjemmevideo (T25) i løpet av kvelden, og kanskje et par økter på senteret de neste dagene :)

Jeg har rett og slett vært så stresset at jeg har hatt en klump i halsen de siste ukene pga bryllupet, og jeg har også vært litt småsyk, derfor ikke turt å trene. Men nå kjenner jeg det er på tide, jeg kan faktisk ikke huske sist jeg trente, midten av august kanskje? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Daenerys

Kjørte T25 Alpha Cardio, det merkes at jeg ikke har trent på lenge, men samtidig så var det kanskje noe litt tøffere jeg hadde trengt i kveld. Men, godt å være i gang, og ikke minst svetter jeg mye mindre nå som huset begynner å bli litt mer kjølig enn det var i sommer :fnise:

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Daenerys

I dag fikk jeg en god økt på treningssenteret. Mye styrke har gått litt tilbake siden det er lenge siden sist, men:

- 27-28 min på mølla, stort sett 8 km/t men én tabataintervall på 12 km/t.

- 2x10 biceps og rygg-øvelser på trx

- 10 rep av helvetesøvelsen mage trx (beste måten å beskrive den på :ler:)

- 3x10 mageøvelse trx

- 3x10 50 kg beinpress

Godt å være i gang igjen, og jeg vet at det bare tar et par uker før jeg er tilbake til der jeg var (som ikke er fryktelig mye bedre ;)). Uansett godt å få ut litt energi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Daenerys

Eh jaaaaaa. En stund siden sist ;) Ble rimelig hektisk en periode der.

I går var jeg på trening, hele 20 min med TRX! Tok biceps og ryggøvelser, bulgarske utfall-ish (støl i rumpe, forside og bakside lår, så det funker!) og den føle mageøvelsen. I dag er jeg støl, men ikke helt forferdelig støl :)

Har planer om å kanskje dra på spinning i dag, har prøvd det en gang før og det er egentlig ganske greit! Skal ta med klikk-skoene mine, så blir de også brukt, og hele økta blir nok litt bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Det ble spinning på mandag :) Målet var å holde seg på 75 % av makspuls, og når jeg ser på pulsklokka har jeg ikke vært så langt unna. 155 i gjennomsnittspuls. Min makspuls er på et sted mellom 195-200 tror jeg, så da bør jeg ha truffet ok? Tok meg ikke ut i det hele tatt, kjentes veldig overkommelig selv om jeg fremdeles hoster litt etter nesten en mnd forkjølelse. Jeg måtte holde meg veldig igjen, når pulsen kom opp i 170-175 som jeg pleier å trene på måtte jeg bare skru ned på motstanden.

Jeg har innsett at jeg stort sett trener på høy intensitet, type 80-90 % av makspuls, og jeg trives egentlig med det. Vil kjenne at jeg har gjort noe. Men jeg har nok godt av å bremse meg selv litt også. Jeg føler ikke 75 % er anstrengende, jeg blir ikke så anpusten av det, og jeg kan fint holde en samtale. Er det en positiv eller negativ ting? Føler meg liksom ikke så veldig trent heller.

Uansett, totalt sett ble det 55 min spinning, pulsklokka viser 447 kcal brukt. Fornøyd med å ha holdt meg selv tilbake en god del, selv om jeg tråkka litt ekstra på mot slutten :sjenert:

Og ja, hvorfor spinning? Skal tilbake til kampsporten over nyttår, og dette er den treningsformen jeg føler kan bidra litt til å forberede meg. Det er en forholdsvis lang økt, det er utholdenhet, og det er bein. Skal trene en del styrke også i tillegg, så håper jeg at en mnd med mye trening gjør overgangen lettere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Daenerys

Nytt år!

Dette året blir det mye fokus på trening. Jeg skal tilbake til kampsporten (igjen, noen husker kanskje at jeg rakk 4-5 økter før jeg ble syk i 2013), og det gleder jeg meg veldig til!

Akkurat nå sitter jeg i treningstøyet klar for å ta en økt med T25 Cardio, NOE må jeg gjøre og det er storm ute, så da blir det dette. Kjenner at kroppen virkelig trenger bevegelse, etter utrolig mye god mat i jula skal det bli godt å svette litt!

Som vanlig har jeg ingen mål om å gå ned i vekt, heller opp litt i muskulatur. Jeg tror at det er noe kroppen kommer til å ordne selv når jeg starter aktivt opp med kampsport igjen, men jeg har planer om litt trening ved siden av også.

2015 - et treningsår er herved i gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho! :hoppe:

Blir nok spennende å begynne på kampsport igjen! Hvor ofte skal du trene det?

Kjenner jeg begynner å bli litt lei av T25-øktene, så blir gøy med noe nytt her også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Det blir mandag og onsdag i hovedsak med den intensive kampsporten, og så blir det to dager til med en annen variant :P Ikke svette-trening, men teknikk.

Ferdig med T25 Cardio nå, måtte ta noen småpauser! Kjenner at kroppen trenger å komme i gang igjen :ler: Nå skal jeg ta litt mål, de pleier nesten aldri å endre seg fra år til år, men med mer intensiv trening så skjer det kanskje noe. Håper at det i hovedsak er muskler som vokser :)

Endret av Daenerys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Så, liten ukesoppsummering! :hoppe: Kort treningsuke, men vi hadde nyttårsaften hos oss og jeg brukte flere dager på å

2. januar - T25 Cardio

3. januar - 7 km gåtur med mannen

4. januar - 7 km gåtur med mannen

Fornøyd med det, i morgen er det første økt tilbake til kampsporten. Jeg tror det blir relativt tøft :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...
Gjest Daenerys

Yay! Hvordan var det å være tilbake på kampsportfronten?

Jo, det er tungt i form av at jeg er veldig rusten, men blir tatt imot med åpne armer! :) Så er bare å trene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Daenerys

Denne uka til nå:

Mandag: Skulle vært på kampsport, men følte meg ikke helt i form. Tok en T25 Core-økt :)

Onsdag: Kampsport, mye teknikk. Halvannen time.

Torsdag: Halvannen time kampsport, teknikk.

Søndag: Lang gåtur med mannen.

Endret av Daenerys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Innom og spionerer litt på deg også :P

Så gøy med kampsport trening :) Trener du noe kamptrening også?

Bare hyggelig det :)

Ja, det blir kamptrening også, starter bare litt rolig etter ferie vanligvis. Men jeg har en følelse av at det kommer veldig snart, da må jeg bare prøve å huske gamle kunster :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...