Gå til innhold

J@¤$a hundeeiere


Dixie

Anbefalte innlegg

Nå har jeg akkurat vært å gått en lang tur i marka på ski med hunden min, og jeg blir så utrolig provosert av andre hundeeiere som ikke tar hensyn.

Det er kanskje ikke båndtvang om dagen, men man må jo ha kontroll på hunden sin fordet. Har du ikke det så ha den for gudsskyl i bånd da.

Fikk turen ødelagt av 7 forskjellige løshunder som kommer bort til hunden min, selv om jeg ber eierene om å ta kontroll over bikkja si, men de hører jo for f*** ikke. Min hund er ute å trener når vi går på ski, da trekker han og vimser ikke rundt. I tillegg liker han ikke andre hunder, men når han da er i en kort line mens vi går på ski kommer han ikke unna og blir aggeresiv på de andre hundene og da blir det jo ett sammensurium av hunder, line, ski, staver osv. I tillegg til at hunden min blir stresset av det (og kan jo bli skadet) så kommer vi stadig ut av rytmen og flyten og andres folk uansvarlighet ødelegger min naturopplevelse og trening.

Kanskje noe å tenke på til dere som på død og liv skal ha hundene løse!!

:frustrert: Ja... er irritert nå... :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amen. Men husk at vi også er mange som alltid tar hensyn. Dessverre er det de kjipe hundeeierne som får mest fokus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke skjær alle under en kam nå da!

Men det gjør hun da ikke...? Dette er, slik jeg ser det, kritikk rettet kun til de som på død og liv skal ha hundene sine løse i løypa, og som ikke har kontroll på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjærer jo ikke alle over en kam, er jo hundeeier selv....

Men jeg tar hensyn, bådde til andre hundeeiere og skiløpere og forventer at andre skal gjøre det samme... Er plass til alle i marka. Men når man går i skiløyper mener jeg at de skal være i bånd, er tross alt en ganske smal plass man har å være på og det er mange som ikke liker hunder og det må man respektere.

Er ikke så mange mnd siden jeg måtte sy 7 sting på hunden min etter at en løshund gikk til angrep... Og jeg hadde gledet meg til en laaang skitur i dag, og får det ødelagt av ansvarsløse hundeeiere.. Er vel lov å være litt irritert da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Deception

Hvis du ikke er ute etter å skjære alle over en kam, burde du kanskje se på overskriften din, og ikke minst undertittelen: "J@¤$a hundeeiere, Hva feiler det dere??"

Det er VELDIG lett å tenke at du mener at alle hundeeiere er duster når du bruker "dere" på den måten. For the record: vi har ikke hunden løs overhodet, for da stikker han bare av. Men jeg har også opplevd å få sure blikk på fjellet når vi kommer der med hunden i bånd. Damned if you do, damned if you don't.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pia 30.08.08

Uansett om bikkja mi kommer når jeg roper, så har jeg henne aldri løs hvis det er en dag som det er mye folk ute. Vanligvis er det lite folk på de turstiene vi går på, og da har jeg henne løs, men roper henne alltid til meg når det kommer folk, med eller uten hund.

Det jeg irriterer meg grenseløst over er folk som ikke plukker opp etter bikkjene sine! Var og gikk i skogen i dag, og langs lysløyper og stier var det bikkjemøkk annenhver meter! Og folk unnskylder seg med at "det forsvinner jo til våren uansett"! Og så da??!! Det ligger der NÅ og hele vinteren og når snøen går ser det jo ikke ut! Blir sprø jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...