Gå til innhold

katten skal oppi telysa hele tiden


treningsjenta

Anbefalte innlegg

jeg trodde kanskje katten var litt smaret, men neida.. han skal oppi telysa hele tiden. han kom så nærme at tre av værhåra hans krølla seg i tuppen...... men han tok fortsatt ikke hintet.

skjænt at værhåra er greie å ha med for stedsansen, men dette er innekatt. men håper ikke dette kan ha ødelagt noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De trenger ikke værhårene for stedsansen, men for å vite når f.eks et hull er for lite til at de får hele kroppen i gjennom. Men katten din greier seg nok helt fint uten værhårene til de vokser ut igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt å høre. ble litt bekymra. okey, trodde det gikk på stedsansen men da vet jeg dt og:)

ikke visste jeg at de vokste ut heller:) hva sku jeg ha gjort uten kg :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, værhår vokser ut igjen. Minnes med gru hva gamle-katten min måtte gjennom da jeg var liten. Jeg lekte nemlig frisør, og klippet av alle værhårene på den ene siden. Han så litt... eh.... skeiv ut en stund.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, værhår vokser ut igjen. Minnes med gru hva gamle-katten min måtte gjennom da jeg var liten. Jeg lekte nemlig frisør, og klippet av alle værhårene på den ene siden. Han så litt... eh.... skeiv ut en stund.......

Huff, det samme gjorde jeg med bikkja hjemme da jeg var liten.. Jeg synes det så så rart ut med de hårene som hadde vokst seg "ut av kontroll" hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to søte er veldig nysgjerrig på te lys. Den eldste fikk først svidd fjeset da hun var liten, fra snuten og opp, så ut som hu var barberte i fjeset. Det gikk bra. I fjor satt hu seg på et te lys :overrasket: da ble hu svidd bak i rumpa, heldigvis ikke i huden. Nå tror jeg hun har lært. Kattungen min har svidd værhårene. Som regel hvis jeg sier nei når de nærmer så trekker de seg vekk. men er er jo fryyyktelig nysgjerrige da. Men husk aldri å gå fra lys når kattene er i rommet. Hadde en gang vanlige høge stearin lys på bordet da den lille kom flaksendes opp på bordet. Lyset veltet, takk og lov jeg var snar da. Det er slutt på den slags lys!! :sexy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis holder min pus seg unna lysene.

Men alle disse innleggene, knuser jo myten jeg har hørt om at katten trenger værhårene for å holde balansen?! Eller?

Er det noen som har hørt det samme? Hva skjer egentlig om f.eks et lite barn klipper av alle værhårene på en pus? *grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Værhårene til kattene har ingenting med balansen og gjøre. Det er følehorn, veldig sensitive. Tror kattene helst bruker de om natten når de jakter, føler vibrasjoner og slikt. De skal IKKE klippes. Men de vokser ut igjen hvis det blir gjort. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis holder min pus seg unna lysene.

Men alle disse innleggene, knuser jo myten jeg har hørt om at katten trenger værhårene for å holde balansen?! Eller?

Er det noen som har hørt det samme? Hva skjer egentlig om f.eks et lite barn klipper av alle værhårene på en pus? *grøss*

Å holde balansen har de halen til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...