Gå til innhold

Jill sin treningsdagbok


Jill

Anbefalte innlegg

Da var vi tilbake i hverdagen igjen. Trente på torsdag, men det gikk ikke så veldig bra. Strekken ble verre, så jeg var med på litt, men ikke all løpingen. Vi hadde noe styrketrening der vi først løp og kastet på en litt tyngre ball enn vi vanligvis bruker, og så skulle vi ha 3x15 dips på benk og pushups på benk. Jeg hadde ikke nubbesjangs på pushupsa! Og jeg har hatt en gangsperre fra hellvette i brystet siden da. Kjenner den fortsatt når jeg strekker på meg.

I helgen i Oslo ble det total utskeiing med alt for mye vin og snop og alt for lite søvn.. Har ikke turt å gå på vekta etter jeg kom hjem. Tror jeg venter med det til fredag. Ble en del gåing og ståing, og det kan jo ikke kroppen min fordra. Får så sykt vondt i beina og så setter det seg oppover i ryggen.

I går var det trening igjen. Strekken i høyre lår virket som den var borte, men så fikk jeg en mindre en i venstre lår.. Tror ikke den var så ille som den andre, men det er fortsatt irriterende og jeg skjønner ikke hva det er som skjer med den elendige kroppen min! Jeg har ikke tid til noe tull nå! :bond:Ny trening på torsdag og så to kamper i helgen. Jeg BURDE absolutt trent i dag. Må prøve å få med samboeren på squash. Han har forresten handlet en haug med proteinbarer fra iherb. Jeg smakte på en av de i går, og den var rett og slett grusom. :kvalm: Så de skal han få ha i fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så kjedelig at kroppen ikke spiller på lag! Du får ta det litt med ro, kanskje du skulle prøve deg på litt egenmassasje også hvis treningssenteret ditt har massasjerulle? Ev. varme opp med litt dynamisk tøying før treninger osv.? :klo:

Håper strekkene blir bra igjen fort, og at kroppen din begynner å spille på lag igjen. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at kroppen ikke spiller på lag! Du får ta det litt med ro, kanskje du skulle prøve deg på litt egenmassasje også hvis treningssenteret ditt har massasjerulle? Ev. varme opp med litt dynamisk tøying før treninger osv.? :klo:

Håper strekkene blir bra igjen fort, og at kroppen din begynner å spille på lag igjen. :klem:

Har ikke tid til å ta det med ro. :( Men i lunsjen i dag stakk jeg på sportsbutikken og kjøpte massasjerulle! :) Så skal teste ut det og se om det hjelper. Tror nok strekkene kan komme av at jeg ikke er flink nok til å tøye ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke ut til at vi får til presse inn litt squash. Enten så er det overtidsjobbing, eller så skal han spille med kompiser eller så skal vi sove. Så treninga siste to dagene har blitt litt massasje på rulla mi. :) Det var ikke helt enkelt, men med litt øvelse så kommer det seg nok. Andre aktiviteter ga meg derimot skikkelig gangsperre i går, så det føles hvertfall som jeg har trent! :lur: I dag blir det fullt kjør etter jobb med foredrag, møte og trening. Og så har en venninne kommet hjem fra utlandet så tenkte jeg skulle spørre om hun ville gå en tur i morgenkveld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møte med laget i går. Jeg blir helt matt av alle små dusteting jenter kan lage problemer ut av. F.eks. om vår (mannlige) trener ikke gjør sånn og sånn på kamp så er det flere av de som går helt i kjelleren.

Etterpå hadde vi trening. Følte ikke jeg fikk til noe særlig, så ble litt sint på meg selv. Håper jeg fikk gjort fra meg i går slik at jeg spiller dødsbra i helgen. ;)

I kveld skal jeg gå tur med venninnen min. :) Og så er det heldigvis snart helg! Trenger sårt søvn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk faktisk rett. Spilte hele kampen i går og er veldig fornøyd med egen innsats. :) På et tidspunkt i første omgang var jeg sikker på at jeg kom til å spy, men jeg holdt ut og etter en pause mellom omgangene gikk det bedre. Scoret mål gjorde jeg også og vi vant overlegent. :) I dag er det ny kamp. Kjenner jeg er litt mør i kroppen, men satser på det går fint allikevel. Tok en runde med rulla før kamp i går og det tenker jeg å gjøre i dag også.

Fredag gikk jeg tur på like over en time. Det var alt for lenge siden sist så det gjorde godt. Nå skal jeg stikke ut i skauen og se om jeg finner noe som kan brukes som julepynt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du er! Gøy å høre at du fikk til en bra kamp i går og scoret mål. :) Lykke til i dag! :duskedame:

Takk! :) Gikk dessverre ikke like bra i går da. :( Vi vant, men jeg fikk ikke til så mye. Til pause var jeg helt rar i hofta. Kjentes ut som den hadde stivnet på et vis og det gjorde vondt når jeg løftet foten litt høyt opp. 21:30 var jeg i seng og sovnet kl. 22. Så sov jeg 8,5 time, og det var egentlig litt for mye. Hofta var bedre når jeg våknet, men den er ikke helt som vanlig. I dag blir det ikke trening. En på laget skal slutte, så vi skal samles for litt kos i stedet for. Det var heelt greit for meg. :) Ingen kamp førstkommende helg heller. Greit med en pause før vi skal ha siste kamp før jul. Så får vi se hva jeg får til av trening. Er litt selskapligheter og sånt fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EN (1!) treningsøkt på hele uka! Det er dårlig det..

Æsj da, kjedelig når ting kommer i veien, men da kan det jo bare bli bedre denne uka! Satser på at du holder frisk og rask, og får noen ordentlig gode treningsøkter denne uka her. :):trene::duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj da, kjedelig når ting kommer i veien, men da kan det jo bare bli bedre denne uka! Satser på at du holder frisk og rask, og får noen ordentlig gode treningsøkter denne uka her. :):trene::duskedame:

Ja, denne uka blir det uansett bedre! :) Hadde håndballtrening i går. Tror jeg spiste middag litt tett på, så jeg ble litt kvalm når jeg begynte å løpe. Og så var det tydeligvis flere som hadde en dårlig dag for treneren var ikke fornøyd med innsatsen. Sånt fører til kollektiv straff. Da var det bare å bite tennene sammen og løpe mer. Det kjennes grusomt ut der og da, men etterpå er det jo bare deilig. :)

Torsdag er siste treningen før jul og på søndag er siste kampen før jul. Flere har reist på juleferie da så vi greier akkurat å skrape sammen et lag. Regner med jeg får kjørt meg godt da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening i går. Treneren har reist hjem på juleferie så det ble bare litt forberedende trening før kampen som er på søndag. Grugleder meg til den, da det kommer til å bli en tøff kamp. Men jeg har veldig lyst til å gjøre det bra! I morgen er det julebord med jobben, men det kommer til å være i veldig rolige former for min del. Pga. ferge hjem så blir det heldigvis ikke så alt for sent. :) Men jeg skulle hatt ny kjole. Tror jeg må gå litt i butikker i dag og kikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ny kjole og julebordet gikk fint. Noe drikkepress, så ble litt flere glass med vin enn jeg hadde tenkt. Men vi hadde kamp sent på dag, så det var egentlig ikke noe problem. Som forespeilet ble det en tøff kamp og dessverre tapte vi.. :( Veldig synd, for de var ikke så mye bedre enn oss. Så vi tar de på returkampen på nyåret tenker jeg.

Nå blir det vel egentrening frem til januar, men det er mye som skjer og som skal gjøres i jula. Det er noe dritt for da blir jeg så lat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Nytt år og nye muligheter, er det ikke så!?

Jula og ferien gikk som jeg forespeilet. Har omtrent gått fra kakeselskap til kakeselskap og det har blitt lite trening.. Noen spaserturer, en dag med squash sist uke og en joggetur på lørdag. Fortsatt litt stiv og støl etter joggeturen, men følte det gikk overraskende greit der og da.

I dag starter vi med håndball igjen. Til helgen er det to kamper så her er det ingen kjære mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var så få som kunne trene i går så håndballen ble flyttet til fredag. Dette gir 5 dager på rad med håndballtrening/-kamp! :sjokkert:

Jeg tok i stedet en joggetur utendørs. Ca. 20 min med aktiv jogging og 3 km. Føltes ut som jeg hadde jogget vanvittig mye lenger.. Og hadde jeg ikke fått sånn sting i siden kunne jeg nok jogget mer. Samboeren var borte på besøk og skulle i teorien plukke meg opp når han kjørte hjem igjen. Men han hadde glemt telefonen sin så da fikk jeg fint gå tilbake. Ble veldig stiv og kald. Ikke bra!

Nå har vi også kvittet oss med (les: spist opp) det meste av julekaker og sjokolade. Så nå er jeg klar for en frisk start på året. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år! :)

5 dager på rad hørtes jo litt voldsomt ut, men fin test av formen da. ;) Hva slags lag/nivå er det, siden det virker som om ting tas litt på sparket, samtidig som dere har en del kamper og treningskamper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godt nytt år! :)

5 dager på rad hørtes jo litt voldsomt ut, men fin test av formen da. ;) Hva slags lag/nivå er det, siden det virker som om ting tas litt på sparket, samtidig som dere har en del kamper og treningskamper?

Godt nytt år! :)

Ja, får håpe det blir litt roligere treninger på fredag og mandag. :) Det er laveste divisjon i min region. På papiret er det veldig seriøst, men denne sesongen har vi vært så få spillere slik at praksisen veldig ofte blir rotete.. Det er irriterende, men håper det blir bedre neste sesong. Da er de som spiller på 16-års laget for gamle slik at de må spille med oss. Så satser på ikke alle de slutter da. :)

Ingen trening i går. Kjenner det fortsatt godt i låra fra joggeturen på mandag. Sikkert lurt med litt oppmykning og tøying i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første håndballtrening i går. Vi løp ca. ingenting og jeg har gangsperre i dag! Helt merkelig. En skulle tro at med mine to joggeturer den siste uken så ville jeg være forberedt på litt mer enn ingenting, men der tok jeg grundig feil. Det ble ikke trening i dag allikevel, så tenkte å ta en gåtur og løse litt opp med rulla.

Hun som spiller på samme posisjon som meg hadde vond rygg, så jeg er veldig spent på hvor mye hun klarer å spille i helgens kamper. Det blir hardt om jeg må spille alt alene. :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble veldig hardt i helgen! Au.. Nå har jeg så mange blåkuler og er så stiv over alt atte hjælp! Om treneren vil ha hardtrening i dag kommer jeg til å blånekte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble veldig hardt i helgen! Au.. Nå har jeg så mange blåkuler og er så stiv over alt atte hjælp! Om treneren vil ha hardtrening i dag kommer jeg til å blånekte.

Får satse på at dere får en litt myk trening i dag da, hvordan gikk kampene? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...